اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012125743618349

کامپوزیت ارزان تر است یا لمینت دندان؟ کامپوزیت مقاوم تر است یا لمینت دندان؟

کامپوزیت بهتر است یا لمینت

کد: 140012125743618349

https://bit.ly/3hHO306

، مشهد , (اخبار رسمی): رزین کامپوزیت و لمینت پرسلن رایج ترین مواد در فرآیند ساخت روکش های دندان هستند. یک دندانپزشک زیبایی با تجربه و ماهر، با هر دو ماده می تواند لبخند شما را به زیبایی تغییر دهد. اما از کجا بدانیم کدام نوع برای شما مناسب است؟

کامپوزیت بهتر است یا لمینت
دندانپزشک سمیه سیدنژاد

رزین کامپوزیت و لمینت پرسلن رایج ترین مواد در فرآیند ساخت روکش های دندان هستند. یک دندانپزشک زیبایی با تجربه و ماهر، با هر دو ماده می تواند لبخند شما را به زیبایی تغییر دهد.

اولین قدم در بهبود زیبایی دندان ها و بدست آوردن لبخندی که آرزویش را دارید انتخاب بهترین مواد است

رزین کامپوزیت و لمینت پرسلن رایج ترین مواد در فرآیند ساخت روکش های دندان هستند. یک دندانپزشک زیبایی با تجربه و ماهر، با هر دو ماده می تواند لبخند شما را به زیبایی تغییر دهد. اما از کجا بدانیم کدام نوع برای شما مناسب است؟
پاسخ به این سوال به نیازهای خاص شما بستگی دارد  و معیارهایی که در انتخاب نوع مواد برای شما مهم است (از قبیل هزینه ، طول درمان، ماندگاری و غیره).  ونیر ها از موثرترین گزینه های دندانپزشکی زیبایی می باشند که با آنها می توانید  لکه ها ، شکستگی و لب پریدگی های دندان ، فاصله و شکاف های بین دندان ها یا دندان های کج را بپوشانید. بیایید برخی از تفاوتهای بین کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی را ارزیابی کنیم.

کامپوزیت دندان طبیعی تر به نظر می رسد یا لمینت؟
روکش های دندانپزشکی به گونه ای ساخته شده اند که در عین حال که مشابه دندان های طبیعی شما هستند ، مواردی را که می خواهید تصحیح می کنند.
با این حال ، لمینت سرامیکی طبیعی تر به نظر می رسد ، زیرا مواد سازنده ی لمینت نور را به روشی بسیار شبیه به مینای دندان بازتاب می دهند. روکش های کامپوزیت هم زمانی که پولیش می شوند طبیعی به نظر می رسند.

برای موارد شدیدتر کامپوزیت بهتر است یا لمینت؟

اگر دندانهای شما بشدت لکه دار شده ، آسیب دیده ، به صورت نادرست تنظیم شده یا شکاف های بزرگتری دارند ، ممکن است دندانپزشک شما لمینت سرامیکی را توصیه کند.

روکش های کامپوزیت برای نقص های خفیف تا متوسط ​​مناسب تر هستند. اگر مشکل شما آنقدر شدید است که نمی توان با استفاده از روکش ها آن را درمان کرد، دندانپزشک شما ممکن است به جای کامپوزیت و لمینت گزینه هایی مانند تاج دندان یا درمان ارتودنسی را توصیه کند. در مطب خانم دکتر سمیه سیدنژاد می توانید از شرایط تخفیف ویژه بهره مند شوید.

کامپوزیت ماندگاری بیشتری دارد یا لمینت؟

طول عمر لمینت سرامیکی به طور متوسط ​​۱۰ تا ۲۰ سال دوام می آورند ، اگرچه وقتی شما بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید و دستورالعمل های دندانپزشک خود را انجام دهید، روکش های لمینت حتی می توانند دوام طولانی تری داشته باشند. ونیرهای کامپوزیتی  تقریباً نیمی از طول عمر لمینت دندان را دارند ، معمولاً ۵-۷ سال.

کامپوزیت دندان محکم تر و قوی تر است یا لمینت دندان؟

روکش های لمینت بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت هستند ، به این معنی که آنها نسبت به شکسته شدن مقاوم تر هستند. با این حال ، لمینت ها  نمی توانند مانند روکش کامپوزیت ترمیم شوند. اگر لمینت سرامیکی آسیب دیده باشد ، نیاز به تعویض دارد که می تواند نسبتاً پرهزینه باشد.

