اطلاعات تماس
  • 021882*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012095737718283

همه نکاتی که باید در خصوص محوطه سازی و کاربرد انواع کفپوش های بتنی در آن بدانید

رازهای طلایی در محوطه سازی شیک با کفپوش های بتنی و المان های دیگر

کد: 140012095737718283

https://bit.ly/3vsT1pP

، تهران , (اخبار رسمی): قصد داریم به صورت کامل المان های محوطه سازی را بررسی کرده و خاصا به بررسی انواع کفپوش‌های بتنی بپردازیم. کفپوش‌ها نقش بسیار مهمی در محوطه سازی دارند و در فضاسازی بیرونی بیشتر از کفپوش های بتنی استفاده می شود. در این بین موزاییک پلیمری یا همان کفپوش پلیمری و واش بتن کاربرد بیشتری دارند.

رازهای طلایی در محوطه سازی شیک با کفپوش های بتنی و المان های دیگر
اجرای کفپوش بتنی به همراه پوشش گیاهی در یک محوطه سازی
رازهای طلایی در محوطه سازی شیک با کفپوش های بتنی و المان های دیگر
محوطه سازی با کفپوش های بتنی
رازهای طلایی در محوطه سازی شیک با کفپوش های بتنی و المان های دیگر
محوطه سازی با کفپوش های بتنی

کفپوش های بتنی بسیار مقاوم، سخت و ضد سایش بوده بوده و به همین دلیل از آنها در محوطه سازی پیاده روها، کف سازی پالایشگاه ها، اماکن سوخت گیری، کف سازی پارکینگ ها و انباری های صنعتی استفاده می شود.

امروزه به دلیل گسترش شهرنشینی و کاهش فضای سبز، زیباسازی فضا و محوطه سازی اهمیت زیادی پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم رازهای داشتن یک محوطه لاکچری را با شما در میان بگذاریم. شما را با انواع کفپوش های مورد استفاده برای محوطه سازی آشنا کنیم و در نهایت نکاتی که باید رعایت کنید را به شما یادآور شویم.

محوطه سازی چیست؟

محوطه سازی استفاده از المان های مختلف و قراردادن درست آنها در جای خود به منظور زیباسازی فضای بیرونی است. محوطه سازی طیف گسترده ای را شامل می شود. از محوطه سازی ویلا گرفته تا محوطه سازی شهرک مسکونی، آپارتمان، معابر، پارکینگ ها و ...

المان های محوطه سازی

1- فضای سبز

یکی از المان های محبوب برای فضاسازی، پوشش گیاهی خاص آن منطقه است. استفاده از چمن مصنوعی، چمن طبیعی، درختچه ها و انواع گل ها برای داشتن یک فضای سبز زیبا توصیه می شود.

2- کف سازی مناسب

تقریبا مهمترین قسمت محوطه سازی کف سازی آن است. برای کف سازی می توان از کفپوش های مختلفی استفاده کرد. یک نوع بسیار محبوب از کف پوش ها، کفپوش های بتنی هستند. کفپوش های بتنی بسیار مقاوم، سخت و ضد سایش بوده بوده و به همین دلیل از آنها در محوطه سازی و مکان های شلوغ من جمله معابر و پیاده روها، کف سازی پالایشگاه ها، اماکن سوخت گیری، کف سازی پارکینگ ها و انباری های صنعتی استفاده می شود. در زیر انواع کف پوش های بتنی را توضیح می دهیم. جهت اطلاعات بیشتر و خرید انواع کفپوشهای بتنی به رابین کفپوش مراجعه کنید. رابین کفپوش بیش از 5000 هزار مشتری در سراسر کشور بوده و دو کارخانه یکی در شرقی ترین و یکی در غربی ترین نقطه تهران داشته و به سراسر ایران ارسال انجام می دهد. از دیگر مزایای این مجموعه داشتن شو روم تخصصی بوده که می توانید برای دیدن محصولات از نزدیک به آن مراجعه کنید.

  • کفپوش های پلیمری: این نوع کفپوش ها از ماسه، سیمان، سنگ دانه های گوناگون، رزین های سمنت پلاست، رنگ دانه های شیمیایی و هم چنین آب، در ابعاد مختلف و رنگ ها و طرح های گوناگونی تولید می شوند. این نوع کفپوش ها که به موزاییک پلیمری یا سمنت پلاست هم معروف هستند به دلیل جذب آب پایین و تراکم بالای اجزا، مقاومت بسیار بالایی در آب و هوای سرد و شرایط یخبندان دارند.
    مزیت های کفپوش بتنی پلیمری

    کفپوش بتنی پلیمری مزایای زیادی دارد که در زیر سعی شده است به مزایای کفپوش بتنی پلیمری بپردازیم:

    1- مزیت اصلی کفپوش بتنی پلیمری این است که ضخامت بسیار کمی دارد.
    2- یکی دیگر از مزایای کفپوش بتنی پلیمری سبک بودن آن است.
    3- کفپوش های بتنی پلیمری دارای مزیت ارتفاع مفید و دقیق برای کف می باشند. نکته این است که ضخامت این طبقات حدود سه سانتی متر است و باعث می شود بار مرده کمتر از سایر طبقات باشد و در نتیجه ارتفاع بین طبقات مفید است.
    4- یکی دیگر از مزایای مهم کفپوش های بتنی پلیمری این است که بسیار بادوام و نفوذپذیری پایینی دارند. دلیل این مزیت ها لایه بالستیک داخلی در بتن پلیمری است که باعث می شود رطوبت و یون کلر کمتر به بتن نفوذ کند و از طرفی مقاومت در برابر گرمای شدید و یخ زدگی را افزایش داده و در صورت نیاز می تواند حفاظت لازم را انجام دهد. دارای میله های تقویت کننده ضد خوردگی.
    5- مزیت مهم بعدی بتن پلیمری این است که به نسبت بتن های معمولی در برابر سایش مقاوم تر می باشد به همین دلیل اگر در محیط بیرونی و در برابر تغییرات آب و هوایی قرار بگیرد عمری حدود ۲۰ سال دارد که این حداقل عمر تخمینی می باشد . حال اگر این کفپوش ها در محیط داخلی استفاده شود عمری حدود ۳۲ می باشد که این عمر نیز به عنوان حداقل عمر تخمین زده شده است .

    6- مزیت بعدی انعطاف پذیری و چسبندگی بالا می باشد . کفپوش بتنی پلیمری یک چسبندگی قوی بالا به لایه زیرین دارد ، اگر لایه بستر این بتن ها به به صورت دقیق و استاندارد آماده شود می تواند از بتن های پایه مقاومت بالاتری داشته باشد .دلیل انعطاف پذیری بتن پلیمری مدول الاستیسیته است که کمتر از بتن معمولی دارد و به همین دلیل مقاومت بیشتری در برابر ترک خوردگی ها دارد .

    7- مزیت بعدی که کفپوش های بتنی پلیمری دارند این است که این کفپوش هاب ه نسبت کفپوش های سنگ و . . . به صرفه تر می باشند .

    8- مزیت دیگر این کفپوش های بتنی پلیمری این است که این کفپوش ها کاربردهای زیادی دارد و میتوان به دلیل نازک بودن در کفسازی های قدیمی استفاده شود ، همچنین می توان به منظور تعمیر کفپوش ها در مکان های مختلف مانند فرودگاه و صنعتی استفاده می شود . و در آخر می توان برای آب بندی و ضد خوردگی نیز استفاده شود .
     

    کاربرد کفپوش بتنی پلیمری

    کفپوش های بتنی پلیمری به دلیل ویژگی و مزیت های زیادی که دارد در مکان های مختلف به منظور کاربردهای گوناگون استفاده می شود . در زیر سعی کرده ایم به کاربردهای کفپوش های بتنی پلیمری بپردازیم :

    1- کفپوش بتنی پلیمری در کارخانجات مواد غذایی کاربرد دارد و زیاد استفاده می شود .

    2- کفپوش بتنی پلیمری در کارخانجاتی که تولید کننده محصولاتی مانند فولاد کاربرد دارد و زیاد استفاده می شود .

    3- کفپوش بتنی پلیمری در پتروشیمی ، پالایشگاه ها کاربرد دارد و زیاد استفاده می شود .

    4- کفپوش بتنی پلیمری در سالن های صنعتی کاربرد دارد و زیاد استفاده می شود .

    5- کفپوش بتنی پلیمری در کارگاه های مختلف کاربرد دارد و زیاد استفاده می شود .

    6- کفپوش بتنی پلیمری در کارخانجات تولید کننده مواد شیمیایی مانند هیدرکلریک اسید ، اسیدهایی سولفوریک اسید و . . .کاربرد دارد و زیاد استفاده می شود .

    7- کفپوش بتنی پلیمری در مکان هایی که امکان ضربه و سایش زیادی دارد کاربرد دارد و زیاد استفاده می شود ، زیرا این کفپوش ها دوام بسیار بالایی دارد .

    کفپوش واش بتن: کفپوش واش بتن یا همان بتن شسته در کف سازی محوطه و پارک و ... استفاده می شود. این کفپوش از ترکیب سنگ دانه های رنگی و طبیعی، چسب بتن، پودر سنگ، الیاف و دیگر افزودنی های بتنی تولید می شود. این موزاییک به روش های مختلفی مثل پرسی و ویبره ای تولید می شود. کفپوش بتنی پرسی: این نوع کفپوش هم یک نوع بتن است که تراکم خود را از طریق فشار پرسی به دست می آورد. از سنگ، سیمان، سنگ دانه، پودر سنگ و آب تولید می شود. نام سنتی موزاییک معمولا به این نوع کفپوش اطلاق می شود. کفپوش های بتنی پرسی مقاومت سایش بالایی دارند و در معابر و مسیرهای پرتردد استفاده می شود. کفپوش بتنی ویبره ای: برای تولید این نوع کفپوش فشار وارد نمی شود، بلکه با ویبراتور عمل تراکم انجام می شود.  مصالح ابتدا با هم ترکیب شده و سپس به وسیله تسمه نقاله مجهز ب ویراتور در قالب های پلاستکی بتنی شکل می گیرند. موزاییک پرسی اتوماتیک: معروف به موزاییک ساده ایرانی هستند. چون همه مراحل به صورت خودکار انجام می شود از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

در صورتی که به اطلاعات جامع تری در خصوص موارد فنی و انواع کفپوش های بتنی نیاز داشتید توصیه می کنیم  اینجا کلیک کنید.

3- سازه های فضای باز

استفاده از مبلمان و سازه های فضای باز می تواند به زیباسازی فضای بیرونی کمک کند. همچنین آلاچیق، نیمکت، آبنما و ... نیز می تواند تغییرات محسوسی در فضا به وجود آورد.

4- نورپردازی

مورد بسیار مهمی که باعث زیباسازی فضای بیرونی می شود نورپردازی است. نورپردازی زیبا جلوه دیگری به محیط می دهد.

5- استخر

در یک فضای بیرونی استخر می تواند باعث ایجاد آرامش و همچنین امکان ایجاد تفریحات مناسب گردد.

6- برکه و نهر آب

اگر زیبایی بی نظیری انظار دارید می توانید برکه و نهرآب مصنوعی ایجاد کنی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رابین کفپوش

شرکت رابین کفپوش، با سالها تجربه در صنعت تولید و توزیع کفپوش و فرآورده‌های بتنی یکی از مجهزترین تولیدکنندگان محصولات پلیمری، بتنی، ویبره‌ای و واش‌بتن با بیش از 5000 مشتری در کشور می‌باشد

اطلاعات تماس
  • 021882*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سرگرمی و تفریح | دکوراسیون و منزل