اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۷*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011285713418244

مقاوم سازی ساختمان و روش های مختلف آن

کد: 140011285713418244

https://bit.ly/3s0QbWP

، (اخبار رسمی): مقاوم سازی ساختمان دارای روش های مختلفی میباشد یکی از این روش ها مقاوم سازی با frp و یا ژاکت بتنی میباشد که به آن پرداخته شده است.

مقاوم سازی ساختمان
مقاوم سازی ساختمان

برای مقاوم سازی ساختمان ، پس از تماس کارفرما با شرکت مقاوم‌سازی و برنامه‌ریزی مسائل ساخت، برای اطلاع از نوع مقاوم سازی و اجرای آن، اقدامات لازم در سطوح مختلف انجام می‌شود. این حرکت به ساخت مراحل

نیاز روزافزون جامعه به ساختمان و مسکن، لزوم استفاده از راهکارها و لوازم جدید برای افزایش سرعت توسعه، سبک‌سازی، بهبود عمر مفید و همچنین مقاوم‌سازی ساختمان‌های بتنی و فلزی در برابر زلزله بیش از پیش مطرح شده است. این دشواری باعث شده است که بسیاری از شرکت‌های تقویت‌کننده فوراً روی لرزه‌سازی ساختمان‌ها و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله کار کنند.

برای مقاوم سازی ساختمان ، پس از تماس کارفرما با شرکت مقاوم‌سازی و برنامه‌ریزی مسائل ساخت، برای اطلاع از نوع مقاوم سازی و اجرای آن، اقدامات لازم در سطوح مختلف انجام می‌شود. این حرکت به ساخت مراحل تقویتی معروف است.

آنچه در این مقاله می آموزید:

1. تقویت

۲. چندین نوع استراتژی مقاوم سازی

3. مزایای آرماتوربندی با روش ژاکت بتنی و فلزی

4. مزایای مقاوم سازی frp

5. علل و مراحل ساخت مقاوم سازی

6. علل و مراحل مختلف ساخت مقاوم سازی

7. تغییرات در استراتژی ها و مراحل ساخت مقاوم سازی

8. مقاوم سازی ساخت و ساز به دو کلاس تقسیم می شود

9. مراحل ساخت مقاوم سازی

10. روش ساخت مقاوم سازی را ادامه دهید

۱۱. مقاوم سازی ساختمان ها با روش کلاسیک

۱۲. اجرای مراحل بسیار قدرتمند در انجام مقاوم سازی ساختمان

در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

تقویت:
هدف از ساخت جادو و مقاوم سازی افزایش کارایی قطعات ساختاری است. ساخت مقاوم سازی در مهندسی عمران به معنای گسترش مقاومت یک سازه نسبت به نیروها است. در حال حاضر، دوره زمانی به طور کلی برای توضیح قدرت لرزه ای استفاده می شود. خواه از قبل مقدمات لازم را انجام دهیم، می‌توانیم قیمت بازسازی و مرمت را کاهش دهیم.

از دیدگاه علمی، تاب آوری دوره زمانی برای این عملکرد کاملاً قابل قبول نخواهد بود. به عنوان یک نتیجه از دوره زمانی، تاب آوری قطعا به معنای افزایش مقاومت در برابر قدرت زلزله نیست، اما افزایش کارایی قطعات در برابر قدرت زلزله است. به طور کلی، مقاوم‌سازی زیرمجموعه‌ای از افسون لرزه‌ای و قطعاً یکی از استراتژی‌های آن است.

مقاوم‌سازی یکی از حیاتی‌ترین روش‌های کاهش خطر زلزله است که با کمترین قیمت با سرعت بیش از حد و در یک استراتژی آسان، حداقل جان ساکنان را به طور متوسط ​​در برابر زلزله‌های شدید نجات می‌دهد و در واقع آستانه فروریزی ساختمان را افزایش می‌دهد. . تقویت را می توان با افزایش سختی مربوط به شامل پارتیشن های برشی و مهاربندها و حتی با افزایش انرژی با استفاده از frp، ژاکت فلزی و بتن تکمیل کرد.

چندین نوع استراتژی مقاوم سازی:
مقاوم سازی ساختمان ها با FRP
مقاوم سازی ساختمان ها با گنجاندن پارتیشن های برشی یا مقاوم سازی ساختمان ها و مقاوم سازی ساختمان ها با گنجاندن بادبندهای فولادی
مقاوم سازی ساختمان ها سازه های با استفاده از دمپر یا دمپر
مقاوم سازی ساختمان ها با استفاده از آونگ غلیظ فراوان
مقاوم سازی ساختمان ها با استفاده از ژاکت های فولادی و بتنی
مقاوم سازی ساختمان ها و مقاوم سازی ساختمان ها با استفاده از سگک های کمانش
مقاوم سازی ساختمان ها و مقاوم سازی ساختمان ها با استفاده از جداکننده های لرزه ای

مزایای آرماتوربندی با روش ژاکت بتنی و فلزی
بهبود قابلیت برشی و خمشی آب و هوا
روش شناسی ارزان در مقایسه با استراتژی های مختلف
امکان استفاده در هر نیمه و جنبه ای از ساخت
مزایای تقویت با گنجاندن بادبند فلزی و دیوار برشی
انرژی سازه را نسبت به نیروهای جانبی بهبود بخشید
سفتی ساخت و ساز را بهبود بخشید
بهبود بار سازه (ثقلی و جانبی)
مقاوم سازی FRP:
با توجه به پیشرفت‌های کسب‌وکار توسعه، استراتژی‌های جدیدتر و سازگار با محیط زیست، استراتژی‌های مرسوم را تغییر داده‌اند. استفاده از مواد کامپوزیت پلیمری به نام frp یک استراتژی کارآمد برای تقویت ساختمان هایی است که از الیاف و رزین های اپوکسی تولید می شوند.

مزایای مقاوم سازی frp:
استفاده از FRP برای تقویت و مقاوم سازی یک سازه به زمان زیادی نیاز ندارد و اعضای مقاوم سازی شده می توانند در زمان بسیار کوتاهی سرویس شوند.
در مقایسه با استراتژی های مختلف تقویت، به تخریب بسیار کمتری در اجزای سازه نیاز دارد.
باید بسیار کمتر از جنبه تقویت شده به سمت استراتژی های تقویتی مختلف ساخت بازسازی شود.
روش ارزان‌تر استفاده از تقویت‌کننده FRP (در بسیاری از شرایط) نسبت به استراتژی‌های تقویت‌کننده مختلف.
مقاوم سازی FRP به ابزارهای کارگاهی زیادی نیاز ندارد.
در مقاوم سازی FRP قیمت خوردگی صفر است.
تقویت FRP در نوع عایق مغناطیسی و الکتریکی در مناطق حساس به امواج مغناطیسی و الکتریکی مفید است.

عرضه و توزیع، که ارزش FRP را کاهش داده و فروش ناخالص FRP را افزایش داده است.
ضخامت کم لایه‌های FRP (بر حسب میلی‌متر)، باعث می‌شود که از آن‌ها در آرماتورهای سازه‌ای استفاده نشود، خانه اضافی وجود نداشته باشد.
تقویت با استفاده از دمپرها:
یکی از بسیاری از راهبردهای سازگار با محیط زیست در مقاوم سازی، استفاده از دمپرها یا دمپرهایی است که توان لرزه ای ساختمان را هدر می دهد. مزیت استفاده از دمپرها می تواند کاهش قیمت توسعه و کاهش آسیب های قابل دستیابی باشد.

تقویت با استفاده از جداکننده لرزه ای:
از این جداکننده ها برای مدیریت ارتعاشات لرزه ای از پایین به ساختمان ها استفاده می شود. این جداکننده ها دارای جذب بیش از حد و انعطاف پذیری بیش از حد در مسیر افقی هستند.

ساخت استراتژی های تقویتی با بدنه خمشی فلزی
در داخل سازه با سیستم سازه ای بدنه خمشی فلزی، توده های عمودی استفاده شده توسط قاب های توسعه تحمل می شود و مقاومت در برابر نیروهای جانبی تامین شده توسط قاب های خمشی تامین می شود.

علل و مراحل ساخت مقاوم سازی
یکی از دلایل حیاتی ضرورت ساخت مقاوم سازی، خطاهایی است که در طول طراحی یا اجرا رخ می دهد.

هنگامی که اشتباهی در طراحی یا اجرای یک ساخت و ساز رخ می دهد، لازم است با مقاوم سازی، شرایط مشخص شده را درک کنید. یادآور زمانی است که بتن قادر به دریافت انرژی مورد نیاز نبوده و یا زمانی که مقیاس قطعات باربر کوچکتر از ابعاد مورد نیاز است.

در شرایطی که مربوط به تغییرات در الزامات و قوانین، افزایش طول عمر و تغییر کاربری ساخت و ساز است که دلایل متفاوتی برای مقاوم‌سازی ساختمان است، ساخت و ساز جنبه منفی خاصی ندارد، اما شرایط کاری کاملاً جدید مستلزم تغییر است. از طریق بار برای بازگشت.

به عنوان مثال، زمانی که ساخت و ساز طراحی و اجرا می شود و پس از چند سال تغییراتی در آیین نامه طراحی، مربوط به کد 2800 ایجاد می شود، اراده ساخت باید اصلاح شود. یکی دیگر از موارد این است که ساختمانی که به اوج عمر مفید خود رسیده یا تقریباً در شرف انجام است، خواه برای استفاده باشد، لازم است اقدامات لازم برای تقویت آن انجام شود.

علل و مراحل مختلف ساخت مقاوم سازی
یک مورد دیگر زمانی است که ساختمان برای کاربری مسکونی طراحی شده است و به منظور تغییر کاربری و به عنوان مثال استفاده از ساختمان برای استفاده آکادمیک است که در این مورد حتی نیاز به مقاوم سازی دارد. رشد کفپوش و بار، دلایل متفاوتی برای مراحل هستند. آرماتور سازه ای است که ممکن است زمانی به آن اطلاق شود که به دلایل مالی یا انگیزه دیگری، مقوله ای به ساخت و ساز اضافه شود که زودتر از آن پیش بینی نشده باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۷*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان