اطلاعات تماس
  • 091015*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101065781918478

ارائه راهکارهای سرنوشت ساز جهت نگارش و دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا

برای نوشتن یک پایان نامه با کیفیت رشته مهندسی صنایع؛ چه مراحلی را طی کنیم؟

کد: 140101065781918478

https://bit.ly/36OVHnt

، (اخبار رسمی): نوشتن پایان نامه مهندسی صنایع یکی از چالشهای عظیم برای دانشجویان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد در این مقاله به راهکارهایی ساده جهت نگارش پایان نامه ای مطلوب و با کیفیت می پردازیم و شما را با روند اصولی این طرح پژوهشی آشنا می کنیم.

نوشتن پایان نامه مهندسی صنایع؛ مستلزم صرف وقت کافی و انجام یک سلسله مطالعات جامع، کامل و دقیق است و اگر قصد ارائه یک کار فاخر و ارزشمند را داشته باشید بایستی برای این کار؛ فرصت کافی در نظر بگیرید.

برای نوشتن یک پایان نامه با کیفیت مهندسی صنایع؛ چه سلسله مراحلی را طی کنیم؟

رشته مهندسی صنایع در بسیاری از دانشگاههای معتبر سراسر کشور تدریس می گردد و دانشجویان جهت فارغ التصیلی و اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا، ملزم به تهیه یک طرح پژوهشی جامع و کامل بعنوان پایان نامه هستند و می بایست این طرح پژوهشی در حضور اساتید راهنما  ارائه و از آن دفاع کنند.

از کجا شروع کنیم؟                                       

برای نوشتن پایان نامه مهندسی صنایع؛ به مانند تمام طرح های پژوهشی ابتدا باید یک عنوان مناسب، جدید و کاربردی برگزینیم و اگر قصد ارائه یک کار فاخر و ارزشمند را داشته باشیم؛ بایستی برای انتخاب موضوع به اندازه کافی وقت صرف کنیم و خلاء های پژوهشی این رشته را با یک مطالعه گسترده و وسیع کشف و اولویت بندی کنیم تا در نهایت با توجه به علائق، محدودیتها و توان فنی خودمان یک موضوع نهایی برای پایان نامه انتخاب کنیم. بعد از انتخاب موضوع پایان نامه؛ نوبت نوشتن پروپوزال است.

نحوه نوشتن پروپوزال مهندسی صنایع

همانطور که گفته شد، پس از تایید موضوع باید دلایل انتخاب ایده و عنوان پایان نامه را بصورت علمی و آکادمیک توجیه کنیم این کار با تهیه پروپوزال امکان پذیر است. انجام پروپوزال مهندسی صنایع مستلزم تکمیل بیش از 15 سرفصل است که از «بیان مساله» شروع شده و با «فهرست منابع» خاتمه می یابد. در پروپوزال به ابعاد و جنبه های مختلف موضوع انتخابی می پردازیم و از نوآوریها، روش تحقیق، اهداف، کاربردها و ... سخن به میان می آوریم و چنانچه پروپوزال به تصویب شورای پژوهشی دانشگاه برسد؛ اجازه خواهیم یافت تا بر روی فصلهای پایان نامه کار کنیم.

نوشتن فصل های پایان نامه مهندسی صنایع

برای انجام پایان نامه مهندسی صنایع بایستی یک فرصت مطالعاتی کامل در نظر بگیریم و این پروژه اصلا با مطالعات پراکنده و غیر اصولی قابل انجام نخواهد  بود. اگر هدف شما؛ نگارش یک کار فاخر و ارزشمند است؛ ابتدا باید مطالعات جامع و کاملی پیرامون موضوع داشته باشید و از منابع غنی، معتبر و به روز بهره ببرید. سه فصل ابتدایی پایان نامه شامل تعاریف کلی؛ مبانی نظری؛ پیشینه تحقیق و تشریح روش پژوهش است که با مطالعه منابع و کتب معتبر قادر خواهید بود در رابطه با موضوعی که انتخاب کرده اید این سه فصل را که بیشتر جنبه تئوری و نظری دارد به رشته تحریر درآورید.

تایید فصل سوم، پیش نیاز نوشتن فصل چهارم پایان نامه است دقت کنید که برای ادامه مراحل پایان نامه تان، باید تایید فصل سوم را از استاد راهنما بگیرید و درست است که پایان نامه مهندسی صنایع به دشواری سایر رشته های مهندسی مثلا انجام پایان نامه مهندسی عمران نیست اما چالشها و دشواریهای خاص خود را دارد که دانش و تجربه بالایی را می طلبد.

مراحل نهایی پایان نامه؛ نگارش فصل چهارم و پنجم است که اصل و اساس پژوهش شما را تشکیل می دهد و باید کاملا علمی و قوی نوشته شود و در واقع تمام زحماتی که برای نوشتن سه فصل اول پایان نامه متحمل شده اید فقط مقدمه ای برای ورود به پژوهش اصلی بوده است و با نوشتن فصل چهارم پایان نامه شما به سمت کامل شدن شتاب می گیرد. فصل چهارم پایان نامه مهندسی صنایع شامل یافته های تحقیق؛ داده های آماری و تجزیه و تحلیل آنها و حصول نتایج مورد نظر است. 

در فصل پنجم؛ نتایجی که در خلال تحقیق کسب کرده ایم را جمع بندی کرده و در قالب «نتیجه گیری» و «پیشنهادات» ارائه می کنیم.

هزینه انجام پایان نامه مهندسی صنایع

تمام پروژه های پژوهشی همواره برای محققین و دانشجویان هزینه هایی را دربر دارند که بستگی به نوع پروژه و اهداف آنها دارد. معمولا هزینه های یک پروژه پژوهشی را به دو بخش ریالی و هزینه زمانی تقسیم می کنند. هزینه های ریالی پروژه شامل تمام مبالغی خواهد بود که صرف تهیه منابع؛ ترجمه، مشاوره، آموزش، ویراستاری و ... خواهد شد و هزینه های زمانی شامل تمام ساعات و دقیقه هایی که صرف پروژه کرده اید می باشد. چنانچه سطح آگاهی و دانش شما نسبت به موضوع کم باشد ؛ این هزینه ها بسیار سنگین خواهد بود و چه بسا هزینه های آزمون و خطا و دوباره کاری نیز بر شما تحمیل شود اما اگر دارای مهارت و تجربه کافی باشید می توانید هزینه ها را مدیریت کرده و به حداقل برسانید.

توصیه اساتید دانشگاهها و فارغ التحصیلان ممتاز رشته مهندسی صنایع به دانشجویان همواره آن است که چنانچه از تجربه کافی در زمینه نگارش پایان نامه برخوردار نیستید؛ جهت صرفه جویی در وقت و هزینه تان حتما از مشاورین با تجربه و دلسوز استفاده کنید. البته این وظیفه مهم اغلب برعهده استاد راهنما و استاد مشاور است لیکن این اساتید بدلیل فرصت محدودی که در اختیار دارند غالبا نمی توانند راهنمایی های جامعی را به دانشجویان ارائه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091015*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | نشریات و کتاب