اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012155748918365

آشنایی با کاربرد سیم سیلیکونی در صنعت

کد: 140012155748918365

https://bit.ly/3HLLpRy

، (اخبار رسمی): مقاومت و کیفیت بسیار بالای کابل و سیم سیلیکونی در برابر شرایط مختلف مانند آتش، موجب شده که در صنعت و زمینه های مختلف، کاربرد فراوانی داشته باشد.

آشنایی با کاربرد سیم سیلیکونی در صنعت
آشنایی با کاربرد سیم سیلیکونی در صنعت

کاربرد سیم سیلیکونی در صنعت

مقاومت و کیفیت بسیار بالای کابل و سیم سیلیکونی در برابر شرایط مختلف مانند آتش، موجب شده که در صنعت و زمینه های مختلف، کاربرد فراوانی داشته باشد. تحمل شعله های آتش این امکان را فراهم کرده که از سیم و کابل نسوز سیلیکونی در مکان های مختلف بتوان با خیال راحت استفاده نمود. 

سیم سیلیکونی در شکل‌های مختلف و برای استفاده در صنایع گوناگون و حوزه‌های مختلف طراحی و تولید می شوند. کیفیت بسیار بالایی که در تولید سیم سیلیکونی مورد استفاده قرار می گیرد این امکان را فراهم کرده که بتوان در صنایع نظامی، صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، واگن‌سازی و راه‌آهن، صنایع هوایی، صنایع پزشکی، صنایع کشتی سازی و دکل های نفتی از قابلیت‌های آن بهره برد.

در کنار مقاومت بسیار بالایی که کابل و سیم های سیلیکونی از خود در برابر شرایط مختلف مانند آتش نشان می دهند، نوع طراحی و ساخت این سیم ها به شکلی است که در برابر خطرات مختلف دیگری مانند شدت جریان بالا نیز می‌تواند مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

سیم روکش سیلیکونی

تجهیزاتی که از سیلیکون در ساخت خود بهره می برند بسیار منحصر به فرد تولید می شوند. نوع ساختار سیلیکون به شکلی است که با گذشت سالها می تواند در برابر شرایط مختلف، خاصیت فیزیکی و شیمیایی خود را به بهترین شکل حفظ کند.

با توجه به کیفیتی که سیلیسیوم از خود نشان می‌دهد و در برابر شرایط محیطی مانند گرما و سرما، نور مستقیم خورشید و رطوبت می تواند مقاومت ایده‌آلی نمایش دهد، از سیم و کابل نسوز سیلیکونی در مکان های مختلف بهره برده می شود. در واقع سیم روکش سیلیکونی مقاومت خود را مدیون استفاده از سیلیکون خواهد بود. دلایل متعددی وجود دارند که موجب می شوند از سیم روکش سیلیکونی در شرایط مختلف و صنایع گوناگون استفاده شود.

سیم سیلیکونی نسوز

برخی از صنایع و سازمان ها برای حفظ امنیت و ایمنی کارکنان و تجهیزات، نیاز به استفاده از قطعات و وسایل با کیفیت و مقاوم، در برابر حرارت و انتشار شعله خواهند داشت. با توجه به نوع ساخت سیم سیلیکونی نسوز و مقاومت و استحکامی که در برابر انتشار شعله از خود نشان می دهد، می توان از مزایای آن در صنایع مختلف بهره برد. در کنار این موارد سیم و کابل سیلیکونی نسوز می‌توانند با شکل پذیری بسیار بالایی که دارند همواره پایداری سیم را حفظ کنند.

علاوه بر مواردی که بیان کردیم از عدم انتشار گازهای کشنده نیز به عنوان یکی از ویژگی ها و مزایای سیم و کابل سیلیکونی نسوز نام برده می شود. محافظ سیلیکونی قرار گرفته شده بر روی سیم و کابل های سیلیکونی موجب جلوگیری از رشد باکتری و قارچ شده و در برابر اشعه گاما، مقاومت عالی با وجود محافظ شیلد قرار گرفته شده بر روی سیم ایجاد خواهد کرد.

سیم سیلیکونی نسوز به واسطه کیفیت فوق العاده ای که دارد، می تواند علاوه بر جلوگیری از ایجاد کردن خسارات مالی سنگین  به منظور حفظ امنیت و جان هزاران نفر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

انواع سیم سیلیکونی

با توجه به نیاز صنعتگران و سازمانهای مختلف، برای خرید سیم‌های سیلیکونی مدل های مختلفی از این سیم و کابل را میتوانید انتخاب و خریداری نمایید. بسته به نیاز خود و زمینه ای که قصد استفاده از این سیم‌ها را دارید، می توانید با پارامترهای مختلفی که برای دسته بندی آنها ارائه شده، انتخاب خود را انجام دهید.

به لحاظ کیفیت، معمولاً سیم و کابل سیلیکونی را در دو گروه معمولی و با کیفیت یا High Quality می‌توان قرار داد. در کنار این موارد سایز بندی سیم ها نیز در شکل های مختلف به شما امکان خرید خواهند داد. نوع عایقی که برای تولید سیم نسوز و سیم سیلیکونی به کار می‌رود با شکل‌هایی مانند سیم نسوز دو روکش و سیم های تک روکش در بازار عرضه می شوند. به لحاظ هادی نیز سیم و کابل سیلیکونی را می‌توان به شکل قلع اندود خریداری نمود.

اگر بخواهید به لحاظ جنس شیلد و مواد به کار رفته در سیم سیلیکونی گزینه مورد نظر را متناسب با نیاز خود برگزینید، می توانید شیلد نواری، شیلد بافت، شیلد ترکیبی و شیلد بافت چند لایه را انتخاب و خریداری کنید. توجه داشته باشید نوع طراحی و ساخت انواع سیم سیلیکونی به گونه‌ای است که بسته به مکانی که مورد استفاده قرار می گیرند، باید روی به خرید محصول مورد نظر آورده شود.

به عنوان مثال سیم و کابل نسوز سیلیکونی که از شیلد و محافظ بافت در ساخت آنها استفاده می شود با انعطاف پذیری فوق العاده و مقاومت بالا در برابر پارگی و شکستگی می توانند گزینه ای ایده آل محسوب شوند.

سیم نسوز سیلیکونی

حفظ سلامت افراد و نگهداری از تاسیسات و تجهیزات در مکان ها و صنایع مختلف موجب شده که امروزه از انواع سیم و کابل نسوز سیلیکونی استفاده شود. مقاومت بسیار بالا و عملکرد ایده‌آل و انعطاف پذیری مناسب سیم نسوز سیلیکونی این امکان را فراهم می‌کند که به راحتی بتوانید در کارخانجات صنعتی و صنایع مختلف هوایی، پتروشیمی، پالایشگاهی و سیستم اطفاء حریق از کاربردهای آن بهره ببرید. سیم سیلیکونی در مکان هایی که همواره در معرض مواجهه با اشعه UV قرار دارند، می تواند بهترین گزینه برای استفاده شناخته شود.

قیمت سیم سیلیکونی

هنگامی که قصد خرید سیم سیلیکونی را دارید باید دقت بالایی در انتخاب خود به عمل آورید. با توجه به شرایطی که بیان کردیم، سیم و کابل سیلیکونی با استانداردهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند.

از جمله عوامل موثر در قیمت گذاری سیم و کابل سیلیکونی می‌توان به سطح مقطع، سطح ولتاژ، عایق و مواد سازنده در ساخت آن ها اشاره نمود. استانداردهای کیفی به کار رفته برای تولید آنها، نوع بسته بندی و همچنین محل نصب از دیگر مواردی محسوب می‌شوند که می‌توانند در قیمت سیم سیلیکونی اثرگذار باشند. هنگامی که قصد خرید سیم و کابل سیلیکونی را دارید، دقت داشته باشید که از گواهینامه LPCB در ساخت آنها استفاده شده باشد.

قیمت سیم نسوز سیلیکونی

امروزه برندهای ایرانی و خارجی محصولات خود و انواع سیم و کابل های سیلیکونی را تحت استانداردهای لازم روانه بازار می‌کنند. نحوه قیمت گذاری سیم نسوز سیلیکونی با توجه به معیارهای مختلفی می‌تواند متفاوت باشد.

وجود و عدم وجود محافظ، برند تولید کننده، میزان خلوص سیلیکونی که برای پوشش به کار رفته و کیفیت تولید از جمله مواردی محسوب می‌شوند که در قیمت‌گذاری این محصولات می توانند اثر خود را نشان دهند.

کارخانه سیم و کابل راهدار صنعت کیهان

برای خرید انواع سیم و کابل سیلیکونی باید مجموعه‌ای را انتخاب کنید که بتواند محصولات با کیفیت و دارای گارانتی را در اختیارتان قرار دهد.

شرکت سیم و کابل راهدار صنعت کیهان اولین تولید کننده تخصصی انواع سیم و کابل‌های سیلیکونی مقاوم به حریق به شمار می‌آید که در مدت 23 سال فعالیت خود در این حوزه توانسته انواع سیم و کابل را مطابق با استانداردهای روز اروپا و تاییدیه سازمان آتش نشانی تهران با نام تجاری SilCable تولید کرده و عرضه نماید.

برای اطلاع از تمامی محصولات این شرکت می‌توانید به وب سایت https://rsk-co.com مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار