اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012035725618298

گفت و گو با علی رحیم‌پور، مدیر عامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا)

اینجا مهمان‌نوازی واقعیست

کد: 140012035725618298

https://bit.ly/3LVO8v2

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت رفاه و گردشگری تأمین (هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی) که اصطلاحاً «هگتا» نامیده می شود در سال 1394 با هدف هماهنگی، هم افزایی و ایجاد زنجیره ارزش در عرصه صنعت گردشگری کشور در زیر مجموعه سازمان تأمین اجتماعی تأسیس شد.

" اینجا مهمان‌نوازی واقعیست "
اینجا مهمان‌نوازی واقعیست

هلدینگ هگتا هم اکنون هفت گروه و شرکت سرمایه گذاری را در بخش های هتلی، اقامتی، پذیرایی، حمل و نقل، تورگردانی، مراکز فرهنگی و خرید و امور عمرانی مرتبط را در حدود یکصد نقطه کشور تحت پوشش خود دارد.

هلدینگ هگتا هم اکنون هفت گروه و شرکت سرمایه گذاری را در بخش های هتلی، اقامتی، پذیرایی، حمل و نقل، تورگردانی، مراکز فرهنگی و خرید و امور عمرانی مرتبط را در حدود یکصد نقطه کشور تحت پوشش خود دارد.

شرکت گروه هتل های هما با پنج هتل پنج ستاره، شرکت حمل و نقل ریلی رجا با 1146 واگن در 23 مسیر ریلی کشور، شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی با بیش از 65 هتل سه و چهار ستاره، شرکت مجتمع های توریستی و رفاهی آبادگران با مجموعه ای از واحدهای اقامتی و پذیرایی، مراکز خرید و تایم شرینگ، شرکت دهکده ساحلی انزلی با مجموعه ای از واحدهای اقامتی و ویلاهای مسکونی و شرکت بین المللی خدمات مسافرتی و جهانگردی تأمین و شرکت رفاه گستر تأمین از جمله شرکت های اقماری هگتا است. در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با علی رحیم پور، مدیر عامل این هلدینگ گفت و گویی انجام داده ایم تا درباره فعالیت ها و اهداف این شرکت بیشتر بدانیم.

لطفا کمی از فعالیت شرکتتان بگویید.

هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی با نام مخفف هگتا، یکی از بزرگ­ترین شرکت‌های گردشگری کشور است که بیش از 65 هتل در ایران دارد.

برای آشنایی بیشتر با این هلدینگ، اطلاعاتی از هتل‌ها بدهید.

ما درحال حاضر، پنج هتل پنج ستاره در گروه هتل‌های هما داریم، ۶۵ هتل در شرکت ایرانگردی و جهانگردی و 42 ویلا در مجموعه آبادگران و دهکده ساحلی. علاوه بر این، مجموعه آژانس تامین را هم داریم. قطارها رجا در اختیار ماست و حدود ۶۰ درصد از سهام ریلی کشور هم متعلق به ماست و تعدادی شرکت دیگر در حوزه تخصصی گردشگری کار می‌کنند، اکنون در همین هلدینگ گردشگری جمع شده‌اند.

کار اصلی هلدینگ هگتا چیست؟

عمده کار ما در حوزه اقامت و پذیرایی و تورگردانی و خرید برای گردشگران داخلی و خارجی است. ما عمدتا کار عمده‌فروشی به آژانس‌های دیگر را انجام می‌دهیم و خدمات ارائه می‌کنیم. از آنجایی که تامین اجتماعی، دارای ۹۰۰ بیمارستان و کلینیک با در اختیار داشتن ۸۰۰۰ پزشک متخصص است، ما در کنار فعالیت‌های دیگر، از شرکت‌های مهمی هستیم که در حوزه گردشگری، درمان و آموزش پزشکی نیز فعالیت می‌کنیم. البته در دوسال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، شرایط کمی دچار مشکل شد؛ اما امیدواریم که با برطرف شدن این بیماری، بتوانیم از امکاناتی که در این حوزه داریم برای جذب گردشگر خارجی و ارائه خدمات به شهروندان استفاده کنیم.

نمایشگاه امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نمایشگاه بالاخره یک رخدادی است که اکثر کشورهایی که به عنوان مقاصد گردشگری معرفی شده‌اند، برگزار می‌کنند. کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا و فرانسه. کشور ما هم یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری است. البته از سال ۹۸، این نمایشگاه برگزار نشده و بعد از گذشت این زمان، سازوکار برگزاری مجددا فعال شد تا خدمات دهندگان و متصدیان امور گردشگری و هتلداری، در کنار یکدیگر قرار بگیرند. برگزاری نمایشگاه، کاری بسیار مثبت است و وسعت نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته دوبرابر شده است.

کمبودهای نمایشگاه از نظر شما چیست؟

نقصان این نمایشگاه هم به این موضوع بر می‌گردد که ما نتوانسته‌ایم گردشگران خارجی یا آژانس‌های خارجی را دعوت کنیم. نمایشگاه‌های ما، عمدتا نمایشگاه داخلی است. امیدواریم با برطرف شدن موانع مختلف، آژانس‌های بین‌المللی، اعم از کشورهای همسایه و دیگر کشورهای مقاصد گردشگری را در این نمایشگاه داشته باشیم.

آینده کاری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ما یکی از شرکت‌هایی هستیم که تلاش داریم مجموعه‌های تحت پوشش را وارد بازار سرمایه و بورس کنیم. تلاش می‌کنیم با تمام امکانات و منابعی که در اختیار داریم، بتوانیم از این طریق، یکی از بزرگترین شرکت‌های گردشگری را در یکی از نهادهای عمومی ایجاد کنیم و ببریم به بازار سرمایه و سهام ایجاد کنیم که همه بتوانند از مزیت‌های آن استفاده کنند.

وجه تمایز شرکت شما با دیگر شرکت‌های حاضر در نمایشگاه چیست؟

ما بزرگ­ترین هتل‌دار کشور هستیم. بزرگترین مجموعه حمل و نقلی هستیم و بزرگترین مجموعه توریستی و درمان نیز هستیم. بزرگ­­ترین شرکت‌های فعال در امر ویلاسازی و اقامت گردشگران در اختیار ماست و مجموعا گسترده‌ترین فعالیت‌ها را داریم که با پشتوانه تامین اجتماعی انجام وظیفه می‌کنند.

ما چیزی در حدود سه و نیم میلیون نفر بازنشسته داریم و حدود ۱۰۰ هزار نفر پرسنل در شستا داریم و حدود ۱۰۰ هزار نفر در تامین اجتماعی هستند. می‌خواهم بگویم که ما خودمان یک بازار بزرگ هستیم و مزیت‌هایی داریم که سایر شرکت‌ها ندارند. البته ما شرکت‌های دیگر را رقیب خودمان نمی‌دانیم و سعی می‌کنیم به آنها کمک کنیم.

راه‌های ارتباطی با شما چگونه است؟

استفاده از اطلاعات سایت هگتا به نشانی  https://www.hegta.ir/fa/  اولین پیشنهاد است. در این سایت، مجموعه‌ای از عوامل راهبردی و اهداف و سیاست‌ها وجود دارد که قابل استفاده است.

از حضور شما در این گفت وگو سپاسگزاریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]