اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101165797918027

درباره ویزای مولتیپل کانادا و مهاجرت به این کشور

کد: 140101165797918027

https://bit.ly/3r86MqZ

، تهران , (اخبار رسمی): ویزای مولتیپل نوعی ویزاست که متقاضی می تواند با دریافت آن ، 5 سال با تردد بدون محدودیت بصورت توریستی مجاز به ورود و خروج از کانادا باشد. ویزای مولتیپل کانادا ،به دلیل توریستی بودن آن، مسافر نمی‌تواند به صورت رسمی در این کشور شغل داشته و یا استخدام شود.

درباره ویزای مولتیپل کانادا و مهاجرت به این کشور
درباره ویزای مولتیپل کانادا و مهاجرت به این کشور

ویزای مولتیپل یا ویزای مولتی کانادا از جمله ویزای های توریستی ۵ ساله می باشد که ضمن فراهم کردن اقامت موقت برای فرد، پس از پایان مدت زمان اعتبار پاسپورت، اعتبار خود را از دست می‌دهد.

انواع ویزای توریستی کانادا Visitor Visa

ویزای توریستی کانادا شامل سه نوع ویزا (ویزای سینگل، ویزای مولتیپل و سوپر ویزای کانادا) می شود که در ادامه به بررسی شرایط هر کدام می پردازیم:

ویزای سینگل کانادا

این نوع ویزای توریستی کانادا، تنها یکبار فرصت ورود به کشور کانادا را برای فرد متقاضی (در زمان مشخص شده) فراهم می کند؛ به گونه ای که با تمام شدن مدت اعتبار این ویزا، فرد ملزم به ترک خاک کانادا است.

ویزای مولتیپل کانادا

ویزای مولتیپل یا ویزای مولتی کانادا از جمله ویزای های توریستی ۵ ساله است که ضمن فراهم کردن اقامت موقت برای فرد، پس از پایان مدت زمان اعتبار پاسپورت، اعتبار خود را از دست می دهد.

سوپر ویزای کانادا

از دیگر انواع ویزای توریستی، سوپر ویزای کانادا یا ویزای والدین است که مناسب برای پدر بزرگ، مادر بزرگ و یا پدر و مادر فردی است که ضمن برخورداری از اقامت دائم کانادا، سن بالای ۱۸ سال دارد. البته دریافت این نوع ویزا نیز مستلزم ارائه دعوتنامه ای معتبر از کشور کانادا (از سوی فرزند و یا نوه) است.

ویزای مولتیپل توریستی کانادا ۲۰۲۲

برای مهاجران یکی از بهترین نوع ویزا همین ویزای مولتیپل کانادا است. نوعی ویزا که متقاضی می تواند با دریافت آن ، 5 سال با تردد بدون محدودیت بصورت توریستی مجاز به ورود و خروج از کانادا باشد.

ویزای مولتیپل کانادا، به دلیل توریستی بودن آن، مسافر نمی تواند به صورت رسمی در این کشور شغل داشته و یا استخدام شود.

بسیاری از مهاجران با داشتن این ویزا ، هم اکنون در کانادا بصورت غیررسمی در بازار کار مشغول هستند که به این نوع اشتغال، کار سیاه می گویند و در کانادا به آن کار نقدی (cash) می گویند و این بدان جهت است که حقوق این افراد به صورت پول نقد پرداخت می شود. معمولا” هم به صورت روزانه با آنها تسویه حساب می شود.

توضیح ضروری درباره ویزای مولتیپل کانادا 

برای رسیدن به اقامت در کشور کانادا با این ویزا معمولا” به 2 طریق عمل می کنند:

1- مسافر با اجاره سوییت و انجام زندگی با کار سیاه و درآمدزایی، حداقل 2 سال از 5 سال را بگذراند.
در صورتی که در این 2 سال زندگی ، هیچگونه تخلفی برای وی به ثبت نرسیده باشد و یا کار سیاه مسافر فاش نشده باشد ،
می تواند تقاضای اقامت دائم را ارائه نموده که پس از بررسی ها در کمسیون ویژه ، و در صورت بهره مند بودن مسافر از امتیازاتی که مد نظر کمسیون است ، اقامت کانادا به متقاضی داده خواهد شد.

تخلفاتی نظیر رانندگی با مستی ، تخلفات راهنمایی و رانندگی ، هنجار شکنی های اجتماعی و … می تواند متقاضی را از رسیدن به هدف خود دور نماید و یا اصطلاحا” ممکن است در لیست سیاه قرار بدهد. گاهی فریاد کشیدن بر سر شهروند دیگر، یا کتک زدن فرزند، موجب گزارش به پلیس شده و در نهایت ثبت در لیست تخلفات فرد می شود. اینگونه تخلفات حتی با پرداخت جریمه هم پاک شدنی نیست. مهاجران ایرانی باید بدانند که احترام به قوانین کشور کانادا از نان شب واجبتر است وگرنه اقامت دست نیافتنی خواهد شد.

یاد آور می شویم که برای زندگی در این روش ( ویزای توریستی5 ساله) مسافر حتما” میبایست هر 6 ماه یکبار از کانادا خارج و مجددا” ورود نماید و این به این جهت است که ویزا توریستی است و طبیعتا” باید مانند یک توریست عمل نمود. برای همین است که کار به صورت رسمی توسط توریست تخلف ثبت می شود.

2- چنانچه مسافر به محض ورود به کشور کانادا تقاضای پناهندگی نماید و با ارائه ادله بتواند موفق به پناهندگی شود، در این صورت دولت کانادا حمایت هایی را به انجام می رساند و با پرداخت حقوق و امتیازات و آموزش های مختلف، این روند را تا زمان مستحکم شدن وضعیت پناهنده ادامه می دهد.

امتیازات داشتن ویزای مولتی پل کانادا (5 ساله)

لازم به توضیح است که چنانچه گذرنامه متقاضی بعنوان مثال 3 سال تا تاریخ انقضای آن باقی مانده باشد، این ویزا 5 ساله صادر نمی شود بلکه تا تاریخ مهلت انقضای گذرنامه، ویزا صادر می شود. پس بهتر است چنانچه مدت زیادی به پایان اعتبار گذرنامه تان باقی نمانده است، اقدام به تعویض یا تمدید آن نمایید. در صورت دریافت ویزای 5ساله کانادا، شما دارای امتیازات زیادی شده اید. چراکه به یکی از ویزاهای طلایی و درجه یک جهان دست یافته اید.

مثلا” با این ویزا شما میتوانید حداقل به بیش از 100 کشور جهان براحتی و بدون اخذ ویزا سفر کنید. چرا که یکی از معتبرترین ویزاها، گذرنامه شما را تزیین کرده است.

نکته 

به دلیل اینکه پاسپورت در ایران ۵ ساله صادر می شود ویزای مولتیپل حداکثر ۵ ساله است. کشورهایی مانند چین یا مکزیک که پاسپورت ۱۰ ساله دارند ویزای مولتی برای آن ها نیز ۱۰ ساله صادر می شود.

چگونه برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا به صورت آنلاین اقدام کنید:

  • ابتدا ثبت‌نام در سایت رسمی کانادا (https://www.canada.ca)
  • تکمیل  فرم‌ها و سوالات آنلاین که به برای تشکیل پرونده برای اخذ ویزای مولتی کانادا به آن‌ها نیاز است.
  • مدارک مورد نیاز(از قبل مدارک را اماده کرده باشید)جهت دریافت ویزای مولتی کانادا را بر روی سایت آپلود کنید.
  • هزینه بررسی پرونده و انگشت‌نگاری برای اخذ ویزای مولتی کانادا را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  • مراحل تشکیل پرونده را به اتمام برسانید و منتظر دریافت نامه انگشت‌نگاری باشید.
  • بعد از 24 ساعت از تشکیل پرونده آنلاین برای ویزای مولتی کانادا نامه‌ای دریافت  میکنید که شما را برای انگشت‌نگاری و عکس‌برداری به یکی از دفاتر وک ( (VAC) کانادا ارجاع داده است.

مدت زمان دریافت ویزای مولتیپل کانادا

از زمان اقدام به انعقاد قرارداد تا زمان ورود به سفارت جهت انگشت نگاری بسته به میزان کار روی پرونده ها و رفع مشکلات و نواقص آنها؛ حدود 2 تا 3 ماه زمان نیاز است. از زمان انگشت نگاری نیز بین یک هفته تا یک ماه و در برخی موارد تا 3 ماه جواب تقاضا ارسال می گردد.

نکات ضروری برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا

کانادا برای صدور ویزا به متقاضیان، وضعیت مالی متقاضی را مورد بررسی قرار می دهد. پس بهتر است از زمانی که تصمیم به شروع کار می گیریم با حساب بانکی خود به خوبی کار کنیم و تراکنش های قوی در صورت حساب 3 ماهه خود نشان دهیم.

ضمن آنکه زمانی که نامه تمکن مالی را از بانک اخذ می کنیم تا به سفارت ارائه نماییم حتما” بیشترین توان خود را برای بالا نشان دادن مانده حساب لحاظ کنیم. یادمان باشد کانادا به متقاضیان اصطلاحا” پولدار بهتر نرمش نشان می دهد. نکته مهم دیگری که بایستی هر متقاضی ویزای مولتیپل کانادا در نظر داشته باشد این است که کانادا به متقاضیانی که در پاسپورت آنها هیچ سفری ثبت نشده و یا سفرهای کمی داشته باشند به سختی ویزا صادر می کند. مگر فرد متقاضی دارای امتیازاتی ویژه باشد تا این مهم را ندیده بگیرند.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی، بسته به نوع ویزا متفاوت است:

  • مدت زمان اعتبار ویزای سینگل، ۶ ماه (افرادی که دارای این نوع ویزا هستند، در صورت خارج شدن از کشور کانادا باید مجدد ویزا دریافت کنند.)
  • مدت زمان اعتبار ویزای مولتیپل، ۵ سال است.
  • مدت زمان اعتبار سوپر ویزای کانادا، ۲ سال است (توجه شود که مدت اعتبار پاسپورت دارندگان این نوع ویزا، ۱۰ ساله است.)
  • مدت زمان اعتبار ویزای مالتیپل (ویزای چند بار ورود)، ۶ ماه است (توجه شود که دارندگان این نوع ویزا لازم است تا هر ۶ ماه، از کشور کانادا خارج شوند.)

رایج ترین سوالات درباره اخذ ویزای توریستی کانادا

۱- میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

برای اخذ ویزای کانادا، داشتن تمکن مالی از مهمترین شرایطی است که افراد باید آن را دارا باشند. البته میزان تمکن مالی بسته به نوع ویزای دریافتی و میزان اموال و دارایی افراد مراجعه کننده، متفاوت است.

با این اوصاف، متقاضیان دریافت ویزای توریستی بهتر است تا با ارائه اسناد و مدارک مالی، اثبات نمایند که از حداقل تمکن مالی ۱۵۰ میلیون تومان برخوردارند.

۲- آیا اخذ ویزای توریستی کانادا، امکان کار کردن را برای متقاضیان فراهم می کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر.

افراد به هیچ عنوان با داشتن ویزای توریستی نمی توانند در کشور کانادا مشغول به کار شوند. متقاضیان علاقه مند به انجام کار رسمی در این کشور می توانند با تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا، به صورت قانونی مشغول به کار شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]