اطلاعات تماس
  • 021443*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011135678618142

کمبود تراشه ها دلیل اصلی بالا رفتن قیمت کنسول ها

کد: 140011135678618142

https://bit.ly/3LdQuVK

، (اخبار رسمی): کنسول جدید شرکت سونی ، پلی استیشن 5 پس از رونمایی در سال 2020 و عرضه در سال 2021 حالا با کمبود تولید روبرو شده تا طرفداران این کنسول سر درگم شوند.

کمبود تراشه ها دلیل اصلی بالا رفتن قیمت کنسول ها
پلی استیشن 5

کنسول پلی استیشن 5 پرطرفدارترین کنسول بازی در بازار است، اما مشکل کمبود شدید آن است.این کنسول در بازارهای جهانی معمولاً در عرض چند ثانیه فروخته می‌شود و عرضه جدید آن هفته‌ها زمان می برد و این به دلیل کمبود تراشه آن است که باعث توقف تولید می شود اما این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که تولید  پلی استیشن 4 را افزایش خواهد داد تا کمبود PS5 خود را جبران کند.
 
سونی مجبور شده است استراتژی تولید خود را به دلیل تأثیرات کمبود تراشه جهانی، همراه با تقاضای زیاد برای PS5، تغییر دهد. منابع ناشناس به بلومبرگ گفتند که این شرکت در ابتدا قصد داشت تولید PS4 را قبل از سال 2022 متوقف کند. اکنون این شرکت بسته به تقاضا، تقریباً یک میلیون PS4 اضافه می کند.

کنسول ایکس باکس سری ایکس ایکس 300 دلاری مایکروسافت، در حالی که کمتر مورد علاقه است، بسیار راحت تر در دسترس است، و باعث می شود این کنسول در بین کسانی که تمایلی به بازگشت به سیستم بازی نسل قدیمی مانند PS4 ندارند، محبوبیت بیشتری پیدا کند.
 
کمبود جهانی تراشه بر عرضه محصولات مورد انتظار جهان تأثیر گذاشته و باعث شده تا غول‌هایی مانند سونی و اپل برای یافتن راه‌حل‌های خلاقانه به تکاپو بیفتند. سازندگان تراشه ها هشدارهای جدی مبنی بر اینکه نمی تواند پاسخگوی تقاضای شرکت های بزرگ تا اواخر سال 2022 باشند.

اپل، یکی از قدرتمندترین خریداران تراشه روی کره زمین، نظم زنجیره تامین الکترونیک جهانی را دیکته می کند. علیرغم حضور قریب الوقوع خود، این شرکت همچنان طعمه مسائل زنجیره تامین است که به طور چشمگیری بر صنایع در سراسر جهان تأثیر گذاشته است.

اپل قطعات گوشی های خود را از Texas Instruments و Broadcom تامین می کند. یک تراشه TI که در حال حاضر کمیاب است برای تغذیه صفحه نمایش OLED آیفون جدید استفاده می شود که اپل همچنین با کمبود تامین کنندگان مختلف مواجه است.

حدس و گمان پیرامون مسائل تولید این شرکت باعث شده است که سهام آن در ماه اکتبر 1.6 درصد کاهش یابد و قیمت آن به 139.27 دلار برسد. سهام آن از آن زمان تثبیت شده است و اکنون به 175.53 دلار رسیده است.

جالب اینجاست با اینکه این محصولات در بازار جهانی با کاهش تولید روبرو هستند و دست یافتن به این محصولات کار سختی است در کشورمان فروشگاه هایی مانند دیجیکالا ، فروشگاه حرفه ای بازی ها ، ایمالز ، زوبی و دیگر فروشگاه ها این محصولات به آسانی اما با قیمت بسیار بالا برای خرید کاربران وجود دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021443*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