کامپوزیت در برابر لکه ها مقاوم تر است یا لمینت؟

زیبایى رنگ دندانها در شفافیت آن است و هر چه رنگ شفافتر و عبور نور از وراى پوسته نازک کامپوزیت بیشتر باشد، دندانها طبیعى تر و زنده تر جلوه مى کنند. اما نکته اینجاست که اگر رنگ کامپوزیت خیلى شفاف باشد، رنگ اصلى دندانها سایه مى اندازد و نمى توان بد رنگى دندانها رو پوشاند و باید با کامپوزیت اوپاک و مات بد رنگى زیر کامپوزیت رو پوشاند.
بنابراین اگر بدرنگى دندانها زیاد باشد نمى توان انتظار انجام درمان کامپوزیت ونیر با رنگى بسیار شفاف داشت.روکش لمینت نسبت به لکه ها حساسیت کمتری دارد ، اگرچه با وجود این هم باید سعی کنید میزان مصرف غذاها و نوشیدنی های بسیار رنگی مانند قهوه و چای را محدود کنید.رزین کامپوزیت آسیب پذیرتر است و به راحتی تغییر رنگ می دهد. دندانپزشک به شما توصیه می کند رژیم غذایی خود را تنظیم کنید و از مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی خودداری کنید.

طول درمان کامپوزیت دندان سریعتر است یا لمینت؟

روکشهای کامپوزیت اغلب در یک جلسه دندانپزشکی تکمیل می شوند. دندانپزشک شما دندانهای شما را برای رزین آماده می کند و سپس روکش ها را مستقیماً به روی دندانی شما می چسباند. سپس رزین کامپوزیت با استفاده از یک نور شدید سخت می شود و در آخر روکش های شما صیقل داده می شود.

مراحل روکش لمینت مدت زمان بیشتری طول می کشد ، زیرا روکش شما باید در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده شود و تا قرار ملاقات بعدی به دندانپزشک شما تحویل داده می شود. قبل از اینکه روکش های لمینت نصب شوند ، دندان های شما نیز به آماده سازی بیشتری نیاز دارند.

کامپوزیت ارزان تر است یا لمینت؟

کامپوزیت ونیر به طور معمول نیمی از هزینه لمینت سرامیکی را دارد. با این حال ، آنها همچنین حدود نیمی از طول عمر لمینت دندان دارند و ممکن است به زودی نیاز به تعویض یا جایگزینی داشته باشند.

از طرف دیگر، در صورت آسیب دیدن روکشهای کامپوزیت، کنار گذاشتن آنها برای همیشه آسان تر هست، در حالی که روکش های سرامیکی نیاز به تعویض دارند.

تنها راه تعیین اینکه آیا راه حل کامپوزیت برای شما بهتر است یا لمینت اینست که در مورد اهداف زیبایی شناسی خود با دکتر سمیه سیدنژاد صحبت کرده و معیارهای خود را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر ، مهمترین معیار برای شما چیست؟ اگر به دنبال مقرون به صرفه ترین راه حل هستید ، احتمالاً یک طرح درمانی با روکش کامپوزیت دندان مناسب خواهد بود.
با این حال ، اگر دندان های شما نقص شدید دارند و بدون تراشیدن دندان قابل درمان نیستند انتخاب روکش لمینت سرامیکی لبخند کاملی را در اختیار شما قرار می دهد و باعث تقویت اعتماد به نفس شما می شوند.

دندانپزشک شما با ارزیابی سلامت دهان و دندان ، مشاوره لازم را برای تعیین بهترین گزینه ی مناسب شما ارائه می دهد. برای استعلام هزینه می توانید به صفحه دکتر سمیه سیدنژاد در مشهد مراجعه و تماس بگیرید ، همچنین نوبت مشاوره و ویزیت در این مطب رایگان است و جهت دریافت تخفیف ویژه ،با مجموعه می کارت تماس بگیرید تا لبخند خود را زیباتر کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دپارتمان آگهی و تبلیغات می کارت

گروه می کارت در سال ۱۳۹۲ با هدف ارائه و اجرای راهکارهای نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات فعالیت خود را آغاز نمود و در سال های بعد با توجه با رقابتی شدن فضای کسب و کارها و نیاز اصلی مشاغل ،شرکتهای مختلف به داشتن نگرش دقیق ،علمی و قابل اتکاء از داده های موجود در بستر وب طی سالهای بعد مهرآذین با بکارگیری جوانان متخصص کشور و کسب دانش روز در این حوزه برای خلق راهکارها و فرصت های اثربخش برای مدیران این مرزوبوم تلاش کرده است.از حسن توجه و انتخاب شما کمال تشکر را داریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش