اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012045729018027

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

کد: 140012045729018027

https://bit.ly/3vlukvs

، تهران , (اخبار رسمی): اگر شما هم به فکر مهاجرت هستید شاید در ذهن خود به این موضوع فکر کرده‌اید که بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا کدامند؟ به طورکلی باید بدانید که یک روش موثر برای مهاجرت و همچنین برای اینکه سبک زندگی خود را تغییر دهید و آینده ای روشن در پیش رو داشته باشید

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا
بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا2022

هر رشته‌ای هم داشته باشید می‌توانید در سیستم آموزشی قوی این کشور تحصیل کنید. طبق آمار اداره مهاجرت کانادا (IRCC)؛ در سال 2019، کانادا 642 هزار ویزای تحصیلی صادر کرد

مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی

دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی از جمله موارد عالی و مهمی است که مهاجرت تحصیلی را به اقامت دائم کانادا برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی  تبدیل می‌کند. همچنین به دنبال این رویه، دریافت مجوز کار آزاد به مدت سه سال برای افراد فارغ‌التحصیل فراهم می‌شود. به طور کلی چشم‌انداز شغلی یکی از دلایل برای تعریف بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا می‌باشد، زیرا کشور باید در این رابطه عملکرد خوبی داشته باشد. برنامه‌های درسی که در کانادا تدریس می‌شوند صنعت‌گرا هستند به همین دلیل بیشتر از 90 درصد افراد فارغ‌التحصیل بعد از اتمام تحصیلات خود کمتر از شش ماه استخدام خواهند شد.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

افرادی که تمایل دارند در کانادا مشغول به تحصیل شوند برای دریافت پذیرش تحصیلی در رشته و دانشگاه موردنظر ابتدا باید از رشته ‌های تحصیلی در کانادا اطلاع داشته باشند. در این صورت می‌توانند در حین تحصیل و یا پایان تحصیل وارد بازار کار شوند. اغلب مهاجران به دنبال پیدا کردن شغل خوب با درآمد بالا هستند. در این کشور نیز مانند دیگر کشورها بازار کار تمام رشته ها مناسب نیست. تشخیص بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا با توجه به میزان درآمد، اشتغال‌زایی، نیاز در بازار کار و میزان شهریه انجام می‌شود.

رشته تجارت و امور مالی

یکی از رشته‌ های تحصیلی که پایه اقتصادی تمام کشورها از جمله کانادا می‌باشد رشته تجارت و امور مالی بوده است. تحصیل در این رشته شما را با ساختارهای بازار مالی آشنا می‌کند. این رشته خود به شاخه‌های زیر تقسیم می‌شود:

رشته مالی B.A

رشته مالی Com(Hons)

کارشناسی ارشد حسابداری

کارشناسی ارشد مدیریت ریسک مالی

دوره MBA مالی

مدیریت دارایی

تجارت/ سهام‌داری

مدیریت سرمایه

بانکداری

امور بیمه

حسابداری

افرادی که در این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند و می‌توانند مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی کسب نمایند، حقوقی به قرار زیر دارند:

حسابدار مالی: در هر ساعت کاری 31 دلار کانادا

تحلیلگر مالی: در هر ساعت کاری 33 دلار کانادا

کارمند حسابداری: در هر ساعت کاری 19 دلار کانادا

دفتردار: 19 دلار کانادا در هر ساعت

رشته علوم کامپیوتری و IT

یکی دیگر از بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا مدیریت پروژه IT و مهندسی نرم‌افزار می­باشد که بنا بر گزارش سازمان مهاجرت جزء 10 شغلی است که متقاضی زیادی دارد. پرطرفدارترین دوره‌های تحصیلی در زمینه علوم کامپیوتری و IT در کانادا به شرح زیر است:

دوره کارشناسی علوم کامپیوتری Sc: دانشگاه بریتیش کلمبیا

دوره کارشناسی علوم داده Honours.Sc.B: دانشگاه واترلو

دوره کارشناسی آمار و علوم کامپیوتری Honours.Sc.B: دانشگاه مک گیل

دوره کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری و یادگیری ماشینی SC: دانشگاه آلبرتا

دوره کارشناسی علوم کامپیوتری Honours: دانشگاه تورنتو

شغلی که در جایگاه نخست مشاغل مورد نیاز و پرمخاطب بازار کار کانادا قرار دارد تخصص برنامه‌نویسی جاوا می‌باشد. در ادامه به تعدادی از مشاغل در این رشته تحصیلی اشاره می‌کنیم:

مدیر پروژه

مهندس نرم‌افزار

توسعه‌دهنده وب

تحلیلگر برنامه

توسعه‌دهنده جاوا

رشته مهندسی

رشته ای که برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا اولیت دارد رشته مهندسی است و  از انواع بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا می باشد. از آنجایی که در کانادا برای تمام تخصص‌های رشته مهندسی نیروی کمی وجود دارد به همین دلیل فرصت کار و شرکت در بازار کار برای فارغ‌التحصیلان بسیار زیاد می‌باشد. از جمله رشته ‌هایی که به عنوان برترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا در زمینه رشته مهندسی وجود دارند عبارتند از:

کارشناسی علوم کاربردی در مهندسی الکترونیک

کارشناسی علوم کاربردی مهندسی عمران

کارشناسی مهندسی مکانیک

کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک و صنایع

کارشناسی ارشد مهندسی برق و کامپیوتر

رشته سلامت و پزشکی

یکی از بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به کانادا و از مشاغلی که بسیار نیاز هستند، رشته علوم پزشکی و بهداشتی است. این رشته حدود 7.8 بیلیون دلار تولید ناخالص ملی را در سال 2016 به خود اختصاص داده و همچنین قدرت رشد زیادی دارد. یکی از زمینه‌های کاری که در این رشته درحال رشد است شغل سلامت دیجیتال و پزشکی دقیق PM می‌باشد. رشته‌های تحصیلی که در این حیطه قرار دارند عبارتند از:

کارشناسی ارشد پاتوبیولوژی و علوم آزمایشگاهی

کارشناسی علوم شیمی داروسازی

دکترای علوم پزشکی

کارشناسی ارشد بیومدیکال انفورماتیک زیست‌شناسی

رشته رسانه و روزنامه‌نگاری

هنگامی که اینترنت رشد کرد رسانه دیجیتال نیز گسترش پیدا نمود به همین دلیل برای نیروی کار حرفه‌ای و خلاق، شغل‌های زیادی رو به افزایش است و روش قدیمی روزنامه‌نگاری و چاپی رسانه کاربردی ندارند. مشاغلی که در این زمینه وجود دارند به شرح زیر است:

تولید رسانه دیجیتال

کارشناس و مدیر تبلیغات

بازاریابی دیجیتال

روزنامه‌نگار

منابع انسانی شبکه و رسانه‌های اجتماعی

طراحی رسانه تعاملی

رشته های دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (British Colombia University) یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های کاناداست که طیف وسیعی از رشته‌ها را ارائه می‌دهد.

این دانشگاه 2 پردیس دارد: یکی در اوکناگن (Okanagan) و دیگری در ونکوور (Vancouver).

دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشکده‌های متعددی دارد و رشته‌های بسیاری هم در آن‌ها در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به دانشجویان کانادایی و بین‌المللی ارائه می‌شود:

رشته های دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشکده مهندسیمعماری – مهندسی پزشکی – مهندسی شیمی – مهندسی عمران – مهندسی کامپیوتر – مهندسی برق – فیزیک مهندسی – مهندسی محیط زیست – مهندسی مواد – مهندسی مکانیک – مهندسی معدن و ...

دانشکده پزشکیزیست شناسی – بیوشیمی – پرستاری – روانشناسی – داروشناسی – مامایی – حرکت شناسی – علوم تغذیه – جانورشناسی و ...

دانشکده هنر و موسیقیهنرهای تجسمی – موسیقی – تئاتر – مطالعات رسانه – تاریخ هنر و ...

رشته های دانشگاه ونکوور کانادا

دانشگاه وکنوور آیلند (Vancouver Island University) یکی از چند دانشگاه جزیره کوچک ونکوور است. این دانشگاه 4 پردیس دارد و رشته‌های مختلفی در مقاطع مختلف تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌دهد.

رشته های دانشگاه ونکوور آیلند

علوم انسانی و علوم اجتماعیاقتصاد – مطالعات اجتماعی – جامعه شناسی – روانشناسی – تاریخ – فلسفه – علوم زمین – رسانه‌های دیجیتال و ...

پزشکیپرستاری – دندانپزشکی – مراقبت‌های بهداشتی و ...

هنر و موسیقیهنرهای زیبا – موسیقی – تئاتر و ...

رشته های دانشگاه سایمون فریزر کانادا

دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University) یکی دیگر از دانشگاه‌های استان BC کاناداست که 3 پردیس دارد.

این دانشگاه به علوم مهندسی، کامپیوتر و رباتیک شناخته‌شده است اما رشته‌های مختلفی در حوزه‌های علمی متعدد به دانشجویان ارائه می‌دهد.

رشته های دانشگاه سایمون فریزر

علوم مهندسیمهندسی کامپیوتر – مهندسی مکاترونیک - هوش مصنوعی - مهندسی پایدار و ...

علوم اقتصادی و بازار کاراقتصاد - مدیریت بازرگانی – MBA و ...

رشته های دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو (University of Toronto) برترین دانشگاه کانادا در رنکینگ جهانی QS است. این دانشگاه رتبه 1 کانادا و رنک 25 جهان در لیست QS 2021 است.

این دانشگاه بیش از 16 دانشکده دارد و طیف وسیعی از رشته‌های دانشگاهی را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

رشته های دانشگاه تورنتو کانادا

دانشکده مهندسی و علوم کاربردیمهندسی شیمی – مهندسی مکانیک – مکاترونیک – فیزیک هسته‌ای – مهندسی مواد – علم داده‌ها – انرژی‌های پایدار و ...

دانشکده علوم و هنرسینما – زبان انگلیسی – فلسفه و منطق – زبانشناسی – ادیان – مطالعات زنان – اقتصاد – علوم سیاسی – مطالعات اجتماعی و ...

رشته های تحصیلی دانشگاه یورک کانادا

دانشگاه یورک (York University) یکی دیگر از دانشگاه‌های شهر تورنتو است. این دانشگاه بیش از 11 دانشکده دارد و رشته‌های مختلفی هم در آن‌ها تدریس می‌شود.

رشته های تحصیلی دانشگاه یورک کانادا

فیزیک – فلسفه – موسیقی – سینما – تئاتر - مهندسی شیمی – مهندسی مکانیک – مهندسی صنایع – مدیریت – حقوق – حسابداری – مهندسی برق – علوم کامپیوتر و ...

رشته های دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان (Saskatchewan) یکی از دانشگاه‌های استان ساسکاچوان کاناداست که در حوزه پزشکی، کشاورزی و علوم طبیعی شناخته‌شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون