اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011105669718111

هفت مزیت ورزش کاراته برای کودکان

کد: 140011105669718111

https://bit.ly/3rfCYsT

، (اخبار رسمی): فواید ورزش کردن برای کودکان برای همه مشخص است اما انتخاب یک ورزش مناسب و حرفه‌ای برای برخی از والدین دشوار است. با توجه به شور و هیجانی که کودکان در سنین پایین‌تر دارند و تمایل آن‌ها به دویدن و تخلیه انرژیشان، ثبت نام در کلاس کاراته برای بسیاری از آن‌ها جذاب و هیجان انگیز خواهد بود

فواید ورزش کاراته برای کودکان: آیا کاراته برای کودکان مفید است؟
فواید ورزش کاراته برای کودکان

با توجه به اینکه کودکان از سن 5 تا 7 سالگی شروع به یادگیری می‌کنند و از لحاظ ذهنی آمادگی بیشتری برای تمرکز به روی آموزش و شکل گیری شخصیتشان دارند، می‌توان این سن را بهترین سن برای یادگیری کاراته دانست

1. فعالیت بیشتر داشتن فعالیت فیزیکی برای کودکان بسیار مفید است. داشتن تحرک و انجام حرکاتی که عضلاتشان را تقویت کرده و تمرکزشان را بالاتر می‌برد می‌تواند به روی سلامت جسمی و روحیشان تاثیرگذار باشد. بخصوص در دوره‌ای که اغلب کودکان در خانه هستند و فضای کافی برای داشتن فعالیت فیزیکی سالم ندارند، ثبت نام در کلاس کاراته می‌تواند برایشان بسیار مفید و لذتبخش باشد.

2. بالا بردن عزت نفس و اعتماد به نفس یادگیری مهارت‌های جدید در هر سنی در فرد حس خوبی ایجاد می‌کند. اما این حس در کودکی موجب رشد شخصیت او می‌شود و در نتیجه آن، فرزند شما با اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری رشد می‌کند. او به مرور زمان توانایی انجام حرکات و اجرای نمایش در کلاس و سایر فضاهای پرجمعیت را خواهد داشت و این می‌تواند به او کمک کند در آینده با اعتماد به نفس بیشتری سخن گفته و بتواند شغل‌های بهتری برای خود ایجاد کند.

3. توجه به خودسازی و هدف گذاری اغلب ورزش‌های رزمی همانند کاراته بر اساس رنگبندی کمربند رتبه بندی می‌شوند. این یعنی فرد باید با تلاش بیشتر و تمرکز به روی رسیدن به هدفی بزرگتر فعالیت کند. وقتی کودک شما از سنین کم با چنین تفکری رشد می‌کند می‌تواند برای خود بهتر هدف گذاری کند و یاد می‌گیرد بدون تلاش و صبر به نتیجه دلخواهش نخواهد رسید. پس این مساله او را تشویق می‌کند برای رسیدن به اهداف بزرگتر تلاش بیشتری داشته باشد و شخصیتی قوی‌تر برای خود بسازد.

 

4. یادگیری احترام و مهارت‌های شنیداری احترام گذاشتن چیزیست که کودکان از سنین کم می‌آموزند. احترام به مربی، آموزگار و فردی که بزرگتر از اوست در کلاس کاراته به یک عادت خوشایند تبدیل می‌شود. علاوه بر اینها، او یاد میگیرد باید سکوت کند و به حرف‌های مربی خود به خوبی گوش دهد و آن را به خاطر بسپارد تا بتواند به رتبه بالاتری برسد. این مساله تمرکز کردن را در کودکان بالا می‌برد و موجب می‌شود در سایر کلاس‌های آموزشی نیز همین روند را پیش بگیرد و با تمرکز به صحبت سایرین گوش دهد و یادگیری بهتری نیز داشته باشد.

5. تقویت کار تیمی و حس تعلق اگرچه ورزش‌های رزمی نظیر کاراته به تنهایی انجام می‌شوند اما در پس این حرکات تکی یک کار گروهی نیز وجود دارد. تمرین دو به دو، انجام حرکات به شکل گروهی و کمک به یکدیگر در یادگیری بهتر، همه از جمله مواردی هستند که نه تنها به کودک شما کمک می‌کند دوستان بهتری پیدا کند بلکه به او می‌آموزد چطور به یک گروه احساس تعلق داشته باشد و سعی کند در راستای تقویت و رشد کلی آن گروه قدم بردارد.

6. فعالیت در فضایی ایمن کودکان دوست دارند بدوند و بالا و پایین بپرند. آن‌ها با دیدن فیلم‌ها و انیمیشن‌های مختلف سعی می‌کنند حرکاتی که می‌بینند را تقلید کنند که این شامل لگد زدن و مشت زدن نیز می‌شود. حتما بارها آن‌ها را در حال انجام این تمرین‌ها دیده‌اید اما لازم است بدانید برای اینکه او آسیبی نبیند بهتر است تحت نظر مربی آموزش ببیند تا هم انرژی خود را تخلیه کند هم در محیطی امن‌تر به انجام این حرکات بپردازد. مربی می‌تواند به او کمک کند حرکات رزمی را بدون بروز خشم انجام دهد و لذت بیشتری از انجام آن ببرد. او می‌تواند بدون اینکه به کسی آسیب بزند به یک کیسه شنی مشت بزند و بدون اینکه زمین بخورد و خودش آسیب ببیند مهارت‌های رزمی خود را ارتقا دهد.

7. یادگیری حل مشکلات و پیچیدگی‌های زندگی برخی اینطور تصور می‌کنند که کاراته فقط یک مبارزه است در حالیکه در بسیاری از مواقع برخلاف آن است. ورزش‌های رزمی در وهله اول به کودکان یاد می‌دهد از خود دفاع کنند بنابراین در موقعیت‌های سخت زندگی می‌توانند از توانایی‌های دفاعی خود استفاده کنند. در حقیقت این ورزش در کنار مبارزه به کودکان می‌آموزد مشکلاتشان را با روشی صلح آمیز و بدون خشونت حل کنند. به همین دلیل تصور اینکه کاراته یک ورزش خشن است اشتباه است چرا که بیشتر به روی تمرکز، صلح و احترام پایه ریزی شده است.

بهترین سن برای یادگیری کاراته کودکان چه سنی است؟ با توجه به نکاتی که گفته شد ورزش کاراته برای کودکان بسیار مفید خواهد بود چه از لحاظ فیزیکی چه روحی و آموزشی. اما از چه سنی می‌توانید کودکتان را برای کلاس کاراته ثبت نام کنید؟ با توجه به اینکه کودکان از سن 5 تا 7 سالگی شروع به یادگیری می‌کنند و از لحاظ ذهنی آمادگی بیشتری برای تمرکز به روی آموزش و شکل گیری شخصیتشان دارند، می‌توان این سن را بهترین سن برای یادگیری کاراته دانست. هرچند این بدین معنا نیست که فرزند شما در سن 4 سالگی یا 8 سالگی نباید به کلاس کاراته برود بلکه در هر سنی ورزش کردن، بخصوص یادگیری یک ورزش حرفه‌ای، برای فرزند شما مناسب خواهد بود.

اگر به دنبال کلاس کاراته کودکان می‌گردید، ثبت نام در کلاس کاراته کیان کشفی، با سابقه طولانی در زمینه ورزش کودکان، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش