اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101165797418534

بررسی علت‌های مختلف تکان خوردن لباسشویی

کد: 140101165797418534

https://bit.ly/3LI3qCR

، (اخبار رسمی): تمام ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک موجود در بازار که درب‌شان از جلو باز می‌شود؛ مجهز به سیستمی به نام ضربه‌گیر هستند که برای کاهش حرکت لگن اصلی در زمان روشن شدن موتور و چرخش آن طراحی شده‌اند.

بررسی انواع علل تکان خوردن لباسشویی
بررسی علت‌های مختلف تکان خوردن لباسشویی
بررسی انواع علل تکان خوردن لباسشویی
بررسی علت‌های مختلف تکان خوردن لباسشویی
بررسی انواع علل تکان خوردن لباسشویی
بررسی علت‌های مختلف تکان خوردن لباسشویی

تمام ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک موجود در بازار که درب‌شان از جلو باز می‌شود؛ مجهز به سیستمی به نام ضربه‌گیر هستند که برای کاهش حرکت لگن اصلی در زمان روشن شدن موتور و چرخش آن طراحی شده‌اند. کمک فنرها یا پایه‌ها دستگاه بخشی از این سیستم ضربه‌گیر می‌باشند که به قاب پایه و بخش بیرونی لگن وصل شده و برای دسترسی به آنها باید پانل جلو یا پانل عقب لباسشویی را بردارید. اگر به هر دلیلی کمک فنرها دستگاه ضعیف شوند یا آسیب ببینند؛ چرخش موتور موجب نامتعادل شدن و تکان خوردن یا حرکت و لرزش دستگاه می‌شود.

 در اغلب موارد وقوع چنین حالتی همراه با خروج صدای کوبیدن جسمی به زمین از داخل دستگاه است. اگر این مشکل در اسرع وقت حل نشود؛ می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی سایر قطعات لباسشویی شود. به غیر از خرابی کمک فنرها، عللی دیگری نیز برای تکان خوردن لباسشویی وجود دارد. در این مقاله ضمن اشاره به این علل، در مورد روش‌های رفع آنها نیز توضیح می‌دهیم.

مهم‌ترین علل تکان خوردن لباسشویی حرکت و چرخش موتور و لگن فلزی داخل دستگاه، کلید توانایی ماشین لباسشویی در تمیز کردن، آبکشی کردن و خشک کردن لباس‌هاست. اما اگر ماشین لباسشویی شما مثل قبل بی‌سر و صدا کار نمی‌کند و بیش از حد تکان می‌خورد؛ نشان‌دهنده خرابی قطعه‌ای در آن است که باید با مراجعه به نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش یا سایر برندها تعویض شود.

اگرچه در برخی موارد انجام اقدامات ساده‌ای مانند تنظیم پایه‌های دستگاه مشکل را حل می‌کند؛ اما این نشانه گاهی علامت خطر است و باید در اسرع وقت رفع شود. اگر ماشین لباسشویی شما تا همین دیروز صدا نمی‌داد و موقع چرخش حرکت و تکان اضافه نداشت؛ اما امروز به یک‌باره شاهد حرکت‌های غیرطبیعی آن هستید؛ ممکن است بار لباس‌هایی که داخل آن انداخته‌اید بیش از حد زیاد باشد. این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که پتو یا حوله را برای شستشو داخل دستگاه انداخته‌اید. اگر دلیل تکان خوردن لباسشویی شما، سنگین بودن لباس‌های داخل آن است؛ کافیست که برنامه دستگاه را متوقف کرده و حجم و تعداد لباس‌ها را کاهش دهید. به این ترتیب احتمال مشکل تکان خوردن دستگاه شما حل می‌شود.

اما گاهی ریشه مشکل به فاکتور ساده‌ای مانند این مربوط نیست. در این راهنما می‌توانید با رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند ماشین لباسشویی شما تکان بخورد آشنا شوید.

خرابی سیستم ضربه گیر

لباسشویی‌های اتوماتیک دارای ضربه‌گیرهایی هستند که در زمان روشن شدن دستگاه فشرده و منبسط می‌شوند تا حرکت لگن محدود شود. بسته به برند دستگاه، بین سه یا چهار کمک فنر در لباسشویی شما وجود خواهد داشت که از لگن استیل آن پشتیبانی می‌کنند. کمک فنرها در پایین دستگاه قرار دارند و به لگن و پایه آن متصل شده‌اند. اگر سیستم ضربه‌گیر دستگاه خراب شده باشد؛ باید کمک فنرها از نزدیک چک شوند. گاهی شکستگی در این کمک فنرها و گاهی نیز نشتی روغن از آنها موجب از کار افتادن و کاهش عملکردشان می‌شود. برای رفع این مشکل بهترین کار این است که با یک مرکز تعمیراتی معتبر تماس گرفته و درخواست اعزام نیروی فنی کنید.

تراز نبودن پایه‌های دستگاه

اولین و شایع‌ترین علت لرزش و تکان خوردن لباسشویی تراز نبودن دستگاه است. لوازم خانگی، به ویژه آنهایی که با آب کار می‌کنند و دارای قطعات متحرک هستند؛ برای عملکرد صحیح به قرار گرفتن بر روی یک کفی هموار و و ثابت شدن پایه‌ها نیاز دارند. اگر ماشین لباسشویی شما تراز نباشد؛ هنگامی که لگن شروع به چرخیدن می‌کند؛ بدنه دستگاه پایدار نیست. این ناپایداری می‌تواند منجر به لرزش بدنه و کوبیده شدن پایه‌ها به زمین شود.

یک راه آسان برای تشخیص تراز نبودن ماشین لباسشویی وجود دارد. می‌توانید با هل دادن لباسشویی این عیب را پیدا کنید. اگر هنگام فشار دادن دستگاه تکان خورد؛ یعنی پایه‌ها با کف آشپزخانه تراز نیستند. تنظیم پایه‌ها راهی برای تراز کردن دستگاه است. اکثر ماشین‌های لباسشویی دارای پایه‌های قابل تنظیم در جلو و پایه‌های پشتی با قابلیت تنظیم خودکار هستند. برای بالا بردن بیشتر قسمت جلویی دستگاه، پایه‌ای که تنظیم نیست را آنقدر بپیجانید تا روی زمین سفت شود.

زیادن بودن حجم و وزن لباس‌ها

متناسب نبودن حجم و وزن لباس‌هایی که داخل دستگاه قرا داده‌اید با ظرفیت دستگاه نیز می‌تواند موجب تکان خوردن لباسشویی شود. پر کردن لگن با حجمی متناسب با ظرفیت دستگاه به خصوص برای لباسشویی‌هایی که درب‌شان از بالا باز می‌شود بسیار مهم است. هنگامی که بیش از ظرفیت لباسشویی در آن لباس می‌ریزید؛ لگن هنگام چرخش تکان می‌خورد.

این لرزش یک نیروی گریز از مرکز ایجاد می‌کند که می‌تواند کل لباسشویی را تکان دهد. حتی اگر کل بدنه تکان نخورد؛ باز هم ممکن است لگن شروع به ضربه زدن به داخل قاب دستگاه کند و موجب خرابی قطعات داخلی شود. بسیاری از کارشناسن متخصص در امر تعمیر ماشین لباسشویی آاگ و سایر برندها معتقدند که علاوه بر ظرفیت، باید نحوه چیدمان لباس‌ها در دستگاه نیز درست باشد.

 به عنوان مثال حوله‌ها را باید حتما باز کنید و به صورت گلوله شده داخل دستگاه نیندازید. اگر فقط قصد شستن یک یا دو لباس را دارید حتما چند حوله یا پیراهن نیز به آن اضافه کنید تا بار داخل لگن یکنواخت شود. بهترین حالت برای لباسشویی، پر کردن آن با ظرفیت کامل است. البته سعی کنید از پر شدن بیش از حد ماشین لباسشویی خودداری کنید.

برخورد بدنه با کابینت

گاهی اوقات، ماشین لباسشویی شما می‌لرزد ولی مشکل خاصی ندارد. هنگام چرخش لگن، به خصوص زمانی که لباسشویی روی دور تند خشک‌کن است؛ مقدار کمی تکان خوردن اشکالی ندارد. این حالت معمولا طبیعی است. ولی گاهی نزدیکی بیش از حد بدنه لباسشویی به کابینت باعث می‌شود که همین لرزش اندک نیز سر و صدا ایجاد کند. در این شرایط توصیه می‌کنیم که با مقداری ابر یا پد، محل برخورد بدنه لباسشویی با کابینت را پوشش دهید. پدهای ضد لرزش مخصوصی در بازار وجود دارد که برای کاهش صدای ماشین لباسشویی و سایر وسایل مشابه طراحی شده‌اند. پدهایی نیز در بازار وجود دارند که زیر پایه‌ها قرار می‌گیرند و به آنها پدهای ضد راه رفتن گفته می‌شود. این پدها از تکان خوردن ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کنند.

 این پدهای خاص مانند پانل‌های آکوستیک، میزان ارتعاش ماشین لباس‌شویی را کاهش می‌دهند و هر گونه تکانی را که ممکن است بر اثر برخورد با دیگر اشیاء، دیوارهای کابینت یا وسایل مجاور صدا ایجاد کند را از بین می‌برند.

بسته بودن پیچ‌های مخصوص حمل و نقل

یکی از دلایل تکان خوردن لباسشویی بسته بودن پیچ‌های پشت دستگاه است که مخصوص حمل هستند. این پیچ‌ها در واقع یک نوع پیچ پلاستیکی هستند که برای جلوگیری از تکان خوردن لگن در داخل دستگاه در حین حمل و نصب کاربرد دارند. این پیچ‌ها از لگن و اجزای داخلی، در زمانی که دستگاه استفاده نمی‌شود و در حال حمل است محافظت می‌کنند و بعد از قرار دادن لباسشویی در محل ثابت خود باید باز شوند.

باز نکردن این پیچ‌ها باعث می‌شود که به محض روشن کردن دستگاه، تکان‌های شدید آن را شاهد باشید. بنابراین بعد از جابه‌جایی و اثاث‌کشی و قبل از راه انداختن مجدد دستگاه، حتما پیچ‌های پلاستیکی پشت بدنه را باز کنید. در غیر این صورت ممکن است کار کردن با دستگاه بدون باز کردن پیچ‌های مخصوص حمل، کار شما را به مرکز تعمیر ماشین لباسشویی بکشاند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل