اطلاعات تماس
  • 091321*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012045726818030

مطالب خیلی جالب و مفید در طراحی پلان خانه های کوچک

کد: 140012045726818030

https://bit.ly/3IeIGBn

، (اخبار رسمی): در سال های اخیر با افزایش مستمر قیمت مسکن، طراحی پلان خانه های کوچک مورد استقبال قرار گرفته است. خانه‌های کوچک به ما انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهند، چه برای دور شدن از زندگی شهری و چه برای ارزان‌تر و آسان‌تر کردن آن.

مطالب خیلی جالب و مفید در طراحی پلان خانه های کوچک
مطالب خیلی جالب و مفید در طراحی پلان خانه های کوچک

طراحی هر ساختمان مهم است، اما هنگام طراحی خانه های کوچک که هر سانتی متر مربع از فضا در آن ارزشمند است، نیز مهم است. با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه، یک خانه کوچک 20 متر مربعی می تواند حس قرار گرفتن در خانه ای بسیار بزرگتر و راحت تر را برای زندگی به شما منتقل کند.

یکی از راه های اصلی دستیابی به این هدف از طریق استفاده از درب های کشویی، حذف فضای اشغال شده در مدار درب لولایی است. راه دیگر برای ایجاد یک محیط گسترده تر، به حداکثر رساندن مساحت پنجره است (البته مراقب مسائل جداسازی باشید). با وارد کردن نور طبیعی و مناظر از خانه، به ساکنان خانه این فرصت را می دهید که فضای بیرون را به عنوان بخشی از امکانات خانه احساس کنند.

اگر خانه ای که می خواهیم طراحی کنیم داخل شهر است و باید طبق قوانین شهرداری طراحی شود، ابتدا باید محل ملک بررسی شود و اولین قدم این است که مشخصات کامل ملک را از مشتری جویا شویم (سفارش نقشه، نقشه و سند هوایی) برای مهندس.

لازم است بدانید که قوانین شهرداری در شهرهای مختلف مبنی بر اجازه میزان و نسبت ساخت، ارتفاع مجاز، نوع قابل قبول چیدمان خودرو در پارکینگ و موارد دیگر ممکن است کاملاً متفاوت باشد و لازم است قبل از شروع به طراحی یک پلاک با هر کاربر در پایگاه های خود. کنترل کافی بر شهر، روستا یا منطقه داشته باشید تا مراحل انجام کار برای تایید و پروانه ساختمان به تاخیر نیفتد.

به عنوان مثال، استانداردهای طراحی زمین ها و نقشه های مسکونی در اصفهان را بررسی می کنیم:

قبل از شروع طراحی نقشه توسط مهندسان، هر پلاک مسکونی باید دارای برگه ای مانند «دستور تهیه نقشه» + «نقشه هوایی» باشد. در این فرم که پس از درخواست مالک از شهرداری و مامور شهرداری برای بازدید از ملک انجام می شود، تهیه و به مالک ارائه می شود.

این تب حاوی اطلاعات زیر است:

مشخصات مالک
ادرس ملک
ابعاد سند
ابعاد طبق بازدید
ابعاد باقی مانده
ابعاد طبق اصلاح
 

فرم تهیه نقشه

در اصفهان پروانه ساختمانی 60 درصد مساحت زمین 60 درصد + 1 متر و 20 سانتی متر پیشروی به سمت حیاط می باشد.
پروانه ارتفاع و تعداد طبقاتی که هر ملک مجاز به ساخت است نیز بر اساس طول پلاک همسایه شمالی محاسبه می شود بنابراین 40 درصد طول پلاک شمال را محاسبه می کنیم و عدد بدست آمده ارتفاع مجاز است.

لازم به ذکر است که تعداد طبقات مجاز به عوامل دیگری بستگی دارد مانند: کد منطقه، منطقه ای که ملک به آن تعلق دارد، تعداد خودروهایی که می توانیم در پارکینگ تهیه کنیم، مقررات آتش نشانی در مورد عرض هر ورودی و ...
همه این عوامل بر تعداد طبقات قابل ساخت برای هر ملک تأثیر می گذارد که اساساً می توانیم از تب Plan Setup دریافت کنیم.

البته این میزان ساخت و ساز ذکر شده در حدود اکثر پلاک ها بوده و در پلاک های کمتر از 100 متر یا بیشتر از یک متر نیز قوانین ساختمانی متفاوت است به طوری که در زمین های کمتر از 100 متر تا 100 متر نیاز دارید. 60 متر در نظر بگیرید درصد مساحت زمین نیست و 100 درصد مساحت را می توانیم بسازیم.

طراحی پلان ساختمان خوب

نکات مهم در طراحی پلان خانه های کوچک:
 

استفاده کامل از فضای قابل ساخت
محل صحیح پله ها را در نظر بگیرید (شکل پله ها باید تحت تاثیر شکل کف باشد)
استفاده بهینه از عرض کف (جایی که اتاق ها عمودی و کجا افقی هستند)
از ایجاد راهروهای طولانی و فضاهای بیهوده خودداری کنید
یک پنجره عریض ایجاد کنید تا نور طبیعی را وارد خانه کنید
روابط برنامه ریزی درست ایجاد کنید


توجه داشته باشید که هرچقدر هم فضای کوچکی که بتوانیم بسازیم دلیلی ندارد که چیدمان فضا را اشتباه انجام دهیم، یعنی باید فیلتر ورودی (سرویس مهمان و کمد)، و درب اتاق ها را مستقیما رعایت کنیم. به داخل فضا نباید سالن باز شود و اولویت با نور طبیعی فضاها باشد. ابعاد فضاها نباید کمتر از حداقل استاندارد باشد.

پس از بررسی طراحی یک پلان ساختمانی خوب برای یک ملک کوچک، به سایر عوامل موثر در داشتن خانه کوچک با متراژ جذاب می پردازیم که به صورت موردی توضیح خواهیم داد.

رنگ: تاثیر روانی رنگ ها در دکوراسیون داخلی


رنگ در دکوراسیون داخلی یکی از مهمترین عوامل زیبایی است. رنگ ها منبع انتقال احساسات هستند و تاثیر شگفت انگیزی بر روان انسان می گذارند. به همین دلیل انتخاب رنگ ها و ترکیب آنها نقش موثری در دکوراسیون منزل دارد.
در بحث روانشناسی ثابت شده است که رنگ ها نه تنها بر خلق و خوی افراد تاثیر می گذارند بلکه می توانند خلاقیت و هوش را نیز افزایش دهند.

دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم از رنگ های مختلف و این رنگ ها تشکیل شده است. جهت خواندن متن کامل به همراه تصاویر مربوطه وارد صفحه طراحی پلان شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091321*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان