اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011195691814486

با شیوع اومیکرون و پیک ششم کرونا، احتمال تعویق کنکور دکترا 1401 وجود دارد.

تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۱ قطعی است؟

کد: 140011195691814486

https://bit.ly/3Jay9au

، (اخبار رسمی): با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور دکتری 1401، بازم هم کرونا به طور گسترده‌ای شیوع پیدا کرده و باعث شده که بسیاری از داوطلبان، تعویق آزمون دکتری 1401 را حتمی بدانند.

تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۱ قطعی است؟
تعویق آزمون دکتری 1401

نکته مهم این است که داوطلبان فعلا نباید روی تعویق کنکور دکتری 1401 حساب کنند و خوب درس بخوانند تا اگر آزمون در موعد مقرر برگزار شد، متضرر نشوند.

با شیوع کرونا از دو سال پیش آن قدر زمان برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش تغییر کرده که با نزدیک شده به تاریخ برگزاری کنکور دکتری 1401 باز هم داوطلبان فکر میکنند که ممکن است کنکور دکتری به تعویق بیفتد. البته هنوز اطلاعیه‌ای از سوی سازمان سنجش درخصوص تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۱ منتشر نشده است.

تعویق کنکور دکتری 1401

از سال 99 که کرونا مهمان ناخوانده کشورمان شد، آموزش عالی را به شدت تحت تاثیر قرار داد؛ حالا حدود دو سال است که دانشجویان  به جای حضور در کلاس‌های درس، پای گوشی و لپتاپ می‌نشینند تا درس بخوانند. اتفاق مهم دیگر، مجازی شدن امتحانات دانشگاه‌ها بود؛ اتفاقاتی که هرگز پیش از این محتمل به نظر نمی‌رسید.

اما جدا از نحوه تحصیل؛ آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها و بسیاری از آزمون‌های دیگر نیز تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت. به عنوان مثال، آزمون‌های زبان که تا قبل از کرونا به طور منظم برگزار می‌شدند، با شیوع کردند پی در پی لغو شدند و به تعویق افتادند. به طوری که آزمون MSRT تا به امروز تنها سه بار در سال 1400 برگزار شده است.

کنکورهای ارشد و دکتری هم در این حدود دو سال حسابی به تعویق افتادند. در سال 99، کنکور دکتری دو بار زمانش تغییر کرد و در سال 99 و 1400 کنکور ارشد بارها به تعویق افتاد. همین موضوع هم باعث شده که داوطلبان تصور کنند احتمال تعویق کنکور دکتری 1401 هم وجود دارد.

البته یک نکته مهم نباید از یادمان برود، در سال 1400 کنکور دکتری علیرغم پیگیری بسیاری از داوطلبان به تعویق نیفتاد. پس نمی‌توان به صورت قطعی گفت که ختما زمان برگزاری آن در سال 1401 تغییر می‌کند.

 

چرا تعویق آزمون دکتری 1401 ضروری است؟

برخی داوطلبان موافق تعویق دکتری 1401 هستند و دلایل درستی هم دارند که در ادامه درمورد آنها با هم صحبت میکنیم:

1- با توجه به افزایش همه گیری سویه جدید کرونا، درخواست جدی برای تعویق کنکور دکتری 1401 وجود دارد. اومیکرون بسیار مسری‌تر از سویه‌های قبلی کروناویروس است و افراد بسیاری را درگیر کرده است. درست است که گفته می‌شود کشندگی این سویه بالاتر از قبلی‌ها نیست، اما به هر حال هر چه آمار ابتلا به کرونا بیشتر شود، آمار مرگ هم بیشتر می‌شود.

با توجه به این که در جلسه آزمون دکتری 1401 مدت زیادی داوطلبان در فضای بسته در کنار هم خواهند بود؛ احتمال ابتلا به اومیکرون هم زیاد است. بنابراین، بهتر است تا برطرف شدن پیک ششم کرونا، کنکور دکتری به عقب بیفتد.

2- آزمون دکتری 1401 در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور برگزار نمیشود و داوطلبان زیادی ناچار به جابجایی و سفر به شهرهای نزدیک جهت شرکت در کنکور هستند که این موضوع احتمال ابتلا به کرونا را افزایش خواهد داد.

3- با توجه به این که آمار ابتلا به کرونا به علت پیک ششم بسیار بالاست، خیلی از داوطلبان کنکور دکتری هم به کرونا مبتلا شده و فرصت جمع‌بندی و مرور برای کنکور را از دست می‌دهند. بنابراین، بهتر است کنکور دکتری به تعویق بیفتد تا این داوطلبان هم شانس شرکت در جلسه امتحان و قبولی را از دست ندهند.

4- با توجه به این که هنوز جمعیت زیادی از کشور دوز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، بهتر است تا آن زمان برای برگزاری کنکور دکترا صبر کرد.

نکات مهم درخصوص تغییر زمان کنکور دکتری ۱۴۰۱

با توجه به این که بر اساس آخرین اطلاعیه سازمان سنجش، زمان برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱ در ۶ اسفند ماه اعلام شده و تاکنون خبری مبتنی بر تعویق این آزمون اعلام نشده، بهتر است داوطلبان کنکور دکتری فعلا با این تصور که قرار است آزمون دکتری بدون تعویق در اسفند ماه برگزار شود، به برنامه‌ریزی خود پایبند بوده و به مطالعه ادامه دهند. چرا که اگر کنکور در موعد مقرر برگزار شود، فرصت را از دست نداده‌اند و اگر کنکور دکتری به تعویق بیفتد، فرصت بیشتری برای مرور و کسب آمادگی بیشتر خواهند داشت.

علاوه بر این؛ نکات مهم دیگری هم درخصوص تعویق آزمون دکتری 1401 وجود دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت:

1- اگر به تعویق آزمون دکتری به عنوان فرصتی برای درس خواندن بیشتر نگاه می‌کنید، شاید لازم باشد در این موضوع تجدیدنظر کنید. یادتان باشد که اگر چه آزمون کتبی مهم است؛ اما مصاحبه دکتری هم اهمیت بسیار بسیار زیادی جهت قبولی شما در مقطع دکتری دارد. هر چه ازمون کتبی سازمان سنجش دیرتر برگزار شود، فرصت کمتری برای کسب آمادگی برای مصاحبه دکتری خواهید داشت.

2- شرایط کرونایی متاسفانه بسیار ناپایدار است و مشخص نیست در صورتی که کنکور دکتری در اسفندماه برگزار نشود، به چه زمانی منتقل شود. برگزاری کنکور در فصل گرما خود چالش بزرگ‌تری است. چرا که به علت کرونا معمولا از کولر در حوزه امتحانی استفاده نمی‌شود و ممکن است داوطلبان دکتری مجبور شوند در شرایط نامطلوبی آزمون بدهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پی اچ دی تست

پی اچ دی تست؛ نخستین وب سایت تخصصی آزمون دکتری، مشاوره دکتری و اخبار دکتری بدون آزمون

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان