کد: 140104306309316071

آیا بیت کوین در بلند مدت گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

پیش‌بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال 2020

کد: 140104306309316071

https://bit.ly/3PQf5le

، مشهد , (اخبار رسمی): قیمت بیت کوین در چندماه گذشته با افت شدید در حوالی سطح مهم ۲۰۰۰۰ دلار در حال معامله بوده و این باعث شده امیدها برای رشد نجومی قیمت و تحقق پیش بینی های خوش بینانه قبلی کمرنگ شود. در این مقاله قصد داریم با بررسی روند فعلی قیمت، پیش بینی جدیدی درباره ادامه سال ۲۰۲۲ و پس از آن ارائه کنیم.

پیش بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال 2020
تحلیل بلند مدت بیت کوین

نوسان در بازار مالی چیز جدیدی نیست اما گذراندن این دوره برای سرمایه گذارانی که پس از مشاهده رشد چشمگیر ارزش ارزهای دیجیتال وارد این حوزه شده اند، سخت و نفسگیر است.

طبق گزارش میهن سیگنال ، قیمت بیت کوین در چندماه گذشته با افت شدید در حوالی سطح مهم 20000 دلار در حال معامله بوده و این باعث شده امیدها برای رشد نجومی قیمت و تحقق پیش بینی های خوش بینانه قبلی کمرنگ شود. در این مقاله قصد داریم با بررسی روند فعلی قیمت، پیش بینی جدیدی درباره ادامه سال 2022 و پس از آن ارائه کنیم.

آشنایی با بیت کوین

بیت کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز که در ژانویه ۲۰۰۹ به وجود آمده از ایده‌هایی پیروی می‌کند که توسط ساتوشی ناکاموتو بیان شده است. ساتوشی ناکاموتو یک نام مستعار برای فرد یا گروهی است که همواره ناشناس هستند. بیت کوین نسبت به مکانیزم‌های پرداخت آنلاین سنتی، نوید کارمزدهای کمتری را می‌دهد و برخلاف ارزهای دولتی، توسط یک مرجع غیرمتمرکز اداره می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر مقاله بیت کوین چیست و چگونه بیت کوین بخریم؟ را بخوانید.

قیمت بیت کوین در سال های آینده

افت مجدد قیمت بیت کوین در روزهای اخیر باعث بازگشت شاخص ترس و طمع به وضعیت ترس شدید شده است. از ابتدای سال 2022 تاکنون، قیمت بیت کوین چندین بار با افت چند هزار دلاری مواجه شده و این موجب احساسات منفی و ترس شدید در بازار این ارز دیجیتال شده است. سؤال اینجاست که آیا با وجود حرکات قیمت در سطوح نسبتاً پایین سال جاری باز هم پیش بینی های قبلی درمورد بیت کوین صدهزار دلاری محقق خواهد شد؟ آیا این حرکات نزولی مقدمه یک روند صعودی چشمگیر هستند یا دوران افول بیت کوین آغاز شده است؟

بیت کوین صد هزار دلاری

در سال گذشته تیمی از تحلیل گران متشکل از 33 عضو فایندر پیش بینی کرده بودند قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال تا قبل از اتمام سال 2022 به 93717 دلار خواهد رسید. طبق بررسی های آنها، حداقل قیمت بیت کوین 76360 دلار پیش بینی شد. این ارقام تقریباً 60 درصد بالاتر از قیمت این ارز دیجیتال در ابتدای سال 2022 است.

با درنظرگرفتن وضعیت فعلی بازار و احساسات منفی شدیدی که سرمایه گذاران را فراگرفته است، دیگر به نظر نمی رسد هدف 100 هزار دلار در سال 2022 قابل دسترس باشد. با این حال در پیش بینی های بلندمدت، این روند چندان هم ناامیدکننده نیست. طبق پیش بینی فایندر، تا پایان سال 2025 ارزش هر بیت کوین به 192800 دلار و پیش از پایان سال 2030، این رقم به 406400 دلار خواهد رسید.

پیش‌ بینی قیمت بیت کوین در بلند مدت

گوین اسمیت مدیرعامل گروه پندورا معتقد است نیمی از سال جاری تحت تأثیر شرایط کلان اقتصادی در وضعیت ترس سپری شده و این احتمال وجود دارد که قیمت BTC، 30% پایین تر از سطوح فعلی را نیز تجربه کند.

مهدی عباس زاده - هم بنیان گذار mihansignal.com :

نوسان در بازار مالی چیز جدیدی نیست اما گذراندن این دوره برای سرمایه گذارانی که پس از مشاهده رشد چشمگیر ارزش ارزهای دیجیتال وارد این حوزه شده اند، سخت و نفسگیر است.

همزمان، شرکت آمریکایی مدیریت سرمایه گذاری آرک اینوست، بیت کوین یک میلیون دلاری را تا سال 2030 پیش بینی کرده است. به گفته آنها، با وجود افت ارزش بازار این ارز دیجیتال، به دلیل اتخاذ آن در کارکردهای روزانه و پذیرش آن توسط شرکت های مختلف در سرتاسر جان، زمینه رشد بیشتر این بازار فراهم است.

رشد بنیادی بیت کوین که از آغاز به کار تپروت، اتخاذ شبکه لایه دوم لایتنینگ و افزایش تأمین مالی متمرکز ناشی شده عواملی هستند که ما را به روند مثبت در آینده امیدوار می کنند.

یکی دیگر از عواملی که می تواند موجب افزایش قیمت بزرگترین ارز دیجیتال شود کمیاب بودن آن است.

عرضه کل بیت کوین محدود به 21 میلیون سکه است در حالی که تقاضا برای آن هر روز در حال افزایش است. افزایش تقاضای عمده از سمت شرکت های بزرگی مانند مایکرواستراتژی و ادامه ماینینگ باعث شده تنها تعداد محدودی بیت کوین استخراج نشده باشد و این در بلندمدت کفه ترازوی تقاضا را نسبت به عرضه سنگین تر می کند. در نهایت هم برتری تقاضا بر عرضه باعث افزایش قیمت می شود.

عامل مهم دیگری که می تواند بر روند قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد قانون گذاری در کشورهای مختلف است. در سال گذشته برخی کشورها محدودیت هایی برای فعالیت این حوزه تصویب کردند. اما با شروع تنش ها بین روسیه و اوکراین، کشورها بیش از پیش متوجه اهمیت توجه و بهره مندی از ارزهای دیجیتال شدند.

اکنون در بسیاری از کشورها، قانون گذاران مشغول قانون گذاری و تصویب قوانین و مقررات لازم برای استفاده از ارزهای دیجیتال در مسیر موردنظر خود هستند. دولت ایران هم ظاهرا در پی ایجاد مقرراتی برای استفاده از ارزهای دیجیتال به منظور کم کردن اثر تحریمهای مالی آمریکا است. در صورت پذیرش وسیع این ارزها و تصویب مقررات مناسب، امکان رشد بیش از پیش ارزهای دیجیتال و به خصوص پیشرو آن یعنی بیت کوین وجود دارد. البته این امر بسیار زمان بر است اما انتظار می رود تا پایان سال جاری موضع بسیاری از دولت ها نسبت به این دنیای نوظهور مشخص گردد.

تحلیل گران بدبین و مخالفان ارز دیجیتال معتقدند در سال جاری قیمت تا 10 هزار دلار افت خواهد کرد. البته آنها نیز افزایش قیمت تا 100 هزار دلار را در آینده محتمل می دانند اما نرخ رشد کندتری را متصور هستند.

برخی کارشناسان معتقدند با ظهور فناوری هایی مثل متاورس، بازی های ارز دیجیتال، ان اف تی محصولات و تجربه جدیدی به مردم ارائه شده که به افزایش محبوبیت آلت کوین ها کمک می کند. این در نهایت موجب تأثیر بر احساسات سرمایه گذاران نسبت به بیت کوین شده و به همین دلیل قیمت بیت کوین نتوانسته پیش بینی های قبلی را برآورده کند.

هولدر های قدیمی باز هم در سود هستند!

قیمت بیت کوین تنها برای مدت کوتاهی در سال جاری بالاتر از 45000 دلار بوده و از ماه دسامبر نتوانسته به سطوح بالاتر از 50 هزار دلار دست پیدا کند. اگرچه قیمت در حال حاضر از سقف تاریخی آن در 68000 دلار فاصله زیادی دارد و روندهای نزولی کوتاه مدت افت شدیدی را ایجاد نموده اند، بازهم نسبت به قیمت چند سال گذشته بیت کوین ارزش بیش از دوبرابری خود را حفظ کرده است.

البته نوسان در بازار مالی چیز جدیدی نیست و سرمایه گذاران کهنه کار و تحلیل گران خبره به آن عادت دارند اما گذراندن این دوره برای سرمایه گذارانی که به تازگی و پس از مشاهده رشد چشمگیر ارزش ارزهای دیجیتال وارد این حوزه شده اند سخت و نفسگیر است.

به همین دلیل توصیه می شود سرمایه گذاران تنها بخشی از سرمایه خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص دهند که نیاز ضروری به آن ندارند.

متأسفانه نوسان بازار ارزهای دیجیتال تحت تأثیر عوامل خارجی مانند تنش بین کشورها، انتخابات، قانون گذاری در کشورهای مختلف و محدودیت های اعمال شده توسط دولت ها افزایش یافته و این پیش بینی قیمت را دشوارتر از قبل نموده است. با این حال، بهتر است برای آگاهی از حرکات احتمالی قیمت ها در آینده به منابع معتبری همچون کوین تلگراف، بی این کریپتو، میهن سیگنال و کریپتوپولیتن مراجعه کرده و از نظر تحلیل گران برجسته و باسابقه استفاده کنیم.

مشاهده کامل تحلیل

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مهین سیگنال

همانطور که می دانید برای خیلی از معامله گران امکان مانیتور کردن و رصد بازار به صورت مداوم مقدور نیست . از طرفی برای تحلیل بازار رمز ارز ها پس از آموختن حرفه ای علم تحلیل تکنیکال نیازمند تجربه ی فراوان در معاملات مستقیم در این بازار دارید . تیم میهن سیگنال در حال حاضر متشکل از یک تیم تحلیلی با حضور برترین تحلیل گران داخلی و خارجی است که به صورت رایگان برای تمامی کاربران فارسی زبان در حال فعالیت و انتشار تحلیل های روزانه ، سیگنال های خرید و فروش و آخرین اخبار بازار ارز های دیجیتال است. مترجمان ما آخرین اخبار سایت های معتبری همچون کوین تلگراف ، کوین دسک ، کوین ۳۶۰ و آموزش های مربوط به نحوه استفاده از صرافی های ارز های دیجیتال مانند بیت مکس ، بایننس و ... را به صورت لحظه ای در اختیار شما قرار می دهند. https://mihansignal.com/