اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011155682018122

آشنایی با تمیز کردن پنجره دوجداره

کد: 140011155682018122

https://bit.ly/3upds6j

، تهران , (اخبار رسمی): سوال اصلی این است که آیا تمیز کردن پنجره دوجداره در مقایسه با شیشه های تک جداره نیازمند دقت خاصی است؟ پاسخ به این سوال ممکن است به موارد مختلفی بستگی داشته باشد.

تمیز کردن پنجره دوجداره
آشنایی با تمیز کردن پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره علاوه بر داشتن پتانسیل صرفه جویی در مصرف انرژی بالا در مقایسه با پنجره های آلومینیومی تک جداره به کاهش اتلاف حرارت نیز تا 30 درصد کمک می کند. محبوبیت این پنجره ها به هیچ وجه بی دلیل نیست.

پنجره های دوجداره علاوه بر راندمان حرارتی عالی، به کاهش صدا، تراکم و آلودگی نیز کمک می کند. پنجره های دو جداره نسبتاً گرانتر از پنجره های معمولی هستند، بنابراین اگر پنجره های دوجداره دارید، بهتر است از آنها مراقبت کنید و عمر مفید و عملکرد آنها را بهبود بخشید.

سوال اصلی این است که آیا نظافت پنجره دوجداره upvc در مقایسه با شیشه های تک جداره نیازمند دقت خاصی است؟ پاسخ به این سوال ممکن است به موارد مختلفی بستگی داشته باشد.

چگونه تمیر کردن پنجره دوجداره

پنجره های دو جداره با دو تکه شیشه با فاصله حداقل 12 میلی متر و با استفاده از پروفیل یو پی وی سی ساخته می شوند و فضای بین آنها پر از هوا می شود. این فضا آب بندی شده و به عنوان جداکننده بین شیشه داخلی و خارجی عمل می کند.

اگر پنجره دوجداره شما همانطور که باید کار می کند، هیچ علامت یا آلودگی در داخل بین دو شیشه دوجداره مشاهده نمی کنید. درزگیر های پنجره سالم هستند و هیچ گرد و غبار، کثیفی یا رطوبتی نمی تواند وارد فضای بین دو پنجره شود. در این حالت پنجره دوجداره به راحتی تمیز می شود. مشابه نحوه تمیز کردن هر پنجره دیگر:

  • اطراف قاب پنجره را به آرامی جاروبرقی بکشید یا از یک پارچه مرطوب استفاده کنید تا هرگونه کثیفی یا گرد و غبار را از قاب پنجره پاک کنید.
  • از محلول چهار قسمت آب گرم و یک قسمت سرکه سفید استفاده کنید (بعضی ها دوست دارند از مایع ظرفشویی استفاده کنند) و لیوان را با یک پارچه نرم بشویید.
  • از یک مسواک نرم یا چیزی شبیه به آن برای گوشه ها استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن لکه ها، پنجره را با روزنامه پاک کنید یا از اسفنج با نوار تمیز کردن پنجره استفاده کنید.

اما در صورتی که بین شیشه پنجره بخار گرفته یا الوده شده است شاید نیاز به تعمیر پنجره دوجداره داشته باشید تا درزهای تعمیر شوند و بتوانید به راحتی پنجره را  تمیز کنید.

تمیز کردن لبه پنجره

ابتدا باید لبه های داخلی نرده های پنجره را تمیز کنید. این مکان مکان مناسبی برای جمع آوری گرد و خاک و کثیفی است. اگر این قسمت را به خوبی تمیز نکنید، نمی توانید مطمئن باشید که کار شما به خوبی تمام می شود. بنابراین این قسمت ها را با احتیاط با جاروبرقی تمیز کنید.

تمیز کردن شیشه

تمیز کردن گرد و غبار روی شیشه و پنجره نیز یک مرحله مهم است. این کار را باید با دقت انجام دهید تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوید. بنابراین، قبل از شروع به تمیز کردن سطح شیشه، سطح را با گرد و غبار پاک کنید. اگر می‌توانید پنجره‌ای را که می‌خواهید تمیز کنید، از قاب آن جدا کنید، حتما آن را بردارید و سپس تمیز کنید.

خشک کردن سطوح

حالا به قسمتی می رسیم که به همان اندازه ابتدایی مهم است. می توانید از روزنامه یا پارچه های خشک برای خشک کردن پنجره ها و شیشه ها استفاده کنید. نکته مهم این است که پنجره ها و شیشه ها را سریع خشک کنید تا اثری از رطوبت باقی نماند.

بهترین محلول های در دسترس برای تمیز کردن پنجره

محلول صابون
برای تهیه این محلول باید یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با چهار فنجان آب مخلوط کنید. بهتر است از آبی که قبلاً جوشیده و خنک شده است استفاده کنید.

سرکه سفید
محلول سرکه یک راه عالی برای از بین بردن لکه ها و درخشندگی شیشه است. اگر می خواهید این محلول معجزه آسا را ​​داشته باشید، باید چهار فنجان آب گرم را با یک فنجان سرکه مخلوط کنید.

سرکه سفید و صابون مایع
مخلوط کردن چهار فنجان سرکه سفید با دو فنجان آب و نیم قاشق چایخوری صابون مایع نیز راه حلی عالی برای تمیز کردن پنجره های دوجداره به شما می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بوتیا صنعت

مجتمع بوتیا صنعت اولین تولیدکننده پروفیل در و پنجره uPVC در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان