اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101275819918616

نکات مهم در ایجاد یک رزومه حرفه ای

نکات مهم در ایجاد یک رزومه حرفه ای برای تازه کاران

کد: 140101275819918616

https://bit.ly/3jMNVNT

، (اخبار رسمی): اگر شما هم یک تازه وارد به دنیای بازار کار می باشید، حتماً در ساخت و ایجاد رزومه دچار ابهامات و سوالات فراوانی هستید و نکات مهم در ایجاد یک رزومه حرفه ای را نمیدانید

نکات مهم در ایجاد یک رزومه حرفه ای  برای تازه کاران
نکات مهم در ایجاد یک رزومه حرفه ای برای تازه کاران

اگر شما هم یک تازه وارد به دنیای بازار کار می باشید، حتماً در ساخت و ایجاد رزومه دچار ابهامات و سوالات فراوانی هستید و نکات مهم در ایجاد یک رزومه حرفه ای را نمیدانید! رزومه یعنی شناسنامه کاری شما

 

کارفرما قبل از اینکه عکس شما را ببینند و یا چند کلمه با شما صحبت کند ابتدا رزومه شما را می بیند و مطالعه می کند. رزومه کاری هر شخص بیانگر شخصیت کاری ایشان است.

اگر قواعد و مقررات نوشتن رزومه حرفه‌ای را رعایت کرده باشیم می توانیم بگوییم که خوان اول را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم. اما اگر شما بسیار هم انسان باسوادی باشید ولی رزومه بی ضابطه و بی قاعده ای را برای کارفرما فرستاده باشید، متاسفانه باید بگویم که خود را از حضور در آن موقعیت شغلی محروم ساخته اید. سعی می کنیم کمتر اضافه گویی کنیم و فقط تمامی موارد لازم برای یک رزومه حرفه ای را بیان کنیم

 

بهترین مدل و قالب را انتخاب کنید

اولین قدم استفاده از قالب دیداری رزومه شماست. خوشبختانه امروزه به تعداد بسیار زیادی سایت های آنلاین جهت تولید رزومه ایرانی و خارجی وجود دارد. پس لازم نیست شما یک طراح گرافیست باشید یا برای تولید یک رزومه، آن را به استخدام خود درآورید !

ابتدا صنعت خود را شناسایی کرده و یکی از تمپلیت هایی که بیشترین شباهت را با صنعت کاری شما دارد انتخاب کرده و اقدام به ویرایش آن کنید به طور مثال اگر شما برنامه نویس بکند یا فرانت اند هستید و یک رزومه با رنگ صورتی و دارای پس زمینه گل و گیاه انتخاب کنید قطعاً از خواندن ادامه رزومه توسط کارفرما جلوگیری کرده اید. پس رنگ بندی و قالب متناسب برای رزومه خود انتخاب کنید.

اطلاعات رزومه راست یا دروغ

شاید حرفی که میخواهیم الان بزنیم کمی خطرناک باشد اما ایرادی ندارد و آن را رعایت کنید. این هم جزو نکات مهم در ایجاد یک رزومه حرفه ای است. وقتی مشغول نوشتن توانایی های خود در رزومه هستید و معمولاً به آنها درصد می دهید کمی اغراق کنید. دقت کنید گفتم کمی! به طور مثال اگر برنامه نویس هستید و دارید به یک زبان برنامه نویسی مانند C نمره می دهید، اگر از نظر خود ۶۰% آن زبان را می دانید، در رزومه به خود نمره هفتاد بدهید. دلیل هم اینجاست که معمولاً بچه ها و دانش پذیران از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند و در دادن نمره به خود ترس و شک دارند.

ولی حتماً هم از شما تقاضا داریم از دادن نمره های عجیب و غریب و فضایی و در عین حال دروغ به شدت خودداری کنید. نکته مهم دیگر که در نوشتن رزومه از اهمیت حیاتی برخوردار است، عدم نگارش دروغ است. به هیچ عنوان برای خود تخصص ها و مهارت های تخیلی ایجاد نکنید. بسیاری از دانشپذیران برای آنکه رزومه خود را شلوغ کنند از القاب و عناوینی برای خود استفاده می کنند که حتی نام آن را کمتر شنیده اند! چه برسد به تسلط به آن.

به هیچ عنوان در رزومه دروغ ننویسید و خود را دریایی به عمق یک بند انگشت نشان ندهید. کارفرما وقتی می‌بینند شما طیف وسیعی از مهارت‌ها را در رزومه خود درج کرده اید به این قضیه پی می برد که در هیچکدام تخصص ندارید و از هر کدام تنها بخش سطحی را بلد خواهید بود که این یک عیب بسیار بزرگ است.

 

نکات مهم در ایجاد یک رزومه حرفه ای، سابقه های کاری

یکی از قسمتهای مهم رزومه نوشتن سابقه های کاری است. در اینجا معمولاً دو مشکل به وجود می آید. ابتدا برای دوستانی که تازه وارد هستند و هیچ سابقه کاری ندارند. به آنها پیشنهاد می کنیم با شخص یا شرکت صحبت کرده و مدت کوتاهی برای آن کارآموزی کنند تا بتواند به عنوان اولین سابقه کاری در رزومه درج کنند. مشکل دوم که پیش می‌آید تعدد سوابق کاری است. افرادی هستند که جا های بسیاری کار کردند و آن را به عنوان یک افتخار در رزومه خود می‌نویسند! در صورتی که بسیار اشتباه است.

من به عنوان یک کارفرما وقتی رزومه یک فرد ۲۵ تا ۳۰ ساله را مطالعه می کنم که بالای ۱۰ جا موقعیت شغلی خود را عوض کرده است، احتمال دارد به این نتیجه برسم که ایشان یا از تخصص و تبحر کافی در این زمینه برخوردار نیست و یا اخلاق کار کردن تیمی را ندارد. اگر هم بنا به دلایلی تعدد سابقه کاری دارید فقط و فقط از بهترین شرکت هایی که در آنها مشغول بوده اید نام ببرید.

کدام مهارت ها را در رزومه کاری بنویسیم

یکی از راحت ترین روش هایی که برای نوشتن مهارتهای موثر و رزومه موثربه شما پیشنهاد می شود ، آگهی‌های کاری است. در زمینه ی شغل خود آگهی های استخدام را ببینید و بخوانید که کارفرما ها عموماً چه تخصص هایی را نیاز دارند و لیستی از آنها تهیه کنید و آنهایی را که به آن تسلط کافی دارید رزومه ذکر کنید.

رزومه باید چند صفحه باشد

به هیچ عنوان توصیه به نوشتن رزومه طولانی ندارم و اتفاقاً تاکید دارم تا جایی که می توانید رزومه را کوتاه و مختصر بنویسید. به عنوان شخصی که بارها و بارها تجربه دریافت رزومه در شرکت های مختلف و در موقعیت های شغلی مختلف را دارم و به دلیل ارسال حجم بالایی از رزومه توانایی خواندن رزومه های طولانی و بلند را نداشتم .شخصی که رزومه ها را میخواند کارهای دیگری را هم برای انجام دارد. پس تا می‌توانید مختصر و مفید کار را انجام دهید. بهتر است قبل از نوشتن رزومه چک لیستی از موارد مهم در نگارش رزومه را تهیه کرده و آن را در قالب انتخابی آنلاین تولز خود وارد کنید.

خلاء های زمانی

اگر بین سوابق کاری خود خلا زمانی دارید به نحوی آن را پوشش بدهید. به طور مثال در شرکت X سال ۹۲ ترک کار کرده اید و شغل بعدی خود را در سال ۹۴ وارد شده اید. این دو سال بسیار دوسال خطرناکی از نظریک کارفرما می تواند باشد. پس آن را با عناوینی چون تحصیل در خارج از کشور، کار پاره وقت یا پروژه ای ، پیدا کردن مهارت های دیگر و از این قبیل موارد پوشش دهید.

و در آخر بیان می کنم که بهترین و موثرترین روش برای رزومه نویسی استفاده از افراد موفق است. چندین رزومه موفق را در اختیار داشته باشید و از تجربیات آنها در نگارش رزومه استفاده کنید. من سعی می کنم در پایان این مقاله نکات مهم در ایجاد یک رزومه حرفه ای ، چند نمونه از رزومه های موفق را برای شما قرار دهم.

به امید دیدن شما در بهترین موقعیت های شغلی♥

 

پارسا قربایان 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام