اطلاعات تماس
  • 09۱۰۳۰*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101315931118641

سمعک آلفا مرکز تخصصی ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک

کد: 140101315931118641

https://bit.ly/3jRIj5f

، (اخبار رسمی): یک کلینیک شنوایی سنجی تخصصی باید قدرت تشخیص مشکل شنوایی شما را داشته باشد و سمعک مناسب برای شما را تجویز کند. سمعک آلفا بهترین مرکز ارزیابی شنوایی در ایران است که به صورت تخصصی می‌تواند تمامی مشکلات شما را در زمینه‌ی شنوایی، پوشش دهد

سمعک آلفا مرکز تخصصی ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک
سمعک آلفا مرکز تخصصی ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک
سمعک آلفا مرکز تخصصی ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک
سمعک آلفا مرکز تخصصی ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک

 

آزمایش شنوایی سنجی برای تعیین میزان شنیدن شما انجام می‌شود. این آزمایش، ممکن است به عنوان بخشی از یک غربالگری معمولی یا به خاطر از دست دادن قابل توجه شنوایی انجام شود. علل شایع کم شنوایی عبارتند از: نقص مادرزادی، حوادث غیر مترقبه، پیرگوشی و ...

معاینه شنوایی سنجی، توانایی شما در شنیدن صداها را آزمایش می‌کند. صداهایی که در این آزمایش، استفاده می‌شوند، بر اساس بلندی (شدت) و سرعت ارتعاش امواج صوتی (تن) متفاوت هستند .اما شنوایی سنجی از چه بخش‌هایی تشکیل شده؟ فرآیند شنوایی سنجی بسیار ساده است و از سه بخش تشکیل شده است: انتقال مکانیکی صدا (عملکرد گوش میانی) انتقال صدای عصبی (عملکرد حلزون) توانایی تشخیص گفتار (ادغام مرکزی)

در کنار شنوایی سنجی، یک تست دیگر هم داریم که به بررسی سلامت پرده‌ی گوش می‌پردازد. این تست، تست تمپانومتری نام دارد. تمپانومتری بررسی می‌کند که پرده گوش شما چقدر خوب حرکت می‌کند. در این تست، شنوایی شناس یک کاوشگر کوچک، که شبیه یک گوشی است، در هر دو گوش قرار می‌دهد. سپس یک دستگاه کوچک متصل به پروب هوا را به داخل گوش شما فشار می‌دهد. فردی که شما را آزمایش می‌کند نموداری را روی دستگاه می‌بیند که تمپانوگرام نامیده می‌شود. و بر اساس آن نمودار، سلامت پرده‌ی گوش شما مشخص می‌شود.

وزوز گوش

وزوز گوش یکی از مشکلات شنوایی است که لازم است مورد توجه قرار بگیرد. در ابتدا بهتر است آن را تعریف کنیم: وزوز گوش، صدایی است که فرد آن را می‌شنود ولی در محیط ایجاد نشده. یعنی صدا درون خود گوش و سر فرد ایجاد می‌شود و منشا خارجی ندارد. وزوز گوش می‌تواند شبیه هر صدای آزاردهنده‌ای باشد، از جمله زنگ، وزوز، خش‌خش یا .... این صدا می‌تواند دامنه‌ی وسیعی داشته باشد از غرش کم تا صدای جیغ بلند. علاوه بر این، ممکن است دو حالت داشته باشد: همیشگی و مداوم باشد یا مقطعی و گذرا ... با این اوصاف، یک سوال مطرح می‌شود: آیا وزوز گوش جدی است؟ علائم وزوز گوش می‌تواند باعث ناراحتی شدید شود ولی جدی بودن آن از نظر پزشکی، یک بحث دیگر است. با وجودی که وزوز گوش می‌تواند ناشی از شرایطی باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارند، اغلب وضعیتی است که از نظر پزشکی جدی نیست. با این حال، پریشانی و اضطرابی که ایجاد می‌کند اغلب می‌تواند زندگی افراد را مختل کند. پس بهتر است آنرا جدی بگیرید و برای درمان آن به کلینیک ارزیابی شنوایی سمعک آلفا که یک مرکز تخصصی ارزیابی شنوایی در تهران است، مراجعه کنید.

تست ABR یا شنوایی سنجی نوزاد

تست پاسخ شنوایی ساقه مغز (ABR) هم یک تست مهم است. این تست به ما می‌گوید که گوش داخلی (حلزون گوش) و مسیرهای مغز برای شنوایی چگونه کار می‌کنند. این تست یک اسم دیگر هم دارد که پتانسیل برانگیخته شنوایی (AEP) نامیده می‌شود. تست ABR یا AEP نیازی نیست برای همه افراد به کار برود. این آزمایش برای کودکان یا کسانی مناسب است که نمی‌توانند غربالگری شنوایی معمولی را تکمیل کنند.

ABR چگونه انجام می‌شود؟ شنوایی شناس گوشی‌های کوچکی را در گوش و الکترودهای نرم (برچسب‌های سنسور کوچک) را در نزدیکی گوش و روی پیشانی کودک قرار می‌دهد و سپس صداهایی مانند صدای کلیک، از داخل هدفون عبور می‌کند و در نهایت الکترودها نحوه واکنش اعصاب و مغز شنوایی به صداها را اندازه گیری می‌کنند. این تست بیشتر بر روی نوزادان و کودکانی انجام می‌شود که ممکن است به دلیل سن خود نتوانند به تست‌های شنوایی رفتاری پاسخ دهند. کودک شما در طول این آزمایش چیزی احساس نخواهد کرد.

تجویز و تنظیم سمعک با جدیدترین دستگاهها

سمعک مناسب یکی از مهمترین راه‌های درمان مشکلات شنوایی است. پس در انتخاب یک مرکز ارزیابی شنوایی حتما به این نکته توجه کنید که سمعک‌های به روزی داشته باشد و بتواند آنها را با به‌روزترین دستگاه‌ها برای شما تنظیم کند. توجه داشته باشید که تنظیم سمعک در بهبود مشکلات شنوایی شما بسیار مهم و اثر گذار است. پس به سادگی از کنار آن نگذرید.

برند سمعک هم یک مسئله‌ی مهم است که باید به ان توجه کرد. یکی از بهترین برندهای سمعک، برند زیمنس است که کلینیک‌های تخصصی از جمله کلینیک سمعک آلفا، به عنوان تخصصی‌ترین کلینیک سمعک در ایران، نمایندگی آن را دارا هستند. در مورد سمعک یک نکته‌ی دیگر هم وجود دارد: اگر محدودیت بودجه دارید، بجای خرید یک سمعک یک گوشی گران، بهتر است یک سمعک دوگوشی با امکانات کمتر بخرید. چون سمعک‌های دوگوشی به حفظ تعادل در سیستم شنوایی کمک می‌کنند.

در نهایت پیشنهاد می‌شود که کلینیکی را انتخاب کنید که تمامی خدمات بالا را ارائه دهد. سمعک آلفا تخصصی‌ترین مرکز ارزیابی شنوایی در ایران است و می‌تواند تمامی مشکلات شما را در زمینه‌ی شنوایی پوشش دهد.  

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 09۱۰۳۰*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان