اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101195802418553

شرط سنی برای شرکت در فراخوان‌های جذب هیات علمی از شرایط الزامی ثبت نام است.

شرایط سنی جذب هیات علمی ۱۴۰1

کد: 140101195802418553

https://bit.ly/3xgLk76

، (اخبار رسمی): شرط سنی جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های وزارت علوم، دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های وزارت بهداشت تا حدی متفاوت است اما بازه کلی آن در حدود 30 تا 35 سال برای دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد و حدود 40 تا 45 سال برای دانش‌آموختگان دکتری است. در این مقاله جزییات شرایط سنی هر سه مورد ذکر شده است.

شرایط سنی جذب هیات علمی ۱۴۰1
شرایط سنی جذب هیات علمی

شرایط سنی جذب هیات علمی یکی از شروط اصلی جذب است که هر ساله مانع شرکت افراد زیادی در این فراخوان می‌شود. از این رو مسئله شرط سنی اهمیت زیادی پیدا کرده است. در این مطالب شرایط سنی جذب هیات علمی در دانشگاه‌های مختلف کشور ارائه شده است.

شرط سنی جذب هیأت عملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شرط سنی جذب دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که شامل دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و پیام نور است حداکثر 30 سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و سطح 3 حوزه‌های علمیه است.  دانش‌آموختگان دکتری حرفه‌ای رشته‌های گروه پزشکی هم حداکثر سن 30 را دارند.

اما فارغ‌التحصیلان دوره دکتری تخصصی و مدرک سطح 4 حوزه علمیه حداکثر سن 40 سال را دارند.

مدرک تحصیلی

 

حداکثر سن مجاز برای جذب هیات علمی

 

کارشناسی ارشد

 

30

 

دکتری حرفه‌ای

 

30

 

سطح 3 حوزه علمیه

 

30

 

سطح 4 حوزه علمیه

 

40

 

دکتری تخصصی

 

40

 

شرط سنی جذب هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

شرط سنی جذب هیأت علمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا حدود 45 سال است چرا که در این وزارتخانه اساتیدی با مدارک فوق تخصص و فلوشیپ هم جذب می‌شوند.

وزارت بهداشت برای متقاضیان با مدرک کارشناسی ارشد حداکثر سن 35 سال را در نظر گرفته است و داوطلبانی که دارای دانشنامه دکتری تخصصی، فوق تخصصی و یا فلوشیپ هستند می‌توانند حداکثر سن 45 سال را داشته باشند. برای اطلاع از جزییات وزارت بهداشت جدول زیر را مشاهده کنید.

مدرک تحصیلی

 

حداکثر سن مجاز برای جذب هیات علمی

 

کارشناسی ارشد

 

35

 

دکتری تخصصی

 

45

 

فوق تخصص

 

45

 

فلوشیپ

 

45

 

 

شرط سنی جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی هم در رشته‌های پزشکی و هم رشته‌های غیرپزشکی جذب هیات علمی دارد و از این رو برای شرایط سنی جذب هیات علمی سال 1401 خود تابع شرایط هر دو وزارت علوم و وزارت بهداشت است.

رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد: در این رشته‌ها شرط حداکثر سن برای جذب هیات علمی دارندگان مدرک کارشناسی ارشد 30 سال است و برای فارغ‌التحصیلان دکتری تخصصی حداکثر 40 سال سن است.

رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی: در رشته‌های پزشکی حداکثر شرایط سنی داوطلبان جذب هیات علمی برای دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد و دانشجویان دکتری 35 سال است و داوطلبان دارندگان دکتری تخصصی شرط سنی 45 سال را دارند.

مدرک تحصیلی

 

حداکثر سن مجاز برای جذب هیات علمی

 

رشته‌های غیرپزشکی

 

کارشناسی ارشد

 

30

 

دکتری تخصصی

 

40

 

رشته‌های پزشکی

 

کارشناسی ارشد

 

35

 

دکتری حرفه‌ای

 

35

 

دکتری تخصصی

 

45

 

آیا شرط حداکثر سنی جذب هیات علمی استثنا دارد؟

بسیاری از برگزیدگان علمی کشور این سوال را دارند که آیا حداکثر سنی جذب برای آنها هم ثابت است یا این که ممکن است برای برخی افراد نادیده گرفته شود.

جواد محمدی، دبیر هیات عالی جذب اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پاسخ به این سوال گفته است:

سامانه ما برای عضویت افراد ۴۰ سال باز شده است اما امر فردی دارای مقالات متعدد خوب و سابقه درخشان علمی باشد و باعث شده تا سطح دانشگاه ها ارتقا پیدا کنند در این صورت جذب این افراد بررسی می شود.در برخی از دانشگاه های نظامی و حوزه های علمیه به دلیل اینکه افراد دوره های مختلفی به صورت هم زمان می گذرانند و سن آنها بالای ۴۰ سال است شرایط شان بررسی خواهد شد.

بنابر گفته مسئولان هیات عالی جذب، بنیاد ملی نخبگان هر سال می‌تواند 100 نفر را بدون شرکت در فراخوان جذب هیات علمی جذب کند.  از این رو اگر فردی سابقه علمی خوبی داشته باشد می‌تواند با تایید بنیاد ملی نخبگان و بدون شرکت در فراخوان در دانشگاه‌ها پذیرش و استخدام شوند.

برای کسب آخرین اخبار و اطلاعات درخصوص فراخوان‌های جذب هیات علمی به وب سایت heiatelmi.ir مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وب سایت هیات علمی

آخرین اخبار و فراخوان های جذب هیات علمی دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد؛ اخبار اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه ها

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش