اطلاعات تماس
  • 021776*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101305929018638

چه فرقی میان طراح سایت و توسعه دهنده وب وجود دارد؟

کد: 140101305929018638

https://bit.ly/3EwLRn1

، تهران , (اخبار رسمی): آیا فرق بین طراح سایت و توسعه دهنده وب را می دانید؟ آن ها از اساس با یکدیگر متفاوت هستند اما برای ساخت یک پروژه موفق باید در کنار یکدیگر باشند. آنها قطب های مثبت و منفی یک پروژه طراحی سایت هستند. با ما همراه باشید تا شرح مختصری از آن دو را داشته باشیم.

چه فرقی میان طراح سایت و توسعه دهنده وب است؟

آیا تا به حال برای استخدام به‌ عنوان طراح یا برنامه نویس سایت اقدام کرده اید؟ آنها ممکن است از شما سئوالاتی بپرسند که شما جواب آن را نمی دانید. یکی از آن سئوالات ممکن است سطح مهارت شما و یا سال های تجربه شما در حوزه طراحی سایت و یا حوزه توسعه وب باشد. این از آن دست سئوالاتی است که ممکن است جواب آن را ندانید. با ما همراه باشید تا در ادامه به برخی از تفاوت های آن با یکدیگر بیشتر آشنا شویم.

یک طراح سایت، یک هنرمند گرافیست است که مسئولیت او طراحی گرافیک و ظاهر سایت است. یک توسعه دهنده وب، شخصی است که ساختار اصلی یک سایت را می سازد.

یک طراح سایت موفق باید مهارت ها و خلاقیت های زیادی در حوزه های گرافیک و وب داشته باشد. مهارت او باید شامل HTML, CSS و مواردی از این دست باشد. 

یک توسعه دهنده وب باید بخوبی بتواند یک سایت طراحی شده را به یک وب سایت واقعی تبدیل کند و او این کار را از طریق کدنویسی با زبان های HTML, Javascript, PHP, Phyton و ASP.NET انجام می دهد.

در صورتیکه شما به دنبال یک شغل در زمینه طراحی سایت یا توسعه وب هستید در اینصورت نیاز دارید تا درک عمیقی از تفاوت های این دو حوزه چه از نظر تعریف و ماهیت معنایی آن و چه از نظر مسئولیت ها و سطح مهارت مورد نیاز در این دو حوزه داشته باشید تا بتوانید نه تنها استخدام شوید بلکه پس از آن کار خود را به درستی انجام دهید. شما همچنین لازم است تا فاکتورهای دیگری نظیر تفاوت در متوسط دستمزد این دو حوزه و فرصت های پیشرفت شغلی را نیز برای این دو حوزه در نظر داشته باشید و در مورد آن ها به خوبی تحقیق کنید.

در اینجا ما وظایف این دو مهارت شغلی را به اجزای آن تقسیم می کنیم و به شما نشان خواهیم داد که کدام را با توجه به مهارت های خود انتخاب کنید.

وظایف یک طراح سایت
یک طراح سایت مسئولیت های مختلفی دارد اما نقش اصلی او حول محور طراحی ظاهر وب سایت و اجزای بصری صفحات وب است.

هدف از این طراحی نیز اغلب اطمینان از رضایتمندی کاربران از سایت و تشویق آن ها به ماندن در سایت و سر زدن دوباره به آن است. جدای از طراحی ساختار کلی وب سایت و ظاهر آن که اصطلاحا به آن الگوی سایت نیز گفته می شود، یک طراح سایت باید در طراحی اجزای گرافیکی و استفاده از آنها همواره این نکته را در نظر داشته باشد که سایت در دستگاه ها و مرورگرهای مختلف به درستی نمایش داده شود.

طراحان سایت لازم است تا از آخرین سبک های روز بازار در این حوزه مطلع باشند و از استانداردها و تکنولوژی های آن به خوبی استفاده و بهره برداری کنند. طراحان سایت غالبا با تصاویر، رنگ ها، فونت ها، و مواردی از این دست سر و کار دارند. یک طراح سایت باید برای بخش های مختلف یک وب سایت، یک الگوی گرافیکی خام را طراحی کند که بعدا با محتوا پر خواهد شد. بعنوان مثال:

  • صفحه اصلی یا Home
  •  صفحه تماس با ما
  •  صفحه نمایش پست ها یا مقالات و اخبار
  •  صفحه ثبت نام و لاگین

وظایف یک توسعه دهنده وب
کار اصلی یک توسعه دهنده وب، ساخت هسته اصلی سایت و ساختار آن است. وظایف آن ها حول محور کارهای فنی زیادی می چرخد که شامل استفاده از زبان های مختلف برنامه نویسی و کدنویسی های پیچیده است. به زبانی ساده تر، آن ها ایده ها و مفهوم های یک پروژه را بر روی طرح های ساخته شده توسط طراحان سایت قرار می دهند تا سایت کارآمد و قابل کارکرد شود. به ویژه آنکه وظیفه آن ها به عنوان یک توسعه دهنده وب شامل ساخت خود سایت نیز می باشد. این یعنی آنها باید کدنویسی انجام دهند، سرور را تنظیم کنند، دیتابیس ها را ساخته و مدیریت کنند و تمام کارآیی های مورد نیاز وب سایت را پیاده سازی و برنامه نویسی کنند. آن ها همچنین آزمایش و باگ گیری را نیز باید انجام دهند.

برای درک بهتر وظایف توسعه دهندگان وب، ممکن است بهتر باشد تا آن ها را با حوزه دیگری نظیر ساختمان سازی مقایسه کنیم. یک توسعه دهنده وب در مقایسه با یک طراح سایت، همانند یک شرکت ساخت و ساز در مقایسه با معمار یک ساختمان عمل می‌کند. سازنده ساختمان، طرح ساختمان را از طراح و معمار آن (با طراح سایت مقایسه کنید) دریافت می کند و فوندانسیون و پی را می سازد و سپس خانه را بر روی فوندانسیون و طرح اصلی معمار نهایی خواهد کرد.

نگارش شده توسط نویا سیستم
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نویا سیستم

تمرکز اصلی این شرکت بر روی طراحی سایت و برنامه نویسی سفارشی است. این شرکت در سال 1390 در تهران به ثبت رسید و تا اکنون به بیش از 200 شرکت، در حوزه طراحی سایت و برنامه نویسی خدمات رسانی کرده است.

اطلاعات تماس
  • 021776*****
[نمایش اطلاعات]