اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011105669918112

نوید متقیان مدیرفروش مجموعه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی وتجهیزات فروشگاهی دینا

می‌توانیم فضا خلق کنیم و بفروشیم

کد: 140011105669918112

https://bit.ly/3GiYjWv

، تهران , (اخبار رسمی): مجموعه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و تجهیزات فروشگاهی دینا، در حدود ۲۰ سال است که در حوزه طراحی و تجهیز فضاهای تجاری فعالیت دارد. این مجموعه اولین شرکت در ایران است که از زمان تاسیس، به طور اختصاصی، طراحی فضاهای داخلی و بیرونی مراکز خرید و فروش را عهده‌دار بوده است.

در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کالا، خدمات و تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه‌های زنجیره ای که از تاریخ 12 تا 15 دی ماه 1400 برگزار شد، فرصتی پیش آمد تا با مهندس متقیان، مدیر فروش مجموعه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و تجهیزات فروشگاهی گفت­و­گویی داشته باشیم که در ادامه این گفت و گو را می خوانید:‌

 

آقای متقیان، در ابتدا بفرمایید که ویژگی بارز طراحی و دکوراسیون شما چیست؟

 الگوهای طراحی ما به گونه ای هستند که کاملا با فرهنگ مردم ایران تطابق و سازگاری دارد. یعنی در کنار اصول طراحی، به اصول و قوانین مردم  و فرهنگ توجه کرده‌ایم؛ چرا که فرهنگی که در یک کشور یا شهر وجود دارد، اگر از اصول طراحی بیشتر اهمیت نداشته باشد کمتر نیست. مجموعه ما به این مساله توجه کرده و با توجه به آن، یک طرحی مناسب از ترکیب هر دو عامل ایجاد کرده است.

 

آیا در کنار طراحی تجهیزات، محصولات تولیدی هم دارید؟

بله،‌ به نوعی می توان گفت در کنار تولید تجهیزات فروشگاهی، به طراحی فضای تجاری یعنی قفسه‌ها، یخچال‌ها، ویترین‌ها، صندوق و کانترهای مختلف نیز می پردازیم. نکته قابل توجه این است که در کنار طراحی، اجرا هم داریم. یعنی ما در کنار طراحی، مجری دکوراسیون نیز هستیم و آن دکوراسیون را اجرا می کنیم.

 

از دیگر خدمات مجموعه خود بگویید.

طراحی در قالب‌های دو بعدی، سه بعدی، تجهیزات کل پکیج، طراحی تجهیزات به صورت کامل و اجرای دکوراسیون نیز از دیگر خدمات ماست. خدمات ما در حوزه تجهیز رستوران، قنادی‌ها، فست فود، فود کورت، سوپر مارکت‌ها و سوپر پروتئین‌ها، نیز دایر است.

 

مشتریان شما بیشتر بخش خصوصی را شامل می شوند یا دولتی؟

ما با اکثر برند‌های مطرح در بخش خصوصی کار می کنیم، مشتریان عمده ما فروشگاه‌های خصوصی هستند تا فروشگاه‌های دولتی مثل رفاه. بخش خصوصی علاوه بر اینکه طرفدار دکوراسیون لوکس است، اهمیت زیادی به مشتری و نگاه مخاطبش می دهد. شیک و لوکس بودن مسائل زیرساختی زیادی دارد و بر هیمن اساس، کالایی که قصد عرضه آن را در فروشگاه دارید، باید به نحو درستی ارائه شود. همه ما شاهد صحنه‌ای از یک یخچال شلوغ در فروشگاه بوده ایم که همه چیز در آن به شکل نامرتب موجود است. ما در پنج سال اخیر حدود ۸۰ هزار متر مربع فضای تجاری طراحی و تجهیز کرده‌ایم که بخش قابل توجهی از آن، فضای سوپر مارکت‌ها و هایپر مارکت‌ها بوده است. ما در یکی از بزرگ‌ترین هایپرمارکت‌های ایران یعنی پدیده شاندیز مشهد، با ۲۲ هزار متر مربع کار کردیم و همچنین فروشگاه‌های محلی با متراژ کمتر را نیز طراحی کرده‌ایم. یکی از معتبر ترین برند‌ها، برند هایپرمی است که برای ۱۶ شعبه آن کار کردیم. طراحی و تجهیز کامل هایپرمارکت‌های زنجیره ای شهرهای مختلف مثل هایپر مارکت‌های شیراز و بندرعباس، میلاد‌های اصفهان و یزد، مجموعه هایپر مارکت‌های احمدی شهر رشت نیز با ما بوده است.

 

آیا در این حوزه رقیب هم دارید؟ در صورت پاسخ مثبت وجه تمایز شما چیست؟

بله. به لحاظ بحث تجهیزات فروشگاهی رقیب هم داریم. اما وجه تمایز ما در این است که با وجود اینکه ما تولید کننده هستیم خود را کالا فروش نمی دانیم؛ بلکه بیشتر طراح و مجری می دانیم. ما می توانیم فضا را خلق کنیم و آن را بفروشیم. هر کالایی شرایط عرضه و نیز نگه‌داری درستی می خواهد. متوسط دمای سرمایش پروتئین‌ها با لبنیات یا خشکبار کاملا متفاوت است که در اکثر فوشگاه‌ها رعایت نمی شود.

 

از دیگر ویژگی‌های مثبت مجموعه شما چیست؟

یکی از دلایلی که مخاطبین زیادی سمت مجموعه ما می آیند، این است که مشتریان می توانند تمامی خدمات مورد نیاز خودشان را یک‌جا دریافت کنند. بدون اینکه نیاز باشد به چندین فروشگاه خرید لوازم فروشگاهی مراجعه کنند. صفر تا ۱۰۰ طراحی و تجهیز از سردخانه گرفته تا دکوراسیون را مجموعه ما به تنهایی انجام می دهد. ما تنها شرکتی هستیم که با علم مهندسی نوین تجاری،‌ با تئوری روانشناسی رنگ‌ها و مسائل بصری زیادی در حوزه فورش آشنایی داریم و این دانش را در حوزه مربوطه به کار می بندیم.

 

ظاهرا یکی از کارهای کارشناسی شما در این زمینه، دقت در جزئیات است. لطفا در این باره بیشتر بگویید.

به جرئت می توان گفت که ما تنها شرکتی هستیم که نقاط کور و پر بازدید فروشگاه را شناسایی می کنیم تا فرد بعد از ورود به فروشگاه بتواند به راحتی کالای مورد نیاز خودش را بیابد. نقاط پر تردد که به آن‌ها هات‌پوینت گفته می شود، دارای تراکم جمعیت است که باید بابت این ورود و خروج برنامه ریزی کرد و کاری کرد که افراد دچار بی نظمی نشوند. در ضمن پیشنهادهایی که ما به صاحبان کسب و کار‌ها می دهیم، برگرفته از فکر و دانش است.

 

چه استراتژی و برنامه‌ای برای آینده شرکت متصور هستید؟

در صورت بهبودی اوضاع اقتصادی، تولیدات خود را گسترده تر خواهیم کرد. متاسفانه موانع زیادی بر سر راه تولید وجود دارد. امیدواریم روزی بتوانیم اهمیت کارمان را در فروشگاه‌ها و مکان‌های مرتبط نشان دهیم.

 

هدف از حضور در نمایشگاه چه بود؟

مهم ترین هدف دیده شدن و رونمایی از محصولات خود است.

 

راه‌های ارتباطی با شما به چه صورت است؟

وب سایت شرکت: ما وب سایت خود را با جزئیات بسیار طراحی کرده ایم، چرا که شرکت دینا هولدینگی با ۱۶ زیرمجموعه غیر رسمی و ۱۴ مجموعه رسمی است که برای هر بخش وب سایت جداگانه طراحی شده است. برای مثال کسی که می خواهد قفسه فروشگاهی بخرد باید به یک سایت مجزا مراجعه کند.

 

آدرس دفتر مرکزی: اقدسیه، اتوبان ارتش، بلوار شهید مژدی، خیابان شفیعی،کوچه شقایق، پلاک ۵ ساختمان دینا

 

نشانی سایت: https://dinagrp.com

نشانی ایمیل: [email protected]

شماره تماس ثابت: ۲۲۱۹۴۹۴۰

شماره همراه:‌۰۹۱۲۰۴۴۰۱۱۲

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان