اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011235702918216

راهنمای انتخاب بهترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال در ایران

کد: 140011235702918216

https://bit.ly/35YFjjC

، (اخبار رسمی): صرافی‌های ارز دیجیتال، محلی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستد. این پلتفرم‌های آنلاین اغلب مشابه کارگزاران بورس عمل می‌کنند و ابزارهایی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهند. بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال، خرید و فروش ارزها را با کارمزد کم و ملاحظات امنیتی قوی ارائه می‌دهند.

راهنمای انتخاب بهترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال در ایران
راهنمای انتخاب بهترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال در ایران

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، تا با معیارهای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید. هنگامی که یک نفر تصمیم می‌گیرد در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کند، باید در آغاز یک حساب کاربری در پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال ایجاد کند تا بتواند ریال، دلار یا هر ارز دیگری را با دارایی‌های دیجیتال مبادله نماید.

معرفی صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال در واقع پلتفرمی است، که سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزهای دیجیتال را در آن خرید و فروش نمایند. در واقع نحوه عملکرد صرافی‌ها، مشابه کارگزاران است و ابزارهایی به منظور خرید و فروش ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به طور کلی، در سراسر جهان هزاران صرافی ارز دیجیتال در دسترس هستند، اما انتخاب بهترین صرافی کار آسانی نیست. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید.

معیارهای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال

- موجودیت ارزهای دیجیتال

اولین عاملی که هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال باید مد نظر داشته باشید، موجودیت ارزهای دیجیتال و حجم معاملات آن صرافی است. بیشتر صرافی‌ها، تعداد ارزهای دیجیتال محدودی را برای کاربران خود فراهم می‌کنند، البته ارزهای دیجیتال مشهور مانند بیت کوین و اتریوم در بیشتر مواقع جزو آن‌ها هستند. در صورتی که قصد دارید روی ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده سرمایه‌گذاری کنید لازم است در ابتدا بررسی کنید که کدام صرافی اجازه مبادلات این ارز دیجیتال در برابر سایر ارزها را به شما می‌دهد.

- حجم معاملات

حجم معاملات، یکی از موارد حائز اهمیت هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال است، زیرا هرچه حجم معاملات بیشتر باشد، اطمینان از نقد بودن دارایی‌های شما بیشتر خواهد بود. این به این معنی است که شما می‌توانید در هر زمان که قصد داشته باشید، دارایی‌های خود را بفروشید. عموما صرافی‌هایی که بیشترین حجم معاملات را داشته باشند، صرافی‌های محبوب‌تری هستند و شما شانس بیشتری برای خرید و فروش سریع ارز دیجیتال خود با بهترین قیمت خواهید داشت. با توجه به اینکه قیمت ارزهای دیجیتال خیلی سریع تغییر می‌کند، هرچه صرافی حجم معاملات کمتری داشته باشد، کاربر مجبور می‌شود قیمت بالاتری برای خرید ارزهای دیجیتال نسبت به صرافی‌های با حجم معاملات بیشتر پرداخت کند.

- پشتیبانی از رمز ارزهای پرطرفدار

همان‌طور که در قسمت پیشین به آن اشاره شد، ارزهای دیجیتال گوناگونی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان، تعدادی از آن‌ها مانند بیت کوین، لایت کوین، دوج کوین، اتریوم و غیره جزو رمز ارزهای پرطرفدار محسوب می‌شوند. یک صرافی ارز دیجیتال باید قابلیت مبادله این رمز ارزها با سایر رمز ارزها و یا دلار و ریال و غیره را داشته باشد. به همین دلیل انجام تحقیقات، پیش از انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید هرچه ارزهای دیجیتال کمتر مطرح باشند، خرید و فروش آن‌ها احتمال ریسک بیشتری را دارد. به همین دلیل بیشتر کارشناسان توصیه می‌کنند در آغاز انجام معاملات از ارزهای دیجیتال مشهور مانند بیت کوین و اتریوم استفاده کنید.

- پشتیبانی از شبکه‌های بلاک چین مختلف

مشابه بخش‌های قبلی، یک صرافی ارز دیجیتال نمونه باید توانایی انجام مبادلات در در شبکه‌های بلاک چین مختلف را برای کاربران خود فراهم کند. این عمل موجب می‌شود، سرمایه‌گذاران به‌راحتی بتوانند ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را با یکدیگر مبادله نموده و یا آن را به پول نقد تبدیل کنند.

- شفاف بودن اطلاعات شرکت

هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال لازم است در خصوص شهرت آن صرافی تحقیق کنید. این مسئله از این لحاظ حائز اهمیت است که قبل از ایجاد حساب کاربری، کاربر اطلاعات خصوصی خود را در صرافی ارز دیجیتال به ثبت می‌رساند؛ بنابراین هرچه اطلاعات شرکت و صرافی مورد نظر شفاف‌تر بوده و شهرت بهتری داشته باشد، می‌توانید با خیال راحت‌تری به انجام معاملات بپردازید. توجه داشته باشید با در نظر گرفتن این نکته که فناوری بلاک چین امروزه کاملا شفاف شده است و دیگر خبری از تراکنش‌های غیرقانونی و دارک وب‌ها نیست، بهتر است حتما پیش از انتخاب صرافی سابقه آن صرافی را به دقت بررسی کنید تا بتوانید در دراز مدت دارایی‌های دیجیتال خود را با خاطری آسوده در اختیار آن‌ها قرار دهید.

- کارمزد پایین خرید و فروش

کارمزد در انجام هر معامله‌ای بخش سودآور آن معامله برای صرافی‌ها محسوب می‌شود، اما کارمزدها در معاملاتی با حاشیه سود ناچیز، کمی خطرناک است. صرافی‌ها اصولا برای سپرده‌گذاری، برداشت، خرید و فروش، معاملات آتی، انتقال ارز از کیف پول و غیره کارمزدهایی را تعیین و آن‌ها را دریافت می‌کنند که می‌تواند به صورت ثابت یا درصدی با نرخ‌های متفاوت باشد. به همین دلیل لازم است صرافی‌ای را انتخاب کنید که کارمزد کمتری داشته باشد. توجه داشته باشید، کارمزد معاملات بیشترین تأثیر را روی معامله‌گرانی دارد که روزانه خرید و فروش می‌کنند. هرچه تعداد معاملات بیشتر باشد؛ کارمزد پرداختی نیز بیشتر خواهد بود.

- پشتیبانی ۲۴ ساعته

هر کاربر ممکن است در حین انجام معاملات با مشکلاتی مواجه شده و یا سؤالی برایش ایجاد شود. این مسئله ممکن است حتی پس از گذراندن دوره آموزشی و مطالعه راهنمای انجام معاملات نیز اتفاق بیفتد. عموما توصیه می‌شود با صرافی به وسیله ارسال ایمیل یا پیام در ارتباط باشید و صبر کنید تا پاسخ را از طرف صرافی دریافت نمایید. صرافی‌های بزرگ‌تر حتی ممکن است در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و غیره نیز حضور داشته باشند. هرچه دسترسی صرافی برای کاربران راحت‌تر باشد و پشتیبانی بهتری از کاربران داشته باشد، صرافی بهتری خواهد بود.

- اپلیکیشن موبایلی

هنگامی که در حال انجام معاملات و سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال هستید، داشتن یک برنامه کاربردی آسان روی گوشی هوشمند می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. سرمایه‌گذاران در زمینه ارزهای دیجیتال می‌توانند به راحتی با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل، معاملات خود را انجام دهند.

- سرعت انجام معاملات در زمان‌های بحرانی

سرعت انجام معاملات در تراکنش‌های ارز دیجیتال بسیار حائز اهمیت است. سرمایه‌گذاران باید هنگام هجوم فعالیت‌های بازار بتوانند به راحتی و با سرعت معاملات مد نظر خود را انجام دهند. در این مواقع، سرعت انجام معاملات در صرافی‌های بزرگ کاهش می‌یابد و حتی در صرافی‌های کوچک ممکن است به دلیل ترافیک بالا متوقف شود.

- احراز هویت فوری

هنگام ایجاد حساب کاربری برای ورود به دنیای معاملات ارز دیجیتال، یک احراز هویت باید صورت بگیرد. هرچه احراز هویت سریع‌تر انجام شود، کاربر راحت‌تر و سریع‌تر می‌تواند وارد دنیای ارز دیجیتال شده و به انجام معاملات بپردازد.

- در دسترس بودن در کشور شما

با وجودی که ارزهای دیجیتال در سراسر جهان کاربرد دارند، اما به دلیل قوانین دولت‌‌های مختلف، همه صرافی‌ها قادر به انجام معاملات در هر کشوری نیستند. توجه داشته باشید قبل از انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، باید مطمئن شوید که این صرافی در کشور شما در دسترس است و شما می‌توانید با استفاده از این صرافی، معاملات مد نظر خود را انجام دهید.

چگونه می‌توان بهترین صرافی ارز دیجیتال آنلاین در ایران را انتخاب کرد؟

همان‌طور که در این مطلب به آن اشاره شد، برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال باید صرافی‌ای را انتخاب کنید که معیارهای بالا را داشته باشد. با این وجود، انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال تا حد زیادی به اهداف شخصی شما نیز وابسته است. خوشبختانه صرافی‌های زیادی در ایران برای انجام معاملات شما در دسترس هستند که هر کدام مزیت‌ها و معایبی دارند و شما می‌توانید بر اساس اهداف خود یکی از این صرافی‌ها را برای انجام معاملات خود انتخاب کنید.

معرفی صرافی ارز دیجیتال ارز پایا

ارز پایا یکی از امن‌ترین و کم‌هزینه‌ترین بازارهای مبادله رمز ارزهای دیجیتال در ایران است که با بهره‌گیری از تیم متخصص و جوان و مشتری مدار به پاسخگویی نیازهای مشتریان خود پرداخته است. صرافی ارز پایا از کاربران خود به طور ۲۴ ساعته پشتیبانی می‌کند و به طور پیوسته فعالیت‌های خود را به‌روزرسانی می‌نماید. این صرافی همگام با بازارهای جهانی در حال پیشرفت است. در صرافی ارزپایا، به شما یک کیف پول اختصاصی ارائه می‌شود و شما می‌توانید با امنیت کامل اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال نمایید. کارمزد پایین خرید و فروش و پشتیبانی ۲۴ ساعته، از مهم‌ترین مزایای این صرافی محسوب می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه