اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012245770318027

اقامت کانادا و مزایای اقامت دائم

کد: 140012245770318027

https://bit.ly/3q8y1kI

، تهران , (اخبار رسمی): اقامت کانادا تمامی متقاضیان که قصد مهاجرت به کانادا را دارند دارای یک دغدغه مشترک بوده و به دنبال ثبات وضعیت اقامتی خود هستند. هر فرد از طریق برنامه های مهاجرتی متفاوتی که توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC) برای مهاجران فراهم کرده است مسیری برای دریافت اقامت کانادا پیش می گیرد.

اقامت کانادا- مزایای اقامت دائم
اقامت کانادا- مزایای اقامت دائم

بهترین روش اقامت کانادا تا حد زیادی بسته به شرایط متقاضی و اولویت ها مهاجران برای خود تعیین نموده اند، دارد. روش های مختلفی برای دستیابی سریع و آسان به اقامت کانادا و مهاجرت به کانادا وجود دارد.

اقامت موقت کانادا (مدت دار)

تمامی افرادی که برای مدت زمانی از پیش تعیین شده جهت بازدید، تحصیل و یا کار، تصمیم به اقامت در کانادا دارند بایستی از طریق اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC) روادید و جواز مورد نیاز را دریافت نمایند. اقامت این افراد مطابق با مدت تعیین شده در ویزا و جواز آنها قانونی می باشد. افراد در طول دوره‌ اقامت موقت خود می توانند از مزایای تعیین شده توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC) استفاده نمایند. هرچند بعد از اتمام اعتبار ویزای صادر شده، متقاضی بایستی برای تمدید ویزای اقامتی و یا ترک کانادا اقدام نماید.

اقامت دائم کانادا (بدون محدودیت)

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از روش های مختلفی امکان اقامت کانادا، بدون محدودیت زمانی را برای مهاجرین فراهم می سازد. از محبوبترین این روش ها سیستم اکسپرس اینتری، برنامه‌های استانی و کارآفرینی را می توان اشاره کرد. افراد با دریافت این نوع وضعیت اقامتی بدون نگرانی از محدودیت زمانی و اجازه‌ی اقامت، می توانند به تحصیل، کار و زندگی بپردازند. مهاجران در این وضعیت اقامتی با دریافت کارت اقامت در کانادا، بدون هیچ محدودیتی توانایی ورود و خروج به کانادا و بهره مندی از تمامی حقوق فردی و اجتماعی را خواهند داشت.

تفاوت اقامت کانادا و شهروندی کانادا

یکی از بزرگترین سوالاتی که برای متقاضیان مهاجرت به کانادا پیش می آید، درک تفاوت بین اقامت کانادا و شهروندی کانادا می باشد. بیشتر متقاضیان مهاجرت به کانادا مسیر خود را با دریافت ویزای اقامت موقت از طریق تحصیل در کانادا، کار در کانادا و یا سرمایه‌گذاری در کانادا شروع می کنند. این افراد طی مدت زمان اقامت موقت خود در کشور کانادا با بهبود بخشیدن شرایط خود برای دریافت اقامت دائم کانادا تلاش می کنند. در کنار این مسیر معمول، گروهی از متقاضیان به عنوان نیروی کار متخصص مستقیما برای اقامت در کانادا اقدام خواهند کرد.

نکته بسیار مهمی که در ارتباط با اقامت دائم کانادا وجود دارد این است که متقاضی بایستی از طریق یکی از برنامه های مهاجرتی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC) در این مسیر قدم برداشته و موفق به دریافت کارت اقامت در کانادا خود شود. بسیاری از مهاجرانی که موفق به اخذ شهروندی کانادا شده‌اند، می توانند با استفاده از برنامه‌ی اسپانسرشیپ همسر و فرزندان، خانواده خود را برای اقامت دائم در کانادا یاری کنند.

فرد مهاجر در صورت اخذ اقامت دائم خود می تواند برای دریافت کارت اقامت کانادا اقدام کند. این کارت برای مدت پنج سال اعتبار دارد و در طی این مدت به دارنده‌ی این کارت اجازه‌ تحصیل، کار و زندگی بدون محدودیت را اعطا می کند. به طور کلی هر مهاجری می تواند از طریق یکی از برنامه‌های نیروی کار متخصص فدرال، برنامه کاندید استانی، اسپانسرشیپ خانواده، برنامه سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و تجربه کانادایی موفق به دریافت اقامت در کانادا شود.

دو تفاوت عمده اقامت کانادا و شهروندی کانادا:

اولین تفاوت مربوط به اجازه رای دادن و تاثیر گذاری اجتماعی می باشد. افراد دارای اقامت دائم با وجود امکان اقامت بدون محدودیت در کانادا توانایی رای دادن را نخواهند داشت. در صورت اخذ شهروندی کانادا این افراد می توانند با دریافت پاسپورت کانادایی در همه انتخابات برگذار شونده در کانادا شرکت نموده و تاثیرگذار باشند.

دومین تفاوت بسیار مهم بین این دو، میزان قابلیت اعتماد آنها می باشد: اقامت کانادا می تواند تحت شرایطی خاص ملغی و یا رد شود. در نقطه مقابل، شهروندی از آن دسته حقوقی می باشد که تقریبا تحت هیچ شرایطی ملغی نمی گردد.

اعتبار کارت اقامت کانادا

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC) کارت های اقامت کانادا را به مدت پنج سال برای متقاضیان صادر می کند. مهاجرین با داشتن این کارت در این مدت توانایی ورود و خروج به کانادا بدون محدودیت را داشته و به راحتی می توانند به تحصیل، کار و زندگی بپردازند.

خطراتی که ممکن است اجازه اقامت دائم شما را تهدید کند

با وجود قوانین حمایتی و آیین نامه‌های اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، در شرایطی خاص ممکن است اجازه اقامت دائم افراد ملغی گردد.

اولین و خطرناک ترین تهدید برای این افراد ارتکاب جرم و محکوم شدن از طرف سیستم حکومتی کشور کانادا می باشد. در صورت ارتکاب جرمی توسط فرد دارای اقامت در کانادا، ممکن است اقامت وی ملغی گردد و وی مجبور به ترک کانادا در زمانی تعیین شده گردد.

دومین تهدید برای افراد دارای اقامت دائم کانادا، منقضی شدن تاریخ کارت اقامت دائم آنها می باشد. جهت تمدید کارت اقامت دائم، متقاضی باید سه شرط زیر را دارا باشد:
1. دارای اقامت دائم معتبر باشد.
2. دستوری برای ترک کانادا نداشته باشد.
3. از داخل خاک کانادا برای تمدید اقامت دائم خود اقدام نماید.

در صورت دارا بودن این شرایط، اقامت فرد برای یک دوره‌ی پنج ساله دیگر تمدید می شود.

در هر مرحله از دوران اقامت کانادا، چنانچه فرد متقاضی واجد شرایط باشد می تواند برای دریافت شهروندی کانادا اقدام نماید.

کانادا از جمله کشورهایی است که فرصت های بیشماری جهت بهبود زندگی و موقعیت شغلی در اختیار افراد قرار می دهد، از این رو وقتی صحبت از زندگی و کار در خارج از کشور باشد، انتخاب اول افراد مهاجرت به کانادا است. اما مهاجرت از کشور مادری به تنهایی یا به همراه خانواده برای آغاز زندگی جدید قطعاً مهمترین تصمیم در طول زندگی شما خواهد بود.
این مقاله به شما این آگاهی را در مورد مزایای اقامت کانادا و زندگی در این کشور می دهد تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

مزایای اقامت در کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که پایین ترین آمار جرم و جنایت را دارد و مانند بریتانیا یا کشور همسایه خود در کشورهایی مانند عراق، افغانستان، لیبی و … به جنگ نمی پردازد بنابراین از طرف تروریست های داخلی و خارجی در امان است. همچنین از لحاظ قوانین محیطی در حال رشد و توسعه است.

کانادا دارای سیاست مرکزی است و کاملا متعادل می باشد. بنابراین افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند می توانند با اطمینان از امنیت میان مردم کانادا و ادب و خونگرمی آنها وارد این کشور شوند.

سیستم تحصیلی و خدمات درمانی دولتی کانادا دارای استاندارد بالایی است بطوریکه برخی از شهروندان بریتانیا، خدمات درمانی و خدمات مرتبط را در کانادا بهتر از کشور خودشان توصیف کرده اند. همچنین دولت کانادا امتیازات ویژه ای برای خانواده هایی که به این کشور مهاجرت کرده اند در نظر گرفته است.

از مزایای اقامت در کانادا می توان به حمایت از شهروندان در مواقع سختی و بحران اشاره کرد که به مردم و خانواده ها کمک کرده تا بنیان زندگی شان حفظ شود.

چند نمونه از برنامه های حمایت اجتماعی از شهروندان کانادایی:

پرداخت مستمری ماهانه برای افراد کمتر از 18 سال

کمک مالی به افراد بالای 65 سال و افراد بیکار که توانایی کار کردن ندارند و خانواده های کم درآمد

دوره ابتدایی و متوسطه در کانادا هرکدام 6 ساله است و برای کودکان کانادایی اجباری و رایگان می باشد. سطح آموزش مدارس نیز هرسال کنترل شده تا همه دانش آموزان بدون در نظر گرفتن سطح اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از آموزش ها و فرصت های گوناگون بطور مساوی بهره مند شوند.

کانادا با توجه به موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی با آمریکا و روابط نزدیک و دوستانه با کشورهای انگلستان، استرالیا و … بر پایه اقتصاد محکمی استوار است و البته مانند سایر کشورهای اروپایی و ایالات متحده عربی دچار بحران اقتصادی نشده و همچنان بازار کار برای افراد وجود دارد. درآمد هر کانادایی بطور میانگین در سال، بالاتر از 38,000 دلار است.

امکانات عمومی در کانادا مانند کتابخانه ها، پارک ها و مکان های تفریحی به خوبی نگهداری شده و افراد می توانند در اوقات فراغت خود از آنها استفاده کنند.

کانادا دارای آب و هوای بسیار پاک و تازه است که آن هم به دلیل درختان فراوان و فضای سبز آن است. همینطور حیوانات وحشی بسیاری که با زندگی در کنار انسان ها سازگاری پیدا کرده اند در باغچه یا فضای سبز این کشور یافت می شوند.

پس از گذشت 3 سال اقامت در کانادا با ویزای اقامت کانادا، درخواست پاسپورت کانادایی دهید. چون کانادا کشوری بی طرف است و مردمی آرام با روحیات انسان دوستانه دارد و با پاسپورت کانادایی می توانید به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا به راحتی وارد شوید و کشورهای انگلستان، استرالیا و آمریکا کار کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

حقوقی و قانون | مسابقه و فراخوان