اطلاعات تماس
  • 021882*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012115742618283

آشنایی با انواع کفپوش های بتنی

کدام کفپوش بتنی برای شما مناسب تر است؟

کد: 140012115742618283

https://bit.ly/3tPxqWf

، تهران , (اخبار رسمی): از انواع کفپوش های بتنی می توان به موزاییک پلیمری، کفپوش واش بتن، کفپوش پرسی، موزاییک حیاطی، کفپوش ویبره ای، جدول دور باغچه و دور درختی، جدول خیابانی یا سنگندال بتن و پنلهای بتن اکسپوز اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم در مورد هر کدام به تفصیل توضیح داده و کابرد هرکدام را بگوییم.

کدام کفپوش بتنی برای شما مناسب تر است؟
موزاییک پلیمری
کدام کفپوش بتنی برای شما مناسب تر است؟
موزاییک واش بتن
کدام کفپوش بتنی برای شما مناسب تر است؟
موزاییک پرسی

موزاییک پلیمری در فضاهای صنعتی و مکان های پر رفت و آمد انتخاب مناسبی است. دلیل مناسب بودن بتن به عنوان پوشش کف در محیط های صنعتی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی،نظافت آسان تر و مقاومت در برابر سایش است.

امروزه مردم بیش از گذشته به دکوراسیون و چیدمان خود اهمیت می دهند. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله کابرد یک نوع خاص از کفپوش ها به نام کفپوش های بتنی در دکوراسیون داخلی و خارجی را بررسی کنیم. مشخصه بارز کفپوش های بتنی مقاومت و سختی آنهاست. به همین دلیل بیشتر برای فضاهای بیرون، مکان های پرتردد و محوطه سازی کاربرد دارد.

بتن از قدیم در ساختمان سازی کاربرد داشته است. از انواع بتن برای زیرسازی، ساخت بدنه و کف سازی استفاده می شود. استفاده از بتن وزن کلی سازه را پایین می آورد. از همین رو اهمیت زیادی در ساختمان سازی دارد.

روسازی بتنی مقاومت بسیار بالایی در برابر وزن و فشار دارد. دوام این کفپوش ها به دلیل استحکام بالا و سازگاری با شرایط جوی بسیار بیشتر از سایر محصولات است. طبیعتا رنگ بتن نوعی خاکستری و خاکستری مات است و جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی به خود اختصاص می دهد. خاکستری رنگی خنثی است و با رنگ های دیگر طرح هماهنگی کامل دارد.

امروزه انواع کفپوش های بتنی یا بتنی با رنگ های تز اکریلیک، براق و شفاف تولید می شود که قابل مقایسه با بتن های خاکستری و مات نیستند. این کفپوش ها محدودیت رنگ کمتری دارند و ظاهر شفاف تری برای سطوح ایجاد می کنند. بتن را می توان جلا داد و با مواد مختلفی ترکیب کرد. ترکیب سنگریزه با اشکال مختلف در بتن جلوه ای متفاوت و منحصر به فرد ایجاد کرده و زیبایی خاصی دارد. برخی از نمونه های کفپوش بتنی از نظر بافت، شفافیت و ظاهر شبیه به سطوح مرمری یا چوبی هستند.

توصیه می کنیم جهت مشاهده نمونه های عملی انواع کفپوش های بتنی به سایت rabinkafpoosh.com مراجعه نمایید. از انواع کفپوش های بتنی می توان به موزاییک پلیمری، کفپوش واش بتن، کفپوش پرسی، موزاییک حیاطی، کفپوش ویبره ای، جدول دور باغچه و دور درختی، جدول خیابانی یا سنگندال بتن و پنلهای بتن اکسپوز اشاره کرد.

در ادامه به تفصیل هر کدام از این موارد را توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

1- موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری یا به عبارت دیگر کفپوش پلیمری، بتن فوق فشرده ای است که چگالی ساختاری خود را از طریق فرآیندهایی مانند پلیمریزاسیون یا رزین سنگ غیرعادی یا با ارتعاش بر روی یک توده ارتعاشی به دست می آورد.

این موزاییک ها از ماسه، سیمان، سنگدانه های مختلف، سیمان به اضافه رزین که خود مایعات پلی کربوکسیلات هستند، رنگدانه های شیمیایی و همچنین آب در اندازه های مختلف و رنگ ها و طرح های مختلف ساخته می شوند.

نکته قابل توجه در این زمینه این است که این نوع موزاییک به دلیل خاصیت غیرجاذب آب، مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما و یخبندان دارد. این محصولات دارای ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی نسبت به سایر محصولات می باشند.

موزاییک های پلیمری علاوه بر استحکام مکانیکی بالا، مقاومت شیمیایی بالایی نیز دارند و چون آب را جذب نمی کنند، بعداً آلوده می شوند.

موزاییک های پلیمری کاربردهای زیادی دارند و به خصوص در فضاهای صنعتی و مکان های پر رفت و آمد این سطوح انتخاب مناسبی هستند. دلیل مناسب بودن بتن به عنوان پوشش کف در محیط های صنعتی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و تغییرات، یکپارچگی، بهداشت و نظافت آسان تر و مقاومت در برابر سایش یا ضربه است.

2- کف پوش واش بتن

واش بتن یکی از انواع کفپوش های بتنی است که در آن بتن از سیمان، سنگدانه های معدنی با رنگ طبیعی، چسب بتن و سایر افزودنی های بتن مانند فوق روان کننده های کربوکسیلات در طرح ها و نقش های مختلف با استفاده از رنگ های رنگ آمیزی شده توسط طبیعت تشکیل شده است. آنها در آفرینش جهان حتی گاهی از لامپ های ال ای دی استفاده می کنند که زیبایی آن را دو چندان می کند.

از آنجایی که این کف بتنی مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما، گرما و فشار دارد، در معابر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین اصطکاک بسیار بالای آن باعث شده تا در معابر نیز قابل استفاده باشد زیرا از لیز خوردن جلوگیری می کند. اندازه های سینک بتنی بسیار متنوع است و گاهی اوقات می توان آن را سفارشی کرد، اما رایج ترین اندازه آن 30 در 60 سانتی متر است.

به طور کلی با توجه به شرکت سازنده سینک بتنی، اندازه و اندازه آنها متفاوت است. اما معمولا با ضخامت 4 تا 4.5 سانتی متر و با سطح محدب تولید می شوند و حالت اصطکاک دارند که قطعا به صورت یکنواخت، یکنواخت و مناسب انجام می شود.

3- کفپوش پرسی

کف های بتنی دارای سطح صافی از بتن هستند که با سمباده کاری و استحکام بالا تهیه می شود و در معماری مدرن کاربرد فراوانی دارد.

این کفپوش ها در دو سطح سطحی و سطحی از تخت ساخته می شوند که هنگام استفاده از کف سطح آن نمایان است و در معرض سایش قرار می گیرد. مصالح ریزدانه و یکنواختی که استفاده می شود در سطح زیرین قرار دارند و پس از کف گذاری با زمین تماس ندارند و برای ساخت پایه از مصالح درشت دانه استفاده می شود.

کفپوش بتنی به دو روش ویبره ای و پرسی ساخته می‌شود که در ادامه به توضیح هرکدام از این روش‌ ها خواهیم پرداخت.

روش ویبره ای :

در این روش از کفپوش های بتنی از روش  لرزش دستگاه متراکم خواهند شد و به صورت ۱  لایه‌ ای تولید می‌شوند به دلیل استفاده از این روش این نوع از کف پوش‌ها دارای مقاومت فشاری بسیار بالاتری هستند و مقدار پایین‌ تری از آب را به خود جذب می‌کنند.

روش پرسی :

در این روش کفپوش های بتنی به‌ صورت دو لایه تولید خواهند شد و از طریق فشار دستگاه پرس متراکم می شوند. این روش یکی از کم‌ هزینه ترین و متداول‌ ترین روش‌ های تولید کفپوش های بتنی است.

4- موزاییک حیاطی

کای یکی از بهترین کفپوش هایی است که سابقه استفاده طولانی در معماری ایران و برخی ملل دیگر در سراسر جهان دارد و همچنین موزاییکی بسیار محبوب است. موزاییک یکی از بهترین کفپوش هاست که با توجه به تنوع طرح های موجود می توان از این کفپوش برای محیط هایی مانند حیاط، پارکینگ، پیاده رو و ... استفاده کرد.

موزاییک در واقع یک کف بتنی است که دوام و ساختار بسیار خوبی دارد و ترکیب سیمان و سنگدانه ها آن را کاملا مستحکم کرده و در عین حال زیبایی و ظاهر لازم را دارد. موزاییک ها به روش پرس تولید می شوند و زیر 80 تن پرس ایجاد می شوند.

با استفاده از موزاییک برای کف حیاط و پارکینگ و برخی معابر می توان با ایجاد مسیر حمل و نقل استاندارد، طرح و زیبایی مطلوب را ایجاد کرد.

5- کفپوش ویبره ای

موزاییک ویبره نوعی کفپوش است که یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است. کشورهای اروپایی مانند آلمان و ایتالیا بیشترین کشورهایی هستند که از موزاییک های ویبره استفاده می کنند و طرح های جدید خود را به هند، آفریقا و آمریکا صادر می کنند.

روش های تولید مختلفی برای کف سازی وجود دارد اما در فرآیند تولید موزاییک ویبره فشاری به موزاییک وارد نمی شود و فقط از دستگاه های ویبره برای تراز کردن موزاییک ویبره استفاده می شود. در روش های دیگر معمولاً از خوردگی فرعی برای صاف کردن و صاف کردن سطح استفاده می شود در حالی که در روش تولید موزاییک ارتعاشی به دلیل اعمال ارتعاشات بر روی موزاییک نیازی به خوردگی فرعی نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رابین کفپوش

شرکت رابین کفپوش، با سالها تجربه در صنعت تولید و توزیع کفپوش و فرآورده‌های بتنی یکی از مجهزترین تولیدکنندگان محصولات پلیمری، بتنی، ویبره‌ای و واش‌بتن با بیش از 5000 مشتری در کشور می‌باشد

اطلاعات تماس
  • 021882*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل