اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101015777418459

آشنایی با انواع خدمات مالی و حسابداری

کد: 140101015777418459

https://bit.ly/36oGPMN

، (اخبار رسمی): حتماً شما هم با چالش‌ها یا دغدغه‌هایی از این دست مواجه شده‌اید که در صورت نیاز به ایجاد واحد مالی، بهتر است چه خدماتی را از چه شخصی و به چه صورت دریافت کنید و در قرارداد متناسب با جایگاه شغل واحد مالی به چه نکاتی اشاره کنید؟

آشنایی با انواع خدمات مالی و حسابداری
آشنایی با انواع خدمات مالی و حسابداری

در این خصوص باید به بیش از 10 طبقه یا دسته تخصصی از خدمات مالی و حسابداری اشاره کنیم؛ از جمله حسابداری مدیریت، حسابداری مالی، حسابداری صنعتی، مشاوره بیمه و قانون کار، حسابداری مالیاتی یا استفاده خدمات مشاوره مالیاتی، بودجه بندی عملیاتی، حسابرسی، حسابرسی داخلی و مدیریت تامین مالی می‌باشد.

 گفتنی است، هر یک از این خدمات در تخصصی جدای از سایر موارد بررسی و ارائه می‌گردند؛ به عبارتی محیط کاری و حجم سازمان به انضمام بودجه‌ای که برای واحد مالی به عنوان مغز سازمان در نظر گرفته می‌شود، در تصمیم‌گیری‌های شما نقش بسزایی دارد. در گام بعدی باید بررسی شود که شما با وجود خدمات گسترده مالی و حسابداری به چه میزان و چه کادر متخصص و مجربی نیاز دارید یا می‌توانید با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی فعلی با یک مشاور قرارداد کوتاه مدت یا میان مدت عقد کنید که صرفاً در جلسات شما حضور داشته باشد و به این طریق از حداکثر ظرفیت دانش مشاورین با صرف حداقل منابع مالی بهره‌مند ‌شوید.

در صورتی‌که برای تصمیم‌گیری نیاز به بررسی بیشتری داشتید، می‌توانید با انواع خدمات مالی و حسابداری ارائه شده توسط مؤسسه dadis.ir در ایران راه‌حلی برای اخذ بهترین تصمیم بیابید که قابل ذکر است نمونه چنین موسساتی در تمام کشورها وجود دارند که از جمله آنها موسسهjacksonhewitt.com  در ایالات متحده می باشد.

ارائه خدمات مدیریت مالی

مدیریت مالی در سازمان‌ها با داشتن تخصص و تجربه‌ در خصوص نحوه تولید یا تأمین مالی یا گزارش‌دهی به سازمان امور مالیاتی یا سازمان کار و تأمین اجتماعی اقدام به شناخت و تصمیم‌گیری می‌کند. اما بهتر است قبل از تصمیم نهایی، برای حصول نتیجه‌ای مطلوب، مدیریت مالی سازمان با یک مشاورین مالیاتی، بیمه و قانون کار، وکلا، حسابداران صنعتی(به اقتضای فعالیت) و مدیر بودجه مشورت کنند و بعد از اطمینان و بررسی تمام جوانب، نسبت به گزارش‌دهی به سازمان‌ها یا روش و اخذ تسهیلات بانکی و غیر بانکی، نحوه استفاده از دارایی‌ها و توان نیروی انسانی سازمان تصمیم‌گیری بگیرید.

اما در اینجا به این مهم توجه داشته باشید که به واسطه حجم تغییرات قانون یا عدم گستردگی اقتصاد، در گذشته مدیریت مالی به کسی اطلاق می‌شد که مراتب سمت حسابداری را طی کرده بود و زمانی‌که به سمت رئیس حسابداری نائل می‌شد، به واسطه آشنایی با وضعیت جامعه و اخبار روز، به انضمام آگاهی از قانون، از توانمندی‌های متعدد ایشان در جایگاه مدیریت مالی بهره‌مند می‌شدند.

اما امروزه این نوع نگاه باعث خسارت‌های جبران ناپذیری در آینده‌ای نزدیک برای سازمان شما می‌شود؛ چرا که اشخاص در کنار حجم بالای مشغله‌هایی که در سازمان دارند، حداکثر نسبت به یک یا دو مورد از تخصص‌های عنوان‌شده اشراف دارند و ناآگاهی از تمام جزئیات قانون یا اقتصاد خرد و کلان به منزله عدم آگاهی از تبعات اقتصادی تصمیمات اتخاذ شده می‌باشد. پس در نتیجه در سازمان‌های بزرگ نیاز به یک مدیر مالی و استفاده از خدمات مشاوره‌ای در سایر زمینه‌ها وجود دارد تا نسبت به تصمیم‌گیری‌ها اطمینان حاصل شود.

لازم به ذکر است که در عقد قرارداد با مدیر مالی، به قید وجه التزام برای حسن انجام کار تا یکسال بعد از تاریخ ارائه اظهارنامه توجه داشته باشید تا واحد تجاری متوجه ضرر حاصل از اشتباهات مدیر مالی نباشد.

ارائه خدمات کنترل داخلی

ارائه خدمات تخصصی توسط مدیر کنترل داخلی با توجه به پیچیدگی‌ سازمان‌ها در سال‌های اخیر به منظور بهینه‌سازی روند جذب نیرو، عملکرد صحیح، جلوگیری از پرداخت‌های اضافی و هدررفت منابع مالی و عدم ایجاد چرخه تقلب در سازمان‌ها شکل گرفته است. اما توجه داشته باشید که ارائه خدمات کنترل داخلی به‌شرط دارا بودن حداقل 10 سال سابقه حسابرسی مفید به عنوان مدیر فنی حسابرسی یا شرکای مؤسسه حسابرسی و حداقل 5 سال سابقه مدیریت مالی در کنار تسلط به روش‌های کنترل داخلی همچون روش کوزو میسر می‌باشد. در ضمن مدیریت باید توجه داشته باشد که برای همکاری با مدیر کنترل داخلی ایجاد کمیته حسابرسی برای بررسی ریسک عملکرد ضروری است و خدمات کنترل داخلی هیچ‌گاه به تنهایی صورت نمی‌گیرد.

ارائه خدمات حسابداری مدیریت و حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی یا به تعبیر مؤسسه مالی و حسابداری دادیس، واحد پاسخگویی به مدیریت، به بررسی و جلوگیری هزینه‌ی از دست دادن فرصت می‌پردازد. خدمات در این حوزه باید به برنامه‌ریزی، برآورد و کنترل هزینه‌ها و برنامه‌ریزی میان‌مدت به منظور توسعه یا توقف یا تغییر وضعیت تولید بپردازد تا هزینه‌ها یا بهای تمام شده‌ی محصول یا خدمات با قیمت فروش متناسب باشد و یا ارزیابی عملکرد و بازده نسبت به منابع موجود و اثربخشی مدیریت تناسبی مطلوب داشته باشد. در همین راستا لازم است تجدید ارائه قواعد و رویه‌های سازمان با توجه به نظر مدیریت صورت بگیرد و این واحد برای توسعه، ارتباط مستقیمی با مدیر بودجه دارد.

ارائه خدمات مدیر بودجه

ارائه خدمات مدیر بودجه لازمه‌ی شناخت رویکرد مدیریت، چرخه مالی، شناخت‌ رفتارهای مبتنی بر تصمیم‌گیری، ریسک، مدیریت مالی، روش‌های تامین مالی، اقتصاد، آمار و احتمالات، اخبار و وقایع روز دنیا می‌باشد تا بتواند با اطلاعات موجود در سازمان راه‌حل‌های مختلف و بهینه‌ترین آنها را در خصوص مدیریت و نحوه به‌کارگیری دارایی‌های مشهود و نامشهود بدهی‌های واحد تجاری به شما ارائه کند. البته در نظر داشته باشید که تمام واحدهای نیروی انسانی و صنعتی باید با مدیر بودجه‌بندی عملیاتی تعاملی کاملاً سازنده و مؤثر داشته باشند تا رهاوردی برای برون‌رفت از چالش و بهترین تصمیم برای اقتصاد تورمی پیش‌رو اخذ گردد.

ارائه خدمات مشاور مالیاتی

با توجه به سرعت تغییرات و تصویب قوانینی که نسبت به قوانین سابق ارجعیت دارند (قوانین مقدم و مؤخر) و تصویب بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها با توجه به تغییر در نوع رسیدگی توسط هیات‌های حل اختلاف مالیاتی، ایجاب می‌کند از شخصی کمک بگیریم که بیشترین سرمایه‌گذاری را در زمینه مطالعه، پژوهش و دفاع مالیاتی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی داشته است. در صورتی که به اشتباه از رئیس حسابداری یا حسابدار سازمان توقع راهبری مالیاتی را داشته باشیم، در نتیجه با عدم اطلاع از تمام جوانب قانون یا آخرین تغییرات و پیچیدگی‌های مالیاتی امروز، تصمیمی اتخاذ می‌کند که فردا سازمان و مدیران وقت باید پاسخگوی برون‌رفت سرمایه واحد تجاری باشند. قابل توجه است که شما می‌توانید با یک مشاوره ساعتی یا با حداقل نظارت بر واحد مالی توسط یک مشاور مالیاتی، بیشترین بهره‌برداری مالی و ذخیره منابع مالی را داشته باشید. که این موضوع در خصوص مسائل حقوقی و مشاورین صنعت بیمه و قانون کار نیز صادق و حاکم می‌باشد.

ارائه خدمات مشاوره مالی و حسابداری

با توجه به محدودیت این مقاله قصد داشتیم تا به صورتی مختصر و مفید تجربیات خود را در دو دهه اخیر که شاهد فروپاشی و انسجام سازمان‌های زیادی بودیم، در اختیار شما فعالین اقتصادی بگذاریم تا با توجه به تخصصی شدن نیروی انسانی بتوانید بهترین تصمیم را با حداقل صرف هزینه اخذ بفرمائید. توصیه ما به شما این است، به جای اینکه در یک مصاحبه انواع خدمات مالی و حسابداری یا مشاوره‌ای به شما معرفی بشود، ابتدا نیاز خود را به خوبی تشخیص دهید و بر اساس آن تصمیم بگیرید. مؤسسه مشاوره مالی و حسابداری دادیس در خصوص بررسی نیاز شما و پیشنهاد بهترین چیدمان دپارتمان مالی، با افتخار از طریق شماره 09121966291 پاسخگوی سوالات شما می‌باشد، تا با تصمیمی به موقع، چرخه اقتصادی شما در یک زنجیره اجتماعی پویا باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کار و استخدام | علم و آموزش