اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101205804218027

ویزای توریستی کانادا از سیر تا پیاز (ویزای مولتی)

کد: 140101205804218027

https://bit.ly/3DTA8OS

، تهران , (اخبار رسمی): ویزای توریستی کانادا چیست؟ برای ویزای مولتی کانادا از کجا باید شروع کنم؟این ویزا یکی از انواع اقامت موقت کانادا (Temporary Resident Visa) و یکی از مجوزهای ورود به این کشور است. ویزای سینگل اینتری اجازه یک بار ورود به کانادا می‌باشد. یعنی یک بار مصرف است و برای ورود بعدی باید درخواست مجدد بدهید.

✔️ویزای توریستی کانادا از سیر تا پیاز(ویزای مولتی )
ویزای توریستی کانادا از سیر تا پیاز(ویزای مولتی )

کشور کانادا که همواره جزو بهترین مقاصد تحصیلی و کاری بوده است نیاز گردشگران را هم بی‌پاسخ نگذاشته و با صدور ویزای توریستی کانادا با آغوش باز از آنها استقبال می‌کند.

ویزای 5 ساله کانادا
در برخی تبلیغات مشاهده می‌شود که از کلمه ویزای 5 ساله کانادا استفاده می‌شود. لازم به توضیح است ویزای کانادا البته اگر بصورت مولتی صادر شود معمولا تا انقضای پاسپورت متقاضی زمان دارد.
به طور مثال اگر گذرنامه‌ای که در پرونده ویزای ویزیتور به اداره مهاجرت ارسال کرده‌اید سه سال زمان دارد، ویزای شما حداکثر سه ساله خواهد بود نه پنج ساله. ویزای 5 ساله کانادا زمانی صحیح است که پاسپورتی که در پرونده قرار داده شده جدید باشد. حتی کشورهایی که پاسپورت آنها 10 سال اعتبار دارد می‌توانند ویزای 10 ساله کانادا دریافت کنند.

ویزای توریستی کانادا برای چه کسانی مناسب است؟

ویزای کانادا با اهداف مختلفی نظیر بازدید اقوام و دوستان، شرکت در یک رویداد نظیر کنفرانس، سمینار یا نماشگاه، دیدار از جاذبه‌های گرشگری منحصر به فرد کانادا به ویژه آبشار نیاگارا، بررسی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در یک استان خاص صادر می‌شود که در ادامه به توضیح هریک می‌پردازیم.

همچنین ویزای توریستی کانادا این فرصت را بصورت بالقوه ایجاد می‌کند تا افراد بتوانند:

در دوره‌های آموزشی مرتبط با کسب و کار خود به شرط اینکه طول آن کمتر از شش ماه باشد شرکت کنند و مدرکی معتبر برای تقویت رزومه و ارتقای شغلی خود در کشور مبدا بگیرند، با کارفرما به صورت حضوری ملاقات داشته بتوانند با مذاکره و تشریح توانایی‌ها، دانش، مهارت و تخصص خود موقعیت دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر را فراهم کنند، بتوانند سازمانها یا اساتیدی را جهت دریافت فرصت‌های مطالعاتی بیابند، بتوانند شرایط یک کسب و کار را به منظور خرید یا سرمایه‌گذاری در آن بررسی کنند، در دوره‌های زبان انگلیسی پیش نیاز برای برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها یا کالج‌ها شرکت کرده و برای ویزای تحصیلی کانادا و در مرحله بعد اقامت دائم این کشور اقدام نمایند، و خیلی موقعیت‌های خوب دیگر که این ویزای بلندمدت با امکان چندبار ورود  به شما می‌دهد.

با ویزای توریستی چه مدت می‌توانم در کانادا بمانم؟
اگر در هنگام ورود، افسر مرزبانی موسوم به CBSA Officer در پاسپورت شما تاریخ خروج را مشخص نکند می‌توانید تا شش ماه در کانادا بمانید. ولی اگر تاریخ دقیق خروج مشخص شده باشد می‌بایستی حتما یا قبل از آن تاریخ از کانادا خارج شوید یا برای تمدید ویزای کانادا اقدام کنید.

آیا می‌توان ویزای توریستی کانادا را تمدید کرد؟
می‌توانید از داخل کانادا برای تمدید ویزا یا اکستنشن آن درخواست دهید. ولی می‌بایستی دلیل قانع کننده‌ای برای تمدید ویزا به همراه ساپورت مالی برای پرداخت هزینه مدت زمان اضافه‌ای که درخواست داده‌اید نشان دهید.

آیا با ویزای توریستی می‌توانم بیشتر از شش ماه در کانادا بمانم؟
اگر از یک ماه قبل از تاریخی که باید از کانادا خارج شوید برای تمدید ویزای کانادا یا اکستنشن درخواست داده و افسر با تقاضای شما موافقت کند، بله می‌توانید بیش از شش ماه در کانادا بمانید.

نکته قابل توجه اینکه تا زمانی که پاسخ درخواست تمدید ویزای توریستی کانادا (چه مثبت چه منفی) به شما ابلاغ شود حضور شما در این کشور منع قانونی ندارد.
آیا امکان افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای مولتی وجود دارد؟بله بعضی از بانکهای کانادا برای دارندگان ویزای توریستی حساب بانکی باز می‌کنند. مزیتی که در اکثر کشورهای اروپایی دست یافتنی نیست. این مورد برای افرادی که تمایل به تغییر وضعیت ویزا به ویزای دانشجویی یا اصطلاحا تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا را دارند نقطه قوت بسیار خوبی به شمار می‌آید.

ویزای توریستی کانادا

متقاضیان با اخذ ویزای توریستی کانادا، می‌توانند برای اهدافی مانند گردشگری، تجارت و یا دیدار خانواده و دوستان وارد کانادا شوند. ویزای توریستی کانادا یک سند رسمی است که به پاسپورت ضمیمه می‌شود و نشان می‌دهد که شما به عنوان یک گردشگر تمام شرایط لازم برای ورود به کشور کانادا را دارید. این ویزا در سه نوع سینگل، مالتیپال و سوپر ویزا صادر می‌شود که از نظر مدت زمان اعتبار و تعداد دفعات ورود متفاوت هستند. 

تفاوت ویزای توریستی single و multiple entry

مهم‌ترین تفاوت ویزای single و multiple entry در این است که با ویزای توریستی سینگل فقط یکبار می‌توانید وارد کانادا شوید و برای ورود مجدد باید دوباره ویزا بگیرید. شما با این ویزا در نهایت 6 ماه می‌توانید در خاک کانادا بمانید.  

اما ویزای مالتیبل به شما اجازه می‌دهد چندین بار وارد کانادا شوید و هر بار 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید. مدت زمان اعتبار ویزای مالتیپل 10 سال و برای ایرانیان 5 سال است. به همین دلیل در ایران به نام ویزای 5 ساله کانادا هم شناخته می‌شود.  

در شرایط زیر سفارت کانادا برای شما ویزای سینگل انتری صادر می‌کند:

  • معاف از پرداخت هزینه هستید و برای یک هدف محدود وارد کانادا می‌شوید (برای مثال، برای یک دیدار رسمی وارد این کشور می‌شوید).
  • قرار است در یک رویداد خاص شرکت کنید که تنها یکبار در کانادا برگزار می‌شود.
  • برخی روندها و شیوه نامه‌های خاص در کشور مبدا برای شما وجود دارد.

وقتی ویزای توریستی شما single entry است، بعد از خروج از کانادا برای ورود مجدد به این کشور باید دوباره ویزا دریافت کنید اما چنانچه قرار است به طور مستقیم از کانادا به آمریکا بروید، برای بازگشت به کانادا به ویزا نیاز نخواهید داشت. 

برخی از افراد اجازه دریافت ویزا را ندارند، یعنی نمی‌توانند وارد خاک کانادا شوند. غیر مجاز بودن برای اخذ ویزا می‌تواند دلائل گوناگون داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از:

  • فعالیت‌های جنایی
  • تجاوز به حقوق بشر
  • قتل سازمان‌یافته
  • موضوع امنیتی
  • بیماری
  • دلائل مالی

اگر بپرسید کدام نوع ویزای توریستی برای ورود به کانادا بهتر است، باید بگوییم که درخواست تمام متقاضیان به طور اتوماتیک برای ویزای مالتیپال ثبت می‌شود اما سفارت کانادا آن را بررسی می‌کند و با توجه به شرایط متقاضیان یکی از دو نوع ویزا را صادر می‌کند.

  • ویزای توریستی کانادا یکی از انواع ویزای کانادا است که می توان برای سفر به کانادا اخذ کرد. اگر هر یک از اهداف زیر را دارید بهتر است که برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام کنید.
  • اگر می خواهید برای دیدار اقوام، دوستان و یا فرزندان خود به این کشور سفر کنید.
  • اگر می خواهید با این کشور آشنا شوید تا برای مهاجرت به آن اقدام کنید.
  • اگر دوست دارید با جاذبه های بی نظیر کانادا به خصوص آبشارهای با شکوه نیاگارا آشنا شوید.
  • اگر می خواهید این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.
  • اگر تنها هدف توریستی دارید و می خواهید به قصد آشنایی با کانادا و طبیعت بی نظیرش سفر کنید.

شرایط دعوتنامه ویزای توریستی کانادا

دعوتنامه نباید خیلی کوتاه باشد و آنچنان دقیق باشد که اداره مهاجرت کانادا را برای تائید آن قانع کند. شرایط دعوتنامه ویزای توریستی کانادا به این شرح است:

ارائه مدارک مبنی بر اینکه فرد دعوت کننده غذا، نحوه اقامت و سایر ضروریات زندگی گردشگر را در طول اقامت در کانادا تامین خواهد کرد.

نام کامل، تاریخ تولد گردشگر و تاریخ سفر او به کانادا را مشخص شود.

حتما دعوتنامه توسط فرستنده امضا شود و نام و شماره او در آن نوشته شود.

  • هزینه ویزای توریستی کانادا
  • هزینه ویزای توریستی کانادا به این شرح است:
  • ویزای توریستی سینگل اینتری (شامل تمدید) 100 دلار کانادا
  • ویزای توریستی برای خانواده:500 دلار کانادا
  • ویزیتور ریکورد: 100 دلار کانادا
  • انگشت نگاری: 85 دلار کانادا

چگونه می‌توان برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام کرد؟ 

  • برای شروع ثبت درخواست، فرم‌ها و مراحل مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد: 
  • ابتدا از صلاحیت و واجد شرایط بودن خود برای اخذ ویزای توریستی کانادا اطمینان حاصل کنید.
  • اسناد و فرم‌های مورد نیاز که برای ثبت درخواست مورد نیاز است را تکمیل کنید.
  • درخواست خود را طبق دستورالعمل‌های اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنید. 
  • منتظر نتیجه بررسی درخواستتان باشید و در صورت خواستن مدارک بیشتر، برای ارسال این مدارک اقدام کنید.
  •  گذرنامه خود را برای مهر زنی ارسال کنید. 

در موسسه مهاجرتی محبوب مهاجر سرزمین من یک تیم متشکل از متخصصین ای ویزا فعال در حوزه اخذ انواع ویزای کانادا داریم که شما را از مراحل اولیه ثبت درخواست تا دریافت ویزا کمک خواهند کرد. همین حالا اقدام کنید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون