اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012035725118297

گفت وگو با مهرداد نجفی، مسئول ارتباطات نمایشگاه پارسیان و مدیر بازرگانی ارم سبز

برآنیم تا به عنوان برند فاخر گردشگری برای جهانیان مطرح باشیم

کد: 140012035725118297

https://bit.ly/3h4WnXE

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان، از جمله مجموعه شرکت‌هایی است که با اقشار مختلف مردم سروکار زیادی دارد، از هتل‌های متعدد گرفته تا مجموعه‌های تفریحی مثل ارم و توچال و شرکت‌های گردشگری و خدماتی مختلف.

برآنیم تا به عنوان برند فاخر گردشگری برای جهانیان مطرح باشیم
برآنیم تا به عنوان برند فاخر گردشگری برای جهانیان مطرح باشیم

هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان بعنوان بزرگترین مجموعه خدمات بندری ، دریایی ، هتلداری، سیاحتی و تفریحی و ریلی به عنوان یکی از قدیمی ترین حوزه‌های گردشگری در کشور است.

در حاشیه نمایشگاه گردشگری و خدمات وابسته با مهرداد نجفی، مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی نمایشگاه هلدینگ پارسیان و مدیر بازرگانی ارم سبز، گفت و گویی انجام داده ایم تا از ابعاد فعالیت‌ها و چشم انداز این هلدینگ اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

آقای نجفی، لطفا به عنوان سوال اول کمی درباره سوابق و فعالیت‌های هلدینگ پارسیان مطالبی ارائه فرمایید.

هلدینگ گردشگری پارسیان یکی از قدیمی ترین حوزه‌های گردشگری در کشور است؛ با دارا بودن 21 هتل در ۱۳ شهر و خدمات ریلی شامل مسافری و باری و قطارهای بن ریل و سینا ریل همین طور خدمات بندری شامل بارگیری ،اورهال کردن و تخلیه کانتینرهای کشتی‌های تجاری همچنین قدیمی ترین آژانس گردشگری ایران یعنی پرسپولیس و مجموعه‌های تفریحی ارم سبز، توچال، بولینگ عبدو یا شهید چمران فعلی و مجموعه جماران، مجموعه‌های آموزش گردشگری و هتلداری از زیر مجموعه‌های هلدینگ پارسیان هستند.

همچنین یکی از شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ که تامین اقلام و نیازمندی‌های هتل‌ها را برعهده دارد و با عنوان شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان فعالیت می کند نیز از دیگر شرکت‌های این هلدینگ است.

نظر شما در باره گردشگری و اهداف تان از حضور در این نمایشگاه چیست؟‌

نمایشگاه‌ها مانند ویترینی هستند که هر صنفی حضور می‌یابد و فعالیت‌های خود را در معرض دید عام قرار می‌دهد. این حضور اهداف متعددی می‌تواند داشته باشد مثل برندینگ و بازاریابی و مانند آن.

به جهت این که ما جزو شاخص ترین شرکت‌های گردشگری در کشور هستیم و حتی در جهان هم رتبه‌هایی داریم، معمولا در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنیم تا هم دانش خودمان را به روز کنیم و هم به شرکت‌های دیگر انتقال تجربه کنیم و با سازمان‌ها برای بازاریابی و هم افزایی در تعامل باشیم.

آیا اهداف شما در این نمایشگاه تحقق یافت؟‌

برخی از اهداف حضور در این نمایشگاه محقق شد. هر چند به جهت شیوع کرونا ما در حوزه Btob کمتر حضور مردم را داریم ولی شرکت‌های تخصصی و BtoC حضور خوبی داشتند و ما هم با شرکت‌های داخلی و هم با شرکت‌های خارجی در این جا یک سری مذاکراتی داشتیم که بعد از نمایشگاه عملیاتی تر خواهیم کرد.

دفاتر فیزیکی شما بیشتر در داخل کشور هستند؟‌

بله. حدود 90 درصد دفاتر ما در داخل است و در جغرافیای داخلی کار می‌کنیم ولی از نظر توریست‌ها 20 درصد ظرفیت ما توریست‌های خارجی هستند. نکته دیگر این که ما در صدد هستیم شاخص ترین بخش در گردشگری ایرانی باشیم و فرهنگ مهمان نوازی و ضیافت را در عرصه جهانی ترویج کنیم. به این منظور برای سال 1401 فعالیت‌هایی را تدارک دیده ایم که هم از نظر آراستگی کالبدی ساختمان‌ها و هم آموزش پرسنل پیش برویم که تلفیقی از فرهنگ فاخر ایرانی و دانش هتل داری و گردشگری است .

هدف شما از توسعه گردشگری خارجی چه چیزی است؟‌

ما الان سهم زیادی از گردشگران خارجی را داریم؛ ولی سعی داریم برندی در این حوزه باشیم که گردشگر خارجی تفاوت ایرانی بودن و فاخر بودن را حس کند. یعنی این طور نباشد که یک کپی از فرهنگ هتل داری جهانی را وارد کنیم و نتوانیم فرهنگ بومی خودمان را در آن دخالت دهیم. ما می‌خواهیم این را به عنوان یک برند ایرانی کلید بزنیم و رشدی جهانی داشته باشیم.

مزیت‌هایی که در حال حاضر گروه پارسیان در اختیار دارد شامل چه مواردی است؟

ما یک سری از «ترین»‌های جهان را در ا ختیار داریم؛ برای مثال توچال جزو بلند ترین پیست اسکی‌های جهان و مرتفع ترین هتل جهان است. در کشور بیشترین هتل‌های رتبه یک چهار و پنج ستاره را در اختیار داریم. در سیستم قطارهایمان حدود دو میلییون مسافر را جابه جا می‌کنیم. مجموعه ارم در سال 5 میلیون بازدید کننده را پوشش می‌دهد. مجموع جمعیتی که از توچال به کوه می‌روند ده میلیون ثبت شده است.

این‌ها در حقیقت جزو ظرفیت‌هایی که مجموعه ما را جزو «ترین»‌ها قرار داده است. از نظر کیفیت هم پارسیان از گذشته کیفیت خاصی داشته و هتل‌هایی مانند استقلال، آزادی، کوثر و هتل‌هایی که در اصفهان، کرمان، یزد و... هستند جزو هتل‌های فاخر بوده و هتل‌های پارسیان تمایزی را نسبت به دیگران در این زمینه دارد .

مسیر اصلی ارتباطی شما با مردم چیست؟‌

ما یک کال سنتر مرکزی داریم با شماره 2720 یا 0212720 که «سجام» نام دارد و مردم از هر جای کشور می‌توانند با آن در ارتباط باشند. همچنین سایت هلدینگ پارسیان به نشانی www.ptrco.ir در دسترس همگان است. بخش‌های دیگر پارسیان مانند ارم و توچال هم سایت خاص خود را دارند و هم در اینستاگرام صفحات خاصی دارند.

و حرف آخر؟

یکی از مهم ترین بخش‌های کاری ما این است که سلامتی میهمانان برای ما مساله اول است. در مجموعه‌های تفریحی و شهر بازی‌ها سعی کردیم استاندارد و HSE را خیلی مهم تلقی کنیم.

در ایام کرونا کمترین ابتلا را در مجموعه‌ها داشتیم. هتل‌ها را در اختیار مدافعین سلامت قرار دادیم و از نظر همکاران بدون خطر فوت از این بیماری عبور کردیم. ضد عفونی کردن دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت و مجموعه‌های سرپوشیده را تعطیل کردیم تا شرایط عادی شود.

همین طور با موسسه استاندارد در تعامل هستیم تا دستگاه‌هایمان را به امنیت بالایی برسانیم و حتی از یک اشکال جزئی هم غافل نبوده ایم. در حالی که دستگاه با همان اشکال به راحتی می‌توانست کار کند.

از حضور شما در این گفت وگو سپاسگزاریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]