اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101015777718462

تکنیک افزایش سرعت تراکنش ‌های بیت کوین

کد: 140101015777718462

https://bit.ly/3IGfxhP

، (اخبار رسمی): در تراکنش‌های بیت کوین، باید کارمزدی بابت انجام تراکنش پرداخت شود. درست به همین دلیل است که پس از پرداخت، مبلغ دریافتی مقداری کمتر از مبلغ پرداختی است.

تکنیک افزایش سرعت تراکنش ‌های بیت کوین
تکنیک افزایش سرعت تراکنش ‌های بیت کوین
تکنیک افزایش سرعت تراکنش ‌های بیت کوین
تکنیک افزایش سرعت تراکنش ‌های بیت کوین
تکنیک افزایش سرعت تراکنش ‌های بیت کوین
تکنیک افزایش سرعت تراکنش ‌های بیت کوین

این کارمزد، سرعت تراکنش‌های بیت کوین را مشخص می‌کند. لازم به یادآوری است که کارمزد تراکنش‌ها در بلاک چین، به عنوان پاداش به ماینرها داده می‌شود. با این حساب بدیهی است که با کاهش نرخ هش، هزینه استخراج نیز بالا رفته و پاداش بلاک‌ها کاهش پیدا کند.

می‌دانیم که بسته به سرعت تراکنش‌های بیت کوین، کارمزد آن مشخص شده و یک رابطه خطی میان این دو وجود دارد. اما ببینیم کارمزد تراکنش‌های بیت کوین چطور مشخص می‌شود و چطور می‌توان سرعت آن‌ها را بهبود بخشید تا با تائید سریع‌تری روبرو باشیم.

کارمزد تراکنش‌ های بیت کوین چطور محاسبه می ‌شود؟

کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به دو عامل بستگی دارد:

  • حجم داده تراکنش
  • میزان تراکم شبکه

مشخص است که میزان تراکنش‌های قابل اجرا در یک بلاک، محدود هستند. (حداکثر 4 مگابایت داده در هر بلاک) با این حساب هر آن قدر که میزان تراکنش بیشتر باشد، به بلاک‌های بیشتری نیاز خواهیم داشت. به طور عمومی مدت زمان تائید پرداخت هر BTC در شبکه بیت کوین باید چیزی بین 10 تا 15 دقیقه باشد که البته این موضوع به عوامل مختلفی از جمله نرخ هش، کارمزد تراکنش و وضعیت شبکه بستگی خواهد داشت.

افزایش سرعت تراکنش‌های بیت کوین

برای آن که بتوانید سرعت هر تراکنش بیت کوین را بهبود بخشیده و سرعت و شتاب بیشتری به آن بدهید، روش‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود. بدیهی است که هر یک از این روش‌ها در شرایط و موقعیت‌های مختلفی کارآمد بوده و بسته به حجم تراکنش، هزینه و میزان تعجیل کاربران، سودمندی متفاوتی خواهند داشت.

پرداخت کارمزد بیشتر

در زمان هایی که حجم تراکنش‌های بیشتری به ممپول وارد شده باشند، بدیهی است که انتظار برای تائید تراکنش طولانی ‌تر شده و قطعا برای سرعت بخشیدن به آن، باید کارمزد بیشتری پرداخت شود. در شرایطی که برای تائید شدن تراکنش مورد نظر خود عجله داشته باشید، این موضوع انتظار سخت و مشکل ساز خواهد بود.

هزینه تراکنش‌های بیت کوین بر حسب ساتوشی مشخص می ‌شوند و در حالتی که در موقعیت انجام تراکنش بیت کوین در کیف پول خود قرار می‌گیرید، باید نرخ کارمزد را انتخاب کنید. بدیهی است که هر چه قدر نرخ کارمزد انتخابی شما، بالاتر انتخاب شود؛ سرعت تراکنش نیز بالاتر خواهد بود. به این شکل در صورتی که مایل باشید تراکنش شما به سرعت تائید شده و در لیست انتظار قرار نگیرد، باید قطعا نرخ کارمزد بالاتری را انتخاب کنید. در غیر این صورت اگر ارزان‌تر بودن نرخ تراکنش برای شما مساله باشد، می‌توانید تراکنش ارزان‌تری را انتخاب کرده و در ازای آن، مدت زمان بیشتری برای تائید تراکنش منتظر بمانید. این البته برای شرایطی که تعجیلی برای تائید تراکنش نداشته باشید، مناسب و مقرون به صرفه خواهد بود.

استفاده از شتاب دهنده تراکنش بیت کوین

اما فارغ از مباحث بالا، شما می‌توانید از تکنیک ‌هایی برای افزایش سرعت تراکنش‌های بیت کوین کمک بگیرید. به طور نمونه استفاده از شتاب دهنده تراکنش بیت کوین یا BTC Nitro می‌تواند زمان تائید تراکنش را کاهش داده و سرعت آن را افزایش دهد. چنین چیزی را به شکلی دیگر و تغییر ساختار یافته در تراکنش‌های متاورس نیز تجربه کرده‌ایم.

این شتاب دهنده تراکنش را در چند گره مختلف بیت کوین در نقاط مختلف جهان بازنشر کرده و مجدد در صف تائید قرار می‌دهد. به این شکل به جای آن که تراکنش در نوبت خود در انتظار قرار بگیرد، مجدد به صف وارد شده و به شکلی به ماینرها یادآوری می‌شود که سریع‌تر آن را تائید کنند.

همین طور می‌توانید از شتاب دهنده BitAccelarate استفاده کرده و همزمان تراکنش شما برای تائید به 10 گره فرستاده شود. برای استفاده از این شتاب دهنده روش ساده‌ای پیش روی شما قرا رداشته و کافی است که شناسه تراکنش بیت کوین خود را در این شتاب دهنده وارد کرده و روی گزینه Accelerate کلیک کنید.

استفاده از این شتاب دهنده‌های تراکنش‌های بیت کوین، به کاربران امکان آن را می‌دهد تا در شرایطی که شبکه شلوغ بوده و مدت زمان انتظار به اندازه معناداری افزایش پیدا کرده است، سریع‌تر تراکنش‌ها را تائید کرده و به جای پرداخت کارمزد بیشتر، در همان شرایط برابر، سرعت بالاتری را تجربه کنند. البته همیشه و در زمانی که بار شبکه سنگین شده و تحت فشار تعداد زیادی از تراکنش‌های در انتظار قرار داشته باشد، پاسخگو نخواهد بود.

در این شرایط چه باید کرد؟

ارسال دوباره تراکنش‌ های معلق

در صورتی که بار شبکه بسیار سنگین باشد، می‌توانید از تکنیک ارسال دوباره تراکنش‌های معلق بیت کوین استفاده کنید. به این صورت شما می‌توانید هر 6 ساعت یک بار، تراکنش قبلی خود را که هنوز تائید نشده است، لغو کرده و دوباره در شبکه بازنشر کنید. به این شکل ماینرها دوباره تراکنش شما را دریافت کرده و می‌توانید با انتخاب کارمزد بالاتر، فرصت دوباره‌ای برای تائید سریع‌تر آن ایجاد کنید.

این در شرایطی که عجله دارید، فوق العاده کارآمد بوده و می توانید با لغو تراکنش قبلی و ثبت تراکنش جدید با کارمزد بالاتر، توجه ماینرها را به تائید آن جلب کنید. در بعضی مواقع نیز ثبت یک تراکنش کپی از قبلی با کارمزد بالاتر، باعث خواهد شد تا ماینرها تراکنش قبلی را حذف کرده و جدیدتر را پذیرفته و تائید کنند.

سخن پایانی

در بعضی مواقع سرعت تراکنش‎‌های بیت کوین از اهمیت زیادی برای تریدر یا به هر شکلی دارنده این ارز دیجیتال از اهمیت برخوردار است. در این حالت استفاده از تکنیک‌های افزایش سرعت این تراکنش‌ها، می‌تواند در هر شکلی از انتخاب کارمزد بالاتر یا استفاده از شتاب دهنده‌ها، کارآمد باشد. شما چه نظری در این باره دارید؟ پیشنهاد می‌ کنیم که این مطلب از نیل آکادمی را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک گذاشته و نظر آن‌ها را جویا شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی