اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012035724318291

گفت وگو با سید علی حسینی، بنیان گذار سایت طلا ملا

راه اندازی بزرگترین مرجع آنلاین طلا و جواهر کشور

کد: 140012035724318291

https://bit.ly/36ATWu1

، تهران , (اخبار رسمی): با پیشرفت تکنولوژی، روز به روز شاهد حضور فناوری‌های مدرن در زوایای مختلف جامعه، اقتصاد، کسب و کارها و فعالیت‌های اجتماعی و مالی هستیم.یکی از سایت‌هایی که اخیرا بر بستر فناوری‌های نوین به عنوان پلتفرم مرجع طلا و جواهر ایران راه اندازی شده است، سایت «طلا ملا»ست.

راه اندازی بزرگترین مرجع آنلاین طلا و جواهر کشور
راه اندازی بزرگترین مرجع آنلاین طلا و جواهر کشور

با پیشرفت تکنولوژی، روز به روز شاهد حضور فناوری‌های مدرن در زوایای مختلف جامعه، اقتصاد، کسب و کارهای و فعالیت‌های اجتماعی و مالی هستیم. حوزه طلا و جواهر هم از این این قاعده مستثنا نیست. یکی از سایت‌هایی که اخیرا بر بستر فناوری‌های نوین به عنوان پلتفرم مرجع طلا و جواهر ایران راه اندازی شده است، سایت «طلا ملا»ست. برای روشنگری درباره ابعاد فعالیت‌های این سایت مصاحبه ای با سید علی حسینی بنیانگذار این پلتفرم انجام داده ایم که در ادامه می‌خوانید:‌

لطفا به عنوان سوال اول خودتان را معرفی کنید و درباره سابقه فعالیت‌هایتان توضیح دهید؟‌

من سید علی حسینی هستم و از سال 1380 در حوزه طلا و جواهر فعالیت می‌کنم. ما در حوالی سال‌های 91 و 92 به این فکر افتادیم که که فناوری‌های نوین را به حوزه طلا و جواهر بیاوریم و چون رشته خودم هم فناوری اطلاعات IT بود تمام تلاشم را کردم این فناوری‌های نوین در حوزه طلا و جواهر وارد شود و مردم بتوانند از فناوری در این صنعت استفاده کنند. چون طلا و جواهر، صنعتی است که همچنان به صورت سنتی و قدیمی اداره می‌شود. اما برای مثال اخیرا، با وارد شدن لیزر به این صنعت، طلا با این وسیله برش داده می‌شود که خیلی راحت تر و به روز تر است. بنابراین ما هم تلاش کردیم فناوری نوین را وارد صنعت طلا و جواهر کنیم. اعم از فروش، پرو یا خرید. تلاش ما این است که بابت ضمانتی که به خریدار داده می‌شود بتوانیم اعتماد سازی و برند سازی را طوری انجام دهیم که مشتری که از ما به صورت آنلاین خرید می‌کند هم اطمینان داشته باشد و هم اگر کالا را دوست نداشت بتواند مرجوع کند.

 مجموعه طلا ملا به طور مشخص از کی شکل گرفت؟

حدود دو سال تا دو سال و نیم پیش، ما یک کار تحقیقاتی را شروع کردیم و با جمع کردن طلا فروشی و جواهر فروشی‌ها و مطالعه در سایت‌هایی که به صورت آنلاین خرید و فروش می‌کردند حدود 50 تا 60 سایت رصد و پیاده سازی شد تا مشخص شود که این سایت‌ها چه آیتم‌هایی دارند و چه خدماتی می‌دهند و کدام خدمات مناسب تر است و ....

این مطالعات نهایتا ما را به این نتیجه رساند که سایت «طلا ملا» باید چه نکات و خدماتی را داشته باشد یعنی «طلا ملا» شاکله و جمع بندی کل سایت‌هایی است که در حوزه طلا کار می‌کردند.

فروش حضوری هم دارید؟‌

بله در دفتر شهرک ما، در پاساژ لیدوما به صورت حضوری خرید و فروش انجام می‌شود. یعنی هر کالایی که در سایت خریداری می‌شود، چون همه مشخصات فروشندگان در سایت ثبت می‌شود اگر مربوط به شعبه شهرک غرب باشد می‌توانند همان جا تحویل بگیرند و اگر مربوط به شعبه دیگری باشد، باید کالا را سفارش دهند و مشخص کنند که حضوری می‌آیند و می‌برند یا باید برایشان ارسال شود.

به طول کلی، مزیت سایت شما نسبت به سایت‌های دیگر چه چیزهایی هستند؟‌

ما برای فروش کالاهایمان در سایت، دو سال گارانتی رایگان گذاشته ایم. یعنی کالاهایی که از سایت «طلا ملا» با فاکتور رسمی خریداری می‌شود، در هر جای ایران که باشد، تعمیرات، رنگ، آبکاری آن‌ها، در نمایندگی استانی ما یا دفتر مرکزی تهران به رایگان انجام می‌شود.

اولین بار است که در این نمایشگاه شرکت می‌کنید؟‌

ما اولین بار با این برند در نمایشگاه شرکت می‌کنیم. در ضمن ما یک نرم افزار به اسم واقعیت مجازی داریم که با نصب این اپلیکیشن، مشتریان می‌توانند محصولاتی مانند گوشواره، گردنبند، ساعت، دستبند و... را توانند روی دست، گوش و گردن شان پرو کنند و حتی می‌توانند رنگ، سنگ محصول یا رنگ طلا، سایز، وزن و قیمت را عوض به دلخواه خود مشخص کنند. یعنی کار را می‌توانند کاملا شخصی سازی کنند و سفارش دهند. این برنامه در آینده رونمایی خواهد شد اما حضور ما در این نمایشگاه برای معرفی پلتفرم «طلا ملا» بود.

هدف شما کدام جامعه مخاطب و چه مواردی است؟‌

هدف ما جلب اطمینان مردم به فناوری‌های نوین در حوزه طلا و جواهر است. می‌توانیم بگوییم که پلتفرم طلا ملا جامع ترین در نوع خود است و شامل همه طرف‌ها از جمله فروشنده، خریدار، بنکدار، طراح، سازنده و ... می‌شود. همین طور خریداران عادی هم مخاطب ما هستند. برای مثال شما در هیچ سایتی خدمات دهندگان این حوزه را ملاحظه نمی‌کنید که شامل تعمیرکار طلا و جواهر، مخراج کار، تراشکار سنگ، گوهر شناس، کارشناس سنگ، آموزشگاه‌ها، شیشه ضد گلوله، مه ساز، گاوصندوق و... است که در قسمتی از سایت به اسم «خدمات» این‌ها را دیده ایم و براساس استان و شهر تقسیم بندی شده کرده ایم. این در واقع بانک اطلاعات جامع طلا و جواهر است.

شعار ما این است که «تلاش کن طلاش کن» یعنی تلاش کردن مساوی با طلاست و ما تلاش می‌کنیم خدمات بعد از فروش مان زیاد باشد و مشتری وفادار بسازیم و حسن نیت خودمان را به مشتری ثابت کنیم.

نگاه شما به آینده چطور است؟‌

با پیشرفت تکنولوژی، به نظرم در جاهایی شاهد پاساژ‌های مجازی خواهیم بود. ما الان یک پاساژ مجازی در حوزه طلا و زیور آلات هستیم و می‌خواهیم در این حوز بمانیم و تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را به مشتریان بدهیم. ویژگی پلتفرم «طلا ملا» این است که شما مثلا کالایی را به قیمت یک میلیون تومان در نظر دارید. ما در سایت تعداد زیادی کار یک میلیون تومانی به شما نشان می‌دهیم. حتی می‌توانید براساس رنگ، عیار، وزن، فیلترهایی را اعمال کنید. در نهایت سفارش شما تهیه و به دست شما می‌رسد. «طلا ملا» یک ویترین مجازی به وسعت ایران است و مکانیزم کارش به این شکل است که تمام فروشندگان از سراسر ایران در این سایت عضو می‌شوند و کالاهای خود را برای فروش به سایت اضافه می‌کنند.

در ضمن این سایت مزیتی هم برای بنکداران دارد. به این شکل که خریدار خرده فروش می‌تواند در سایت برای بنکدار ثبت سفارش کند تا موقع مراجعه برای تحویل، نیازی به معطل شدن و در لحظه رسیدن به بنکداری کالا آماده تحویل باشد.

یک قسمتی هم داریم به اسم «سفارش اختصاصی» درایم که مشتری می‌تواند عکس محصول را بفرستد و حتی وزن و قیمت محصول را مشخص کند. ما بر اساس آن 3d محصول را می‌سازیم و بعد از تایید متقاضی عین همان کار را برایش می‌سازیم و هیچ محدودیتی برای ساخت در هیچ جای ایران و با هیچ اندازه ای نداریم.

همچنین بانک اطلاعات طلای مسروقه ایران هم نسبت به شناسایی طلاهای مسروقه ای که برای فروش به طلافروشی‌ها برده می‌شود، کمک می‌کند.

راه‌های ارتباطی با طلا ملا

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://www.talamala.com/ مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار