اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012025721518070

انواع خانه هوشمند، ‌ویژگی ها و مزایا

کد: 140012025721518070

https://bit.ly/3I46Qyl

، (اخبار رسمی): Smart Home یا خانه هوشمند به مجموعه ای از تجهیزات سخت افزاری شامل ماژول های هوشمند، سنسورهای دما، رطوبت، حرکت و … و مجموعه ای از کلید ها و نمایشگرهای هوشمند و نرم افزارهایی اطلاق می شود که کلیه تجهیزات ساختمان را به صورت یکپارچه و هوشمند کنترل می کند.

انواع خانه هوشمند + ویژگی ها و مزایا
انواع خانه هوشمند، ‌ویژگی ها و مزایا

Smart Home یا خانه هوشمند به مجموعه ای از تجهیزات سخت افزاری شامل ماژول های هوشمند، سنسورهای دما، رطوبت، حرکت و … و مجموعه ای از کلید ها و نمایشگرهای هوشمند و نرم افزارهایی اطلاق می شود که کلیه تجهیزات ساختمان را به صورت یکپارچه و هوشمند کنترل می کند.

ساختمان هوشمند، ساختمانی است که مجهز به یک زیرساختار ارتباطاتی قوی بوده که می‌تواند به صورت مستمر نسبت به وضعیتهای متغیر محیط عکس العمل نشان داده و خود را با آنها وفق دهد.

و همچنین به ساکنین ساختمان این اجازه رامی‌دهد که از منابع موجود به صورت موثرتری استفاده نموده و امنیت و آرامش آنها را افزایش دهد .
خانه هوشمند، به عبارت ساده، ساختمان و خانه ای است که تمامی اجزای آن، به وسیله یک سیستم کنترل مرکزی که اصولا دستگاه همراه هوشمند شما می باشد، قابل کنترل و ارزیابی است.

انواع خانه هوشمند بر اساس پروتکل ارتباطی

خانه‌های هوشمند بر اساس پارامترهای مختلفی دسته بندی می‌شوند؛ بستر ارتباطی یکی از این پارامترها است. سیستم خانه‌های هوشمند بر اساس این پارامتر به انواع بی سیم و با سیم ارائه می‌شوند.

خانه هوشمند با سیستم بی سیم: در این سیستم بخش‌های مختلف خانه از طریق فناوری‌های ارتباطی بی سیم به یکدیگر متصل می‌شوند. سیستم‌های بلوتوثی، سیستم‌های وای‌فای و سیستم‌های منطبق بر فرکانس رادیویی جزو این سیستم‌ها هستند. سیستم‌های بی سیم که امروزه در ساخت خانه‌های هوشمند استفاده می‌شوند طبق الگوریتم‌های خاص و رمزگذاری‌های پیشرفته طراحی شده‌اند؛ این الگوریتم‌ها امنیت سیستم را بالا می‌برند و امکان هک کردن آن را بسیار کاهش می‌دهند.

سیستم خانه هوشمند با سیم: در خانه‌های هوشمند با سیم انتقال اطلاعات بین سرور و دیگر اجزا از طریق دو یا چهار رشته سیم برقرار می‌شود. سیم‌های موجود در این سیستم می‌توانند فیبرهای نوری، کابل‌های مسی و غیره باشند. تابلو برق ساختمان در این خانه‌ها باید در ابعاد بزرگ‌تر طراحی شود و فضای بیشتری به آن اختصاص داده شود. سیستم‌های Lon، LAN، Knx و Bacnet جزو پروتکل‌های مهم سیستم‌های با سیم هستند. عدم قطعی در سیستم با سیم مهم‌ترین مزیت این سیستم است.

انواع خانه هوشمند بر حسب تکنولوژی

خانه‌هایی که بر اساس تکنولوژی هوشمند شده‌اند به دودسته مدرن و ” بی ام اس” تقسیم می‌شوند.

1-خانه‌های هوشمند BMS

این خانه‌ها بر اساس سیمی بوده و مناسب ساختمان‌هایی است که نویز زیادی دارند.

ساختمان‌هایی همچون سازمان‌های اطلاعاتی، ساختمان‌های مخابراتی و فناوری ازجمله ساختمان‌هایی بوده که بر این اساس هوشمند می‌شوند.

2-خانه‌های هوشمند مدرن

از انواع خانه هوشمند خانه‌های مدرن بوده که انتقال اطلاعات در آن بر اساس بی‌سیم می‌باشد.

این خانه‌ها نسبت به سایر خانه‌های هوشمند هزینه کمتری برای کاربر به همراه دارد.

انواع خانه هوشمند بر اساس نیاز کاربر

خانه های هوشمند می‌توانند بر اساس نیاز ساکنین خود مجهز به تجهیزات هوشمند سازی شوند.

ازجمله فضاهایی که می‌توان در خانه‌ها از سیستم هوشمند استفاده نمود عبارت‌اند از:

  1. فضای پذیرایی
  2. اتاق‌ها
  3. سرویس‌های بهداشتی
  4. نورپردازی در نمای ساختمان

مزایای خانه هوشمند

سرعت بالای عملکرد
در این سیستم به دلیل ارتباط سیمی بین تجهیزات سرعت بالاتری نسبت به سیستم های خانه هوشمند بی سیم دارد .

دقت عملکرد بالا
در این نوع از سیستم  بدلیل اینکه دستورات از طریق سیم انتقال می یابند دستورات بدون خطا اجرا می شود به قول معروف تداخلی در کار وجود ندارد.

کنترل تجهیزات متعدد

در این سیستم تقریبا هر چیزی را که فکر کنید می توانید به سیستم هوشمند متصل کنید البته برند و پروتکل مورد استفاده نیز اهمیت دارد.
اما اغلب سیستم های هوشمند سازی سیمی قادر به کنترل سیستم های روشنایی ، سرمایش گرمایش ، پرده های برقی ، سیستم صوت ، سیستم دزدگیر ، دوربین ، آیفون تصویری ، آبیاری باغچه ، سونا ، استخر ، موتور خانه و … می باشد.

سناریوهای بسیار متعدد

بدلیل تجهیزات متعدد قابل کنترل در این خانه هوشمند شما سناریوهای بسیار متنوعی را می توانید تعریف و استفاده کنید ، سناریوی خروج ، ورود میهمان ، خواب ، استراحت و …

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان