اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101235810918591

بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی چگونه است؟

کد: 140101235810918591

https://bit.ly/367bnCu

، (اخبار رسمی): در سال های نه چندان دور به دلیل آموزش های تئوری در دانشگاه ها، هنرستان ها و دانشکده های فنی حرفه ای بازار کار با کمبود نیروهای متخصص روبرو بود. به همین دلیل، دانش آموزان و دانشجویان بعد از دوره فارغ التحصیلی به دلیل نداشتن مهارت های فنی کافی قادر به ورود به بازار کار نبودند.

بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی چگونه است؟
بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی چگونه است؟

اکثر این افراد مجبور بودند برای ورود به بازار کار تعمیرات بین یک تا حتی چهار سال به عنوان شاگرد در یک مغازه تعمیراتی کار کنند تا تمام فوت و فن های تعمیرات را ذره ذره یاد بگیرند.

این زمان چند ساله در حال حاضر به لطف وجود آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد با آموزش های عملی ویژه بازار کار به چند هفته کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر کارآموزانی که هیچ پیشینه ای در کارهای عملی و فنی ندارند، با شرکت در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی در زمان کمتر از یک ماه به صورت فشرده و کاملا عملی، مهارت های لازم برای تعمیرات انواع لوازم خانگی را از صفر تا صد آموزش می بینند.

در این مقاله قصد داریم رشته محبوب و پولساز آموزش تعمیرات لوازم خانگی را به شما معرفی کنیم و در مورد نکات مثبت و منفی آن اطلاعاتی را ارائه دهیم تا کمک کنیم بتوانید به درستی در مورد آینده کاری خود تصمیم بگیرید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی شغل تعمیر لوازم خانگی

شغل تعمیر لوازم خانگی یکی از پر تقاضاترین رشته های فنی حرفه ای می باشد. علاقه مندان زیادی برای یادگیری این مهارت به آموزشگاه های فنی حرفه ای مراجعه و پس از یادگیری مهارت ها و اخذ مدرک پایان دوره جذب بازار کار می شوند.

دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی شامل آموزش تعمیرات تمام لوازم خانگی از جمله یخچال ساید، یخچال معمولی و فریزر، انواع موتور یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، ماکروفر و مایکروویو، تلویزیون، جاروبرقی، آبمیوه گیری، غذاساز، چرخ گوشت و اتو می شود. تصور کنید بعد از شرکت در دوره آموزش تعمیرات تمام این لوازم خانگی، بخواهید وارد بازار کار شوید. مسلما سفارشات گوناگون و زیادی سمت شما خواهد آمد.

در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی شما تست، عیب یابی و تعمیرات انواع قطعات لوازم خانگی را فرا میگیرید و قادر خواهید بود با پیدا کردن قطعه معیوب در مورد تعویض یا تعمیر آن تصمیم گیری کنید.

شاید تا کنون تصورات دیگری از شغل تعمیرات لوازم خانگی در ذهن خود داشتید که از واقعیت به دور است اما در این مقاله قصد داریم در مورد واقعیات این شغل و شرایطی که در بازار کار با آن روبرو خواهید بود صحبت کنیم.

https://file.tesmino.ir/images/2022/04/image_1649674618.jpg

درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی

اگر بخواهیم در مورد درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی صحبت کنیم باید ابتدا از شرایط مختلفی که روی درآمد یک تعمیرکار تاثیر دارد سخن بگوییم. همانطور که می دانید درآمد هر فردی در هر شغلی به موارد مختلفی بستگی دارد. برای مثال تعمیرکارانی داریم که درآمدی بالاتر از 50 میلیون تومان در ماه دارند. از طرفی، تعمیرکاران دیگری هستند که شاید زیر 10 میلیون تومان درآمد داشته باشند. اما این اختلاف درآمد از کجاست؟ چه عواملی روی افزایش درآمد یک تعمیرکار لوازم خانگی تاثیرگذار است؟ در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

  • تجربه کاری
  • مهارت
  • تنوع خدمات
  • شرایط کاری
  • مشتری مداری
  • بروز رسانی مهارت ها
  • ساعات کاری

سرمایه لازم برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار لوازم خانگی

برای شروع و ورود به بازار کار هر شغلی نیاز به سرمایه است. برخی حرفه ها به سرمایه کمتری نیاز دارند و برخی بیشتر. برخی شغل ها نیز وجود دارند که به دلیل سرمایه سنگینی که برای ورود به آنها نیاز است، برای عمده افراد گزینه ای غیر قابل دسترس است.

خوشبختانه شغل تعمیرات لوازم خانگی یکی از شغل هاییست که علاوه بر اینکه شغلی کاملا پردرآمد و پرسود می باشد اما برای ورود به بازار کار آن به سرمایه زیادی احتیاج نیست. سرمایه لازم برای ورود به بازار کار لوازم خانگی شامل هزینه های آموزش و تهیه ابزار و تجهیزات می شود. البته برای شخصی که برای شروع به کار قصد دارد یک مغازه اجاره کند باید هزینه لازم برای اجاره مغازه را نیز به این هزینه ها افزود.

اما اگر قصد دارید در شرکت های خدماتی کار کنید و یا به صورت فریلنسری در اپلیکیشن ها سفارش شخصی بگیرید، سرمایه لازم برای شروع این حرفه فقط شامل آموزش و تهیه ابزار و تجهیزات است. در آخر می توان گفت هزینه ای که برای ورود به بازار کار این شغل به خصوص بحث آموزش صرف می کنید، در برابر جایگاه شغلی و درآمدی که در آینده بدست می آورید ناچیز است.

بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی

اگر قصد داشته باشیم در هر شغلی از گروه تعمیرات به بررسی بازار کار بپردازیم باید پاسخ را در گستردگی و حجم استفاده از آن وسیله بیابیم. در شغل تعمیرات لوازم خانگی گستردگی این بازار کار بسیار بالاست. دلیل این امر نیز کاملا مشخص است. وجود لوازم خانگی مانند یخچال، فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و اتو در هر خانه ای ضروریست. حال تصور کنید در خیلی از خانه ها لوازم دیگری مانند ماکروفر، ماشین ظرفشویی، چرخ گوشت و غذاساز نیز استفاده می شود. هر روزه مشکلات متعددی برای وسایل برقی اتفاق می افتد که از آن جمله می توان به علت قطع شدن صدای تلویزیون با فلش، گرم نکردن ماکروفر یا برفک زدن جایخی یخچال اشاره کرد.

از طرفی دیگر این وسایل دائم در حال استفاده هستند و به همین دلیل امکان ایجاد خرابی و مشکل در آنها است. این در حالی است که خیلی از تعمیرکاران در بازار کار از مهارت کافی برخوردار نیستند و نمی توانند به صورت اصولی مشکل لوازم خانگی شما را برطرف کنند. از این رو بازار کار تعمیرات لوازم خانگی همیشه نیاز به متخصصان ماهر داشته است.

در طور خلاصه می توان گفت بازار کار تعمیرات لوازم خانگی یک بازار کار بسیار فعال و پویا می باشد که فرصت های شغلی متنوع و بسیار زیادی را در خود جای داده و این بازار برای یک متخصص آموزش دیده و کاربلد غیر قابل اشباع است.

مراحل تبدیل شدن به یک متخصص تعمیرات لوازم خانگی

برای اینکه بتوانید به یک متخصص تعمیرات لوازم خانگی تبدیل شوید باید سه مرحله اصلی را بگذرانید. مرحله اول که اصلی ترین و مهمترین مرحله می باشد مرحله آموزش است. در این مرحله باید به صورت اصولی، عملی و کاربردی تمام مهارت های مربوط به تست، عیب یابی و تعمیر یا تعویض انواع قطعات را آموزش بینید.

این آموزش ها پایه و اساس کار شماست و تمرین آنها و برطرف کردن موارد استثنا در کار به تجربه شما اضافه می کند. اما اگر به خوبی آموزش نبینید اعتماد به نفس کافی برای ورود به بازار کار و اخذ سفارش را نخواهید داشت.

در مرحله بعدی با دریافت مدرک رسمی فنی حرفه ای از آموزشگاه مورد نظر می توانید جواز کسب دریافت کنید و به راحتی وارد بازار کار شوید. در این مرحله تنها مشکل شما فقط تهیه ابزار و لوازم کار خود خواهد بود. اما اگر قصد مهاجرت داشته باشید، آموزشگاه شما را به سازمان فنی حرفه ای کل کشور معرفی می کند و با شرکت در آزمون های سازمان می توانید مدرک قابل ترجمه دریافت کنید تا وارد مراحل اخذ ویزای کاری شوید.

https://file.tesmino.ir/images/2022/04/image_1649674540.jpg

راه های مختلف برای ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی

بعد از شرکت در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی مرحله آخر نحوه ورود به بازار کار خواهد بود. شما می توانید با توجه به سرمایه و علایق خودتان راه های مختلفی را برای ورود به بازار کار انتخاب کنید. اگر سرمایه لازم برای اجاره یک مغازه را دارید می توانید با دریافت جواز کسب این کار را انجام دهید.

گزینه دیگر این است که با ارائه مدرک پایان دوره خود به شرکت های خدماتی در این شرکت ها استخدام شوید و با انجام تعمیرات و پرداخت کمیسیون به شرکت برای خود درآمدزایی کنید.

اما شاید بهترین گزینه برای شما ثبت نام در اپلیکیشن های موبایلی کاریابی مثل آچاره و دریافت سفارشات خصوصی باشد. این اپلیکیشن ها شبیه اسنپ می باشند و در ازای قبول سفارش شرکت از شما پورسانت دریافت خواهد کرد.

فرصت های شغلی و مهاجرت کاری با آموزش تعمیرات لوازم خانگی

امروزه به دلیل وجود مشکلات معیشتی و کاری برای جوانان خیلی از افراد به دنبال یافتن راهی برای مهاجرت به خارج از کشور هستند. یکی از آسان ترین و مطمئن ترین راه های مهاجرت به خارج از کشور دریافت ویزای کاری می باشد.

  • کشورهای های توسعه یافته نیاز مبرمی به نیروی کاری متخصص بخصوص در رشته های فنی حرفه ای دارند و به همین دلیل قوانین و ضوابط راحتی را برای جذب این افراد در نظر گرفته اند.

بهترین آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی

برای اینکه به صورت عملی و کاربردی آموزش بینید باید در یک آموزشگاه استاندارد که تحت نظر سازمان فنی حرفه ای فعالیت دارد ثبت نام کنید. در حال حاضر آموزشگاه های فنی حرفه ای زیادی در حال فعالیت هستند اما یکی از بزرگترین، مجهزترین و باسابقه ترین آموزشگاه ها در تهران آموزشگاه فنی پویان می باشد که با بیش از یک دهه سابقه، کارگاه های مجهز و اساتید کاملا مجرب، زمینه را برای یادگیری عملی رشته آموزش تعمیرات لوازم خانگی فراهم کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]