اطلاعات تماس
  • 021776*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101145793318515

طرز تهیه چند پیش غذای مقوی و راحت برای افطاری

چند نمونه پک افطاری هیجان‌انگیز برای مهمانی‌های ماه رمضان

کد: 140101145793318515

https://bit.ly/38wm1Ua

، (اخبار رسمی): یکی از بزرگترین دغدغه ها در برگزاری یک مراسم افطاری خوب انتخاب نوع غذا است. بر حسب تعداد مهمان ها و بودجه اقلام بسته پذیرایی افطار شما می تواند کم یا زیاد شود. ما در این مقاله سعی داریم چند پیش غذای راحت و هیجان انگیز را به شما معرفی کنیم تا در مراسم های افطاری تان با صرف وقت و هزینه کم تهیه کنید.

چند نمونه پک افطاری هیجان انگیز برای مهمانی های ماه رمضان
سوتلاچ یکی از معروف ترین دسرهای کشور ترکیه است.
چند نمونه پک افطاری هیجان انگیز برای مهمانی های ماه رمضان
فرنی یکی از ساده ترین و در عین حال خوشمزه ترین پیش غذاهای ایرانی
چند نمونه پک افطاری هیجان انگیز برای مهمانی های ماه رمضان
کاچی یک پیش غذای بی نظیر و مقوی

ببین و بخر با بیش از سه سال فعالیت رسمی در حوزه فروش عمده پک پذیرایی با سازمان ها و شرکت های بسیاری همکاری می کند و مفتخر است که میزبان مراسم های مناسبتی بسیاری بوده است.

1- سوتلاچ

سوتلاچ یکی از معروف ترین دسرهای کشور ترکیه هست و برای افطاری یک گزینه متفاوت و جذاب است.
کمی برنج (در حد دو تا سه قاشق) خیس خورده را با یک و نیم پیمانه آب بر روی حرارت می گذاریم و اجازه می دهیم تا بیست دقیقه بگذرد، آب برنج کشیده شود و برنج نرم شود. بعد یک لیتر شیر را با دو سوم پیمانه شکر به برنج اضافه می کنیم. گه گاهی هم می زنیم تا سر نرود.

در ظرفی جداگانه، کمی عصاره وانیل را با یک و نیم قاشق غذاخوری نشاسته و نصف پیمانه آب خوب مخلوط می کنیم تا حل شود. مخلوط نشاسته را به مواد در حال جوش اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا به غلظت شیربرنج برسد.

بعد داخل کاسه های کوچک مناسب فر می ریزیم. داخل سینی فر را تا نصفه آب جوش می ریزیم و کاسه ها را داخل سینی می چینیم. سینی را داخل فری که از قبل گرم شده قرار می دهیم و صبر می کنیم تا لایه روی سوتلاچ قهوه ای شود. سپس از فر بیرون می آوریم و نوش جان می کنیم.  
 

2- فرنی 

فرنی یکی از ساده ترین و در عین حال خوشمزه ترین پیش غذاهای ایرانی است که می توانید برای افطاری تهیه کنید. این دسر به علت طعم شیرینی که دارد، به هضم غذای اصلی نیز کمک می کند.
برای تهیه فرنی، بسته به تعداد مهمان ها به مقداری شیر، آرد برنج یا نشاسته گل و شکر نیاز دارید. نشاسته یا آرد برنج را در شیر سرد حل می کنیم، سپس با شکر روی حرارت می گذاریم. مرتب هم می زنیم تا گلوله گلوله نشود. هنگامی که به غلظت دلخواه رسید، کمی گلاب اضافه می کنیم و زیر اجاق را خاموش می کنیم. 
 

3- مشکوفی زعفرانی

مشکوفی کاملا شبیه به فرنی طبخ می شود، با این تفاوت که شیر حتما با نشاسته مخلوط می شود و به مواد در حال جوشیدن بر روی حرارت، کمی زعفران دم کرده و خلال بادام اضافه می شود. به طور خلاصه، نشاسته را در شیر سرد حل کرده و با شکر بر روی حرارت می گذاریم. مدام هم می زنیم تا مواد به غلظت برسد، سپس شکر را اضافه کرده و اجازه می دهیم حل شود. در مرحله بعد، گلاب، زعفران دم کرده و خلال بادام را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. 
به جای زعفران، می توانید از کاکائو هم استفاده کنید. برای خوش طعم شدن می توانید کمی کره هم به آن اضافه کنید. 

4- کاچی

کاچی یک پیش غذای بی نظیر و مقوی برای سفره های افطار است. همانطور که می دانید از قدیم رسم بوده که برای زنی که نوزادی را به دنیا آورده، کاچی با روغن محلی می پختند زیرا بسیار مقوی و دارای طبع گرم است. 
یک لیوان آرد سبوس دار و آرد برنج را با هم مخلوط کرده و با کره یا روغن حیوانی حرارت می دهیم. لازم نیست زیاد تیره رنگ شود. کمی که بوی خامی آرد گرفته شد، از روی حرارت برمی داریم. در ظرفی جداگانه، یک لیوان شکر یا نبات پودر شده را به سه لیوان آب در حال جوش اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا حل شود. سپس زعفران را اضافه می کنیم. هرچقدر بیشتر بهتر!

بعد نصف پیمانه گلاب را با کمی پودر هل به مواد درحال جوش اضافه کرده و هم می زنیم تا قوام یابد. سپس از روی حرارت برمی داریم و کم کم به آرد تف داده شده اضافه می کنیم و هم می زنیم تا گلوله گلوله نشود. مدام هم می زنیم تا یکدست شود و به غلظت دلخواه برسد. سپس داخل کاسه می کشیم و با خلال  پسته و گل محمدی تزیین می کنیم.
  

ایده های بسیار زیادی برای تهیه پک های افطاری شیک و اقتصادی هست که می توانید در سایت های فعال در حوزه فروش عمده پک پذیرایی از قبیل فروشگاه اینترنتی ببین و بخر مشاهده کنید. ببین و بخر با بیش از سه سال فعالیت رسمی در این حوزه، با سازمان ها و شرکت های بسیاری همکاری می کند و مفتخر است که میزبان مراسم های مناسبتی بسیاری بوده است.

مسلما تهیه پک مراسم افطاری برای یک مهمانی بزرگ در منازل آپارتمانی کاری دشوار و شاید نشدنی است. شما می توانید از پک های افطاری ببین و بخر بازدید کنید و با خیال راحت میزبانی مراسم های افطاری خود را به یک استارتاپ رسمی دارای نماد اعتماد الکترونیک بسپارید که پیشینه بسیار خوبی در کمک به میزبانی انواع میهمانی های مناسبتی دارد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021776*****
[نمایش اطلاعات]