اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012165752218211

هشت ویژگی یک برنامه ورزشی عالی

کد: 140012165752218211

https://bit.ly/34iT0JK

، (اخبار رسمی): احتمالا می‌خواهید ورزش را شروع کنید و به دنبال یک برنامه ورزشی اصولی می‌گردید که در کمترین زمان شما را به هدف‌تان برساند. شاید هم تا به حال، سرچ کرده‌اید و با چند اپلیکیشن ایرانی و غیر ایرانی مواجه شده‌اید و نمی‌دانید کدام را نصب و استفاده کنید.

8 ویژگی یک برنامه ورزشی عالی
هشت ویژگی یک برنامه ورزشی عالی

ویژگی های برنامه ورزشی خوب

احتمالا می‌خواهید ورزش را شروع کنید و به دنبال یک برنامه ورزشی اصولی می‌گردید که در کمترین زمان شما را به هدف‌تان برساند. شاید هم تا به حال، سرچ کرده‌اید و با چند اپلیکیشن ایرانی و غیر ایرانی مواجه شده‌اید و نمی‌دانید کدام را نصب و استفاده کنید. از طرفی باید انتخابی داشته باشید که انگیزه ورزشی‌تان را افزایش دهد و بتواند شما را برای ورزش به وجد بیاورد. یک انتخاب غلط می‌تواند بر انگیزه شما اثر منفی بگذارد و باعث شود تا مدتی ورزش را کنار بگذارید یا با برنامه‌ای خاص تمرین نکنید. با ما همراه باشید تا تمام ویژگی‌هایی که یک اَپ خوب و کامل باید داشته باشد را به شما بگوییم.

1-      ارائه یک برنامه‌ ورزشی کاملا شخصی‌سازی شده به شما یک اپ ورزش در خانه مناسب باید برنامه‌هایی جداگانه برای کاهش وزن، افزایش وزن و غیره داشته باشد و شما باید بتوانید ابتدا هدف‌تان را مشخص و سپس برنامه‌ای متناسب با آن دریافت کنید. برای مثال اگر قصد شما لاغری باشد، باید ابتدا هدف‌تان (کاهش وزن) را در اپ انتخاب کنید و برنامه ورزشی شما در وهله اول باید در راستای هدف لاغری و کاهش وزن باشد.

همچنین باید این امکان وجود داشته باشد که شما شرایط بدنی و مشکلات جسمانی‌تان را وارد کنید و با توجه به ویژگی‌های شخصی‌تان، برنامه‌ای برای‌تان طراحی و آماده شود.

2-     همراهی مربی در طول برنامه شما وقتی وارد اپ ورزشی‌تان می‌شوید و همه چیز برای انجام تمرینات آماده است؛ ممکن است، در همین مرحله کلی سوال برای‌تان پیش بیاید. مثلا:

  • وزنه چند کیلویی انتخاب کنم؟
  • آیا می‌توانم این حرکت را کمتر بزنم؟
  • قبل از تمرین چه بخورم؟
  • آیا می‌توانم وسط تمرین آب بخورم؟
  • آیا حرکت را درست می‌زنم؟

اپلیکیشن ورزشی باید این احتمالات را در نظر بگیرد و پس از ارائه برنامه هم از شما پشتیبانی کند و به سوالات شما پاسخ دهد. این گزینه بسیار اهمیت دارد. اگر شما برنامه‌ای بگیرید که پاسخگوی سوالات‌تان نباشد، عملا آن برنامه کاربرد چندانی برایتان نخواهد داشت. اما اگر امکان ارتباط با متخصصینی که به شما برنامه داده‌اند، وجود داشته باشد و شما بتوانید تمام سوالات و مسائل خود را درباره ورزش با آن‌ها درمیان بگذارید، اوضاع خیلی متفاوت است و قطعا شانس موفقیت شما در انجام تمرینات و رسیدن به نتیجه‌ی دلخواهتان چند برابر بیشتر می‌شود.

3-       وجود عکس و ویدئو و توضیح حرکات برنامه‌‌ی شما باید همراه با ویدئو و توضیح حرکات باشد و در کنار هر حرکتی، تصاویر و توضیحاتش وجود داشته باشد. در این صورت شما می‌توانید تمرین خود را به‌راحتی و با کمترین مشکل شروع کنید.

اگر شما به‌تازگی ورزش را شروع کرده‌اید، طبیعی است که حرکات را به‌درستی نمی‌شناسید، بنابراین باید همراه با نام حرکات، تصاویر و ویدئو آن‌ها هم موجود باشد؛ همچنین توضیحات تکمیلی هم در کنار هر حرکت داده شود تا کاربر به آسانی و به‌درستی بتواند حرکات را اجرا کند.

 

آموزش حرکات ورزشی

4-     امکان انتخاب مکان تمرین توسط شما شما باید بتوانید خودتان محل تمرین‌تان (خانه، باشگاه یا حتا پارک) را انتخاب کنید. تمریناتی که در هر مکان پیشنهاد می‌شود متفاوت است. مثلا اگر در باشگاه ورزش می‌کنید، احتمالا تعداد بیشتری از تمرینات با دستگاه در برنامه شما گنجانده می‌شود. اگر هم در خانه ورزش می‌کنید، تجهیزاتی که در منزل دارید را باید بتوانید مشحص کنید و سپس با توجه به این موارد برنامه شخصی شما طراحی شود.

5-     پیشنهاد حرکاتی برای گرم کردن و سرد کردن بدن گرم کردن و سرد کردن بدن قبل و بعد از تمرین لازم است. یک اپ ورزشی خوب باید پیشنهادی برای آن‌ها داشته باشد. به این صورت که قسمت‌های جداگانه‌ای را در اپ به تمرینات گرم کردن بدن و تمرینات سرد کردن بدن اختصاص دهد تا کاربر قبل و بعد از تمرین، طبق آن پیش برود، بدن خود را آماده کند و از هر گونه آسیبی دور بماند.

گرم کردن و سرد کردن برنامه ورزشی

6-      قابل نصب و استفاده روی نسخه‌های مختلف یکی از شروط مهم اپلیکیشن ورزشی مناسب این است که به راحتی بر روی دو نسخه اندروید و ios نصب شود و کاربران هر دو سیستم بتوانند بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنند. (به‌خصوص دارندگان آیفون باید به این مورد توجه کنند). بعضی از برنامه‌ها و اپ‌ها مناسب و کاربردی هستند ولی متاسفانه بر روی تمام سیستم‌ها قابل اجرا نیستند. بنابراین باید قبل از خریداری هر گونه اپلیکیشنی از قابلیت آن برای استفاده با سیستم شخصی خود، اطمینان حاصل کرد.

7-     امکان مرجوع کردن برنامه ورزشی ممکن است شما برنامه ورزشی را بخرید و به هر دلیلی نخواهید یا نتوانید با آن ورزش کنید. امکان مرجوع کردن نیز بهتر است که در اَپ وجود داشته باشد تا در صورت نخواستن برنامه، بتوانید هزینه‌ای که داده‌اید را پس بگیرید.

اگر یک اپ ورزشی به شما چنین اطمینانی بدهد که پس از خرید هم حاضر است مبلغی که پرداخته‌اید را به شما بازگرداند، بیشتر و بهتر می‌توان به آن اطمینان کرد. از طرفی شما هم خیالتان راحت‌تر است و چانچه از برنامه راضی نبودید، می‌توانید برای مرجوع کردن آن اقدام کنید.

8-     دسترسی به مجموعه حرکات ورزشی ممکن است شما غیر از حرکاتی که در برنامه ورزشی‌تان هست، بخواهید از نحوه انجام حرکات دیگر ورزشی هم مطلع شوید. به عنوان مثال قبلا یک برنامه‌ای داشته‌اید و حرکت خاصی در آن بوده که حالا نحوه انجامش را فراموش کرده‌اید و می‌خواهید آن را به‌ خاطر بیاورید یا حتی انجام دهید.

اپلیکیشن ورزشی مناسبِ شما، اپی است که قسمتی با عنوان بانک حرکات داشته باشد تا به‌راحتی بتوانید نام، ویدئو و توضیحات حرکات مورد نظرتان را در آن قسمت پیدا کنید.

بنابراین اگر قصد خرید یک برنامه ورزشی را دارید و نمی‌دانید چه اپلیکیشنی را نصب و استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنم حتما مواردی که گفتیم را با دقت بررسی کنید تا یک خرید درست و مناسب داشته باشید. اپ های خارجی به علت هزینه بالا و مشکلات پرداخت شاید گزینه مناسبی نباشند. در بین برنامه های ورزشی ایرانی، اپلیکیشن ورزشی فیتامین گزینه مناسبی است. این اپ در حوزه برنامه بدنسازی، برنامه کاهش وزن و افزایش وزن و ... برنامه ورزشی ارائه می دهد که از طریق سایت  fitamin.ir در دسترس می باشد.

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش