کد: 140012265774916071

آیا قیمت بیت کوین 0 دلار میشود؟

کد: 140012265774916071

https://bit.ly/3qiR3oi

، مشهد , (اخبار رسمی): پادشاه ارزهای دیجیتال در سال گذشته میلادی رشد انفجاری داشت و شاهد این بودیم که ارزش آن در طول یک سال بیش از 180 درصد رشد کرد. این افزایش قیمت برای بسیاری از کارشناسان از جمله کارشناسان میهن سیگنال قابل‌قبول نبود و ادعا می‌کردند این ارز بیشتر از ارزش واقعی خود قیمت گذاری شده است.

آیا قیمت بیت کوین 0 دلار میشود؟
آیا بیت کوین حباب است؟
آیا قیمت بیت کوین 0 دلار میشود؟
سخن جان کلیف درمورد بیت کوین صفر دلاری
آیا قیمت بیت کوین 0 دلار میشود؟
اتریوم رقیب سخت بیت کوین است

افزایش قیمت 180 درصدی قیمت بیت کوین در سال گذشته برای بسیاری از کارشناسان از جمله کارشناسان میهن سیگنال قابل‌قبول نبود و ادعا می‌کردند این ارز بیشتر از ارزش واقعی خود قیمت گذاری شده است.

به نقل از مشرق نیوز؛ پادشاه ارزهای دیجیتال در سال گذشته میلادی رشد انفجاری داشت و شاهد این بودیم که ارزش آن در طول یک سال بیش از 180 درصد رشد کرد و سپس تا حدود 50 درصد ریخت. این افزایش و کاهش ناگهانی قیمت برای بسیاری از کارشناسان قابل‌قبول نبود و ادعا می‌کردند این ارز بیشتر از ارزش واقعی خود قیمت گذاری شده است. علاقهمندان هر روز میپرسند آیا بیت کوین با همین سرعتی که رشد کرد نابود می‌شود؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ این سوالات را از زبان کارشناسان میهن سیگنال بشنویم.

بیت کوین حباب گونه است!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داشتن این ارز چه سودی به شما می‌رساند؟ البته که با خریدوفروش در قیمت‌های مناسب سود می‌کنید اما نگه‌داشتن آن چه سودی دارد؟ کسانی که این ارز را دارند به هیچ درآمدی نمی‌رسند درحالی‌که برای یک دارایی مانند سهام این‌طور نیست. زمانی که سهام یک شرکت نوپا را خریداری می‌کنید بعد از اینکه شرکت رشد کرد و سود سهام تقسیم شد به درآمد می‌رسید. این اتفاق هر سال در مجمع‌های سالیانه اتفاق می‌افتد و سود سهامداران تقسیم می‌شود.

در بیت کوین اصلا این‌طور نیست و سودی برای تقسیم کردن وجود ندارد و درآمدی نصیب دارندگان این ارز نمی‌شود. به همین دلیل بعد از اینکه ماینرها از کار خود دست بکشند احتمالا ارزش این ارز به صفر می‌رسد. همه سودی که انتظار می‌رود به دارندگان این ارز برسد تنها حدس و گمان است که بر اساس تحلیل‌های برخی افراد از افزایش قیمت است.

 البته نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که دفتر کل توزیع‌شده که تکنولوژی هسته و مرکزی این ارز و بسیاری از ارزهای دیگر است، یک انقلاب بزرگ در فناوری محسوب می‌شود که ارزش زیادی دارد. برخلاف دنیای واقعی و بازارهای مالی آن که پتانسیل رشد زیادی دارند، این فناوری هنوز هیچ مزیت رقابتی برای پادشاه ارزهای دیجیتال ایجاد نکرده است. در حال حاضر توکن و کوین‌هایی وجود دارد که ممکن است در آینده از پرچم‌دار ارزهای دیجیتال پیشی بگیرند و یا جایگزین آن شوند.

اتریوم می‌تواند بیت کوین را نابود کند

اتریوم ارز دیجیتالی است که پتانسیل و کارایی زیادی در دنیای واقعی دارد. اتریوم پلتفرمی برای Dapp (اپلیکیشن غیرمتمرکز)، دیفای (Defi) و خدمات دیگر است که در کنار قرارداد هوشمند استفاده‌های زیادی دارند. این موضوع باعث شده تا اتریوم، فرصت‌های زیادی ایجاد کند و جایگزین سیستم‌های مالی و حسابداری سنتی شود که سالیانه 3 تریلیون دلار هزینه دارند.

این پلتفرم در حال حاضر تقریبا 0.05 درصد از کل درآمدهای بالقوه در اکوسیستم سنتی مالی را در اختیار دارد. اگر فرض کنیم تنها 0.5 درصد از درآمدهای ناشی از ارزهای فیات را در اختیار داشته باشد ارزش این ارز به 40 هزار دلار می‌رسد. بر خلاف بیت کوین، این افزایش قیمت از طریق کاربرد در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد نه اینکه تنها منتظر افزایش قیمت باشیم بدون اینکه هیچ اتفاق مهمی در دنیای واقعی رخ دهد.

طرفداران این ارز ادعا می‌کنند که پرچمدار ارزهای دیجیتال ارزش دارد و مانند یک ذخیره یا پشتوانه است. نسیم طالب که از مخالفان این دیدگاه است بیان می‌کند:

«طلا و سایر فلزات گران‌بها نیازی به نگهداری ندارند و با گذر زمان تخریب نشده و به آن‌ها آسیب نمی‌رسد. این عناصر خواص خود را در طول زمان حفظ می‌کنند اما ارزهای دیجیتال این طور نیستند.»

طلا کاربردهای زیادی در دنیای واقعی دارد و در حال حاضر نیمی از آن در جواهرات، یک‌دهم در صنایع مختلف و یک‌چهارم آن ذخیره بانک‌های مرکزی است. این عنصر خواص و کارایی زیادی دارد و درنتیجه مانند یک ذخیره ارزش عمل می‌کند. هرچند که از سال 1971 پیوند طلا با پول فیات (به‌عنوان پشتوانه ارز) شکسته شده اما هنوز هم ارزشمند است.

همچنین تحلیلگران زیادی در رسانه های  cointelegraph ,arzdigital ,mihansignal ,tradingview پیش بینی کرده اند اتریوم پتانسیل جایگزینی بیت کوین را دارد.

 شکست بیت کوین به‌عنوان یک ارز

یک ارز این‌گونه تعریف می‌شود که ابزاری برای مبادله کارآمد و پایدار است که مجموعه‌ای از کالا یا خدمات را با حداقل خطا قیمت‌گذاری می‌کند.

در حال حاضر تقریبا 10 دقیقه طول می‌کشد تا یک تراکنش شبکه پادشاه ارزهای دیجیتال تأیید شود. با این وضعیت آیا می‌توان برای مثال 10 دقیقه در یک کافی‌شاپ یا رستوران صبر کرد تا هزینه را پرداخت کنیم؟ در همین حال می‌توان با پول نقد یا کارت‌های بانکی به‌راحتی و با سرعت مبلغ را پرداخت کرد. اگر ارزهای دیجیتال قرار است به‌عنوان روشی برای پرداخت استفاده شوند علاوه بر امنیت باید سرعت هم داشته باشند.

قیمت کالاها و خدمات در دنیای واقعی رابطه مستقیم با درآمد مردم دارد و بر اساس درآمد می‌توان یک کالا یا خدمت را گران یا ارزان در نظر گرفت. برای مثال، یک خودروی لامبورگینی، گران‌قیمت در نظر گرفته می‌شود زیرا 5 یا 6 برابر متوسط حقوق در آمریکا قیمت دارد. همچنین ارز دلار یا پولی که با آن لامبورگینی خریداری می‌شود ثابت است و برای اینکه یک ارز کارایی داشته باشد باید قیمت آن تقریبا ثابت باشد.

با این توضیحات برای اینکه مردم بتوانند به طور منظم با بیت کوین کالا یا خدمات موردنیاز خود را خریداری کنند لازم است درآمد آن‌ها نیز بر اساس این ارز و ثابت باشد. اگر یک کارفرما بخواهد حقوق کارکنان را با ارز دیجیتال پرداخت کند باید درآمد کارفرما و سازمان هم بر اساس ارز دیجیتال باشد. علاوه بر این برای تولید کالا و فروش آن‌ها بر اساس ارز دیجیتال باید هزینه تولید آن‌ها هم به همین شکل محاسبه شود.

راهی برای سرمایه گذاری

همین جمله کافی است تا به ریسک نابودشدن پیشرو ارزهای دیجیتال پی ببرید. سرمایه گذاری، ریسک از بین رفتن دارد؛ همان‌طور که بسیاری از شرکت‌های نوپا و حتی شرکت‌های بزرگ از بین می‌روند. ارزهای فیات و پول‌های رایج فعلی هرچند که دچار تورم شوند اما بودن آن‌ها ظاهرا همیشگی است. حتی اگر این طور نباشد مدت زمان زیادی باقی خواهند ماند.

کمیاب کردن بیت کوین و محدود شدن آن به 21 میلیون کوین یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب سرمایه گذاران است اما یک مشکل وجود دارد. این ارز ذاتا این ویژگی را دارد که یک روز بی‌ارزش شود و قیمت آن به صفر برسد. همچنین همان‌طور که گفته شد سرمایه گذاری همیشه ریسک از بین رفتن دارد.

در حال حاضر کمتر از 19 میلیون کوین از این ارز در گردش است و کار ماینرها این است که با تائید تراکنش‌ها، دفتر کل توزیع شده این ارز را تغییر دهند. ازآنجاکه انتظار می‌رود فرایند استخراج تا فوریه سال 2140 طول بکشد، حفظ کردن سیستم پرداخت با ارز BTC در طول زمان مشکل است.

نتیجه‌گیری

هیچکس نمیتواند قدرت و نفوذ ارزهای دیجیتال را امروزه دست کم بگیرد.  اما با وجود این، به نظر می‌رسد هنوز در مرحله آزمایشی رمزارزها هستیم. قبل از خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر حتما مطالعه کنید و سپس با استراتژی‌های خودتان تصمیم بگیرید. در این راه پر فراز و نشیب میتوانید از آموزش های رایگان استفاده کنید. ما برای شروع به شما توصیه میکنیم:

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مهین سیگنال

همانطور که می دانید برای خیلی از معامله گران امکان مانیتور کردن و رصد بازار به صورت مداوم مقدور نیست . از طرفی برای تحلیل بازار رمز ارز ها پس از آموختن حرفه ای علم تحلیل تکنیکال نیازمند تجربه ی فراوان در معاملات مستقیم در این بازار دارید . تیم میهن سیگنال در حال حاضر متشکل از یک تیم تحلیلی با حضور برترین تحلیل گران داخلی و خارجی است که به صورت رایگان برای تمامی کاربران فارسی زبان در حال فعالیت و انتشار تحلیل های روزانه ، سیگنال های خرید و فروش و آخرین اخبار بازار ارز های دیجیتال است. مترجمان ما آخرین اخبار سایت های معتبری همچون کوین تلگراف ، کوین دسک ، کوین ۳۶۰ و آموزش های مربوط به نحوه استفاده از صرافی های ارز های دیجیتال مانند بیت مکس ، بایننس و ... را به صورت لحظه ای در اختیار شما قرار می دهند. https://mihansignal.com/