اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012015719918271

شروع سال جدید واهمیت استفاده از یو پی اس ها

کد: 140012015719918271

https://bit.ly/3s61GMT

، (اخبار رسمی): با نزدیک شدن به سال جدید و گام بر داشتن به سمت روز های گرم سال این سوال پیش می آید که آیا امسال نیز همچون سال های گذشته با قطعی برق و بحران کمبود انرژی مواجه هستیم ؟ بسیاری از الان به فکر حل این مشکل هستند و کم و بیش به سمت یو پی اس و استابلایزر و غیره که موجب جایگزینی این مشکل می شود می روند اما...

پیشبینی قطعی برق و کاربرد یو پی اس ها
شروع سال جدید واهمیت استفاده از یو پی اس ها

راه حل قطعی برق چیست ؟ قطعا راه حل اصلی این مشکل تغییر نگرش در تولید برق و حرکت به سمت تکنولوژی ها و انرژی های جدید است اما این قطعی های ادامه دار موجب اخلال در زندگی مردم و سازمان ها می شود .

با نزدیک شدن به سال 1401 و گرمای هوا بسیاری از مردم از حالا دغدغه گرما ، قطعی برق و خرابی وسایل برقی خود را دارند. اما بر طبق آمار آیا امسال هم برنامه قطعی برق وجود دارد ؟ ابتدا گزارشی از میزان تولید و مصرف برق در سالی گذشت را می خوانیم .

آمار قطعی برق در کل کشور در سال 1400 طبق اعلام رسمی

در سال جاری، حداکثر برق مصرف شده در روز، به بیش از 68هزارمگاوات بالغ شد. این در حالی است که حداکثر قدرت تأمین شده در لحظه پیک سال ۱۴۰۰، با ریسک شدیدا بالا به حدود ۵۵.۱ هزار مگاوات رسید. بنابراین کشور در لحظه پیک امسال با کمبود بیسابقه تقریبا 12 هزارمگاوات مواجه شد. بنابراین مشاهده می شود که حدود 18درصد از مصرف مشترکین تأمین نشده است

در صورتی که روند رشد اوج بار مصرفی همچون سالهای اخیر 4.8 درصد درنظر گرفته شود، پیک مصرف سال ۱۴۰۱ به رقم 70.1هزارمگاوات بالغ خواهد شد. بنابراین در صورت تداوم وضع موجود در تأمین حداکثر توان، کمبود برق در زمان اوج مصرف سال ۱۴۰۱ به رقم ۱۵.۲ هزارمگاوات معادل ۲۱.۶ درصد از مصرف مشترکین در زمان پیک خواهد شد. بیشک برای جبران این میزان کمبود برق در کشور، احتیاج به برنامهریزی دقیق و قابل اجرا با پیگیری مستمر در بازه زمانی موجود تا خردادماه سال ۱۴۰۱ احساس میشود.

راه حل قطعی برق چیست ؟

قطعا راه حل اصلی این مشکل تغییر نگرش در تولید برق و حرکت به سمت تکنولوژی ها و انرژی های جدید است اما این قطعی های ادامه دار موجب اخلال در زندگی مردم و سازمان ها می شود .

سال گذشته بسیاری از ادارات با مشکل خرابی سیستم های حیاتی ، بسیاری از مردم با خرابی یخچال ها و حتی کسبه ای که با خراب شدن یخچال و کولر های خود شاکی بودند به سمت خرید یو پی اس رفتند . یو پی اس ها کمک کردند تا در زمان قطعی برق تا چند ساعت بسته به توان یو پی اس ، برق در جریان باشد اما سازمان های بزرگ به این موضوع بسنده نکردند زیرا دستگاه های برقی و مخابراتی ذچار نوسانات سنگین برق می شدند فلذا به خرید استابلایزر رو آوردند .

تفاوت استابلایزر و یو پی اس چیست ؟

و پی اس ها (ups) دستگاه‌هایی برای رفع نوسان‌ها و مشکلات ناشی از آن‌ها هستند. یو پی اس‌ها در اصل زمانی که ولتاژ برق دچار نوسان می‌شود، ولتاژ برق شهری را قطع کرده و از باتری خود برای تامین جریان دستگاه‌ها استفاده می‌کنند در حالی که استابلایزرها ولتاژ را ترمیم خواهند کرد. البته باید توجه داشته باشید که یو پی اس‌های آنلاین ولتاژ را طی مراحلی ترمیم می‌کنند.

هنگام خرید استابلایزر باید این نکته را در نظر بگیرید  که عملکرد اصلی این دستگاه ، این است که یک ولتاژ پایدار ۲۲۰ ولت برای سیستم ها و وسایل مصرفی  در اختیار ما قرار دهد. یعنی به این شکل که هر گاه ولتاژ برق به کمتر از این مقدار رسید استابلایزر فعالیت خود را آغاز کند و ولتاژ برق را افزایش دهد تا به مرز ۲۲۰ ولت برسد و ما از برق استاندارد خانگی استفاده کنیم .

همچنین در زمان افزایش ولتاژ برق که به کرات اتفاق می افتد استابلایزر سریعا وارد عمل میشود و ولتاژ برق را کاهش میدهد و به حوالی ۲۲۰ ولت مجددا خواهد رسید .

در حال حاضر در ایران شرکت های معروفی در زمینه خرید یو پی اس و استابلایزر همچون فرصت کیش ، فامکو ، دیجیکالا و تسلا پلاس فعالیت می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش