اطلاعات تماس
  • 091210*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011105670117950

کاربرد نوار نقاله در صنایع مختلف

کد: 140011105670117950

https://bit.ly/3Hm2W3l

، (اخبار رسمی): تسمه نقاله‌ها معمولا یا به صورت تخت و یا به صورت زاویه‌دار هستند که نوع تخت آن برای حمل کالا و مواد غیر فله و نوع زاویه‌دار برای حمل مواد فله و پودری مورد استفاده قرار می‌گیرد

کاربرد نوار نقاله در صنایع مختلف
کاربرد نوار نقاله در صنایع مختلف

تسمه نقاله معمولا یا به صورت تخت و یا به صورت زاویه‌دار هستند که نوع تخت آن برای حمل کالا و مواد غیر فله و نوع زاویه‌دار برای حمل مواد فله و پودری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوار نقاله‌ها با حرکت تسمه، کالاها و محصولات از ابتدا به انتهای نوار نقاله منتقل می‌شوند. این دستگاه کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف و کارخانه‌ها دارد و برای بارگیری و تخلیه بار کمک زیادی به تولیدکنندگان خواهد کرد. از جمله صنایعی که نوار نقاله در آن کاربرد فراوان دارد می‌توان به صنایع سیمان، صنایع کشاورزی، صنایع بهداشتی و صنایع بسته‌بندی اشاره کرد. اگر تمایل دارید با کاربرد نوار نقاله در صنایع مختلف آشنا شوید با ما همراه باشید.

نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله دستگاهی است که برای حمل و تخلیه بار در صنایع و کارخانه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه دارای ابعاد و اندازه‌های مختلفی است که بخش های اصلی تشکیل‌دهنده آن شامل بدنه و استراکچر، دو عدد درام، تسمه نقاله، تعدادی رولیک، پایه رولیک و الکتروموتور می‌شود. نوار نقاله‌های بارگیری به طور کلی شامل دو نوع نوار نقاله پرتابل و نوار نقاله ثابت هستند.

کاربرد نوار نقاله در صنعت سیمان

صنعت سیمان با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارد یکی از سخت‌ترین موقعیت‌های کاری برای تسمه نقاله‌ها می‌باشد. استفاده از نوار نقاله بارگیری متاسب برای سهولت در انجام بارگیری میتواند روند کار را در صنایع سیمان تسریع کند. در این صنعت، نوار نقاله‌ها با متریالی با سایندگی بالا و موادهایی پر حرارت در تماس هستند. در صورتی که نوار نقاله‌ای که برای صنعت سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرد از مقاومت کافی برخوردار نباشد ممکن است کاربر دچار خسارت شده و با هزینه‌های زیاد برای تعمیر روبه‌رو شود. بنابراین با توجه به شرایط دشوار صنعت سیمان، نیاز به نوار نقاله‌ای بادوام و طول عمر مناسب می‌باشد.

کاربرد نوار نقاله در صنعت کشاورزی

در صنعت کشاورزی برای اینکه حمل و جابجایی محصولات به بهترین و راحت‌ترین شکل انجام شود نیاز به برنامه‌ها و تجهیزات خاصی می‌باشد. نوار نقاله کشاورزی از مهمترین دستگاه‌هایی است که می‌تواند به افراد فعال در این حوزه کمک زیادی بکند. این دستگاه با وجود ویژگی‌های مناسب و مفید در صنعت کشاورزی کاربرد زیادی دارد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         طراحی و تولید در طول‌های 7، 10، 14، 20 و ...

·         طراحی و تولید در عرض‌های 40، 60، 80 و 100 سانتی‌متر

·         تسمه نقاله کانوایر از نوع لاستیکی آجدار و ضخامت آن بسته به کار موردنظر

·         دارای چرخ‌های بادی و چدنی گردان روکش لاستیکی برای جابجایی راحت‌تر

·         دارای منبع تغذیه مناسب برای هدایت مواد فله یا سایر محصولات کشاورزی

·         دارای تابلو برق مجهز و محافظ الکتروموتور

·         مجهز به یاتاقان‌های UCP و UCF  برای حرکت نوار نقاله

·         برخورداری از درام هرزگرد و متحرک جهت هدایت تسمه

·         برخورداری از رولیک و پایه رولیک جهت هدایت تسمه

·         قابلیت تنظیم ارتفاع به وسیله سیستم موتور و گیربکس

·         قابلیت عملکرد دو طرفه در مسیر رفت و برگشت با استفاده از یک کلید

کاربرد نوار نقاله در صنعت بهداشتی

برخی از صنایع با توجه به حساسیت بالایشان نسبت به سایر صنایع، نیازمند تجهیزات و دستگاه‌هایی هستند که از نظر بهداشتی کاملا استاندارد باشند. به همین منظور در صنایعی چون صنایع غذایی و آشامیدنی، صنایع داروسازی، صنعت ماهی و ... نیاز به نوار نقاله بهداشتی می‌باشد. این نوار نقاله‌ها که به صورت شیب‌دار و افقی طراحی می‌شوند برای تمامی مواد غذایی کاربرد دارند. با توجه به اینکه در صنایع غذایی، آشامیدنی و بهداشتی محصولات با نوار نقاله در تماس قرار می‌گیرند لازم است استراکچر و تسمه این نوار نقاله‌ها بهداشتی و دارای خاصیت آنتی باکتریال باشد.

کاربرد نوار نقاله در صنایع بسته‌بندی

از دیگر صنایعی که نوار نقاله در آن کاربرد زیادی دارد می‌توان به صنعت بسته‌بندی اشاره کرد. با وجود نوار نقاله، فرایند بسته‌بندی راحت‌تر و در مدت زمان کمتری انجام می‌شود. در واقع نوار نقاله‌ها از نوعی میزها و سطوح جانبی برخوردار می‌باشند که از طریق آن‌ها کارکنان می‌توانند از دستگاه به عنوان ایستگاه کاری استفاده کنند و این باعث صرفه‌جویی در حرکت و رفت‌وآمد بین ایستگاه‌ها می‌شود. از مزیت‌های نوار نقاله بسته‌بندی می‌توان به گردش کار بهتر کارکنان، افزایش بهره‌وری، طراحی ارگونومیک، میزهای کار متحرک-ایستگاه‌های کار ثابت و منظم نگهداشتن محیط کار اشاره کرد.

با توجه به اینکه اغلب صنایع در کار خود نیاز به بسته‌بندی و بارگیری دارند استفاده از نوار نقاله بسته بندی، کاربرد زیادی پیدا کرده است. نمونه‌هایی از صنایعی که با بسته‌بندی محصولات سروکار دارند شامل صنعت لبنیات، صنعت نوشیدنی‌ها، صنعت گوشت-مرغ-ماهی، صنعت کنسروجات، صنعت چای، صنعت آرایشی-بهداشتی، صنعت زغال‌سازی، صنعت قطعات خودرو، صنعت کاغذ و کارتنسازی، صنعت پیچ و مهره، صنعت لوازم خانگی، صنعت سرامیک‌سازی و صنعت سیمان و گچ می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091210*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار