اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102035933718002

پنل های خورشیدی چگونه کار می کنند؟

کد: 140102035933718002

https://bit.ly/3xLs81q

، (اخبار رسمی):  انرژی تجدیدپذیر پاک را به شکل نور خورشید جمع‌آوری می‌کنند و آن نور را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند که می‌تواند برای تامین انرژی بارهای الکتریکی استفاده شود

پنل های خورشیدی چگونه کار می کنند؟
پنل های خورشیدی چگونه کار می کنند؟

پنل‌های خورشیدی چیست؟ چگونه کار می‌کند؟

  انرژی تجدیدپذیر پاک را به شکل نور خورشید جمع‌آوری می‌کنند و آن نور را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند که می‌تواند برای تامین انرژی بارهای الکتریکی استفاده شود. پنل های خورشیدی از چندین سلول خورشیدی منفرد تشکیل شده اند که خود از لایه های سیلیکون، فسفر (که بار منفی را تامین می کند) و بور (که بار مثبت را تامین می کند) تشکیل شده اند.

پنل‌های خورشیدی فوتون‌ها را جذب می‌کنند و با این کار جریان الکتریکی ایجاد می‌کنند. انرژی حاصل از برخورد فوتون‌ها به سطح صفحه خورشیدی به الکترون‌ها اجازه می‌دهد تا از مدارهای اتمی خود خارج شوند و در میدان الکتریکی تولید شده توسط سلول‌های خورشیدی آزاد شوند که سپس این الکترون‌های آزاد را به جریان جهت‌دار می‌کشند. کل این فرآیند به عنوان اثر فتوولتائیک شناخته می شود. یک خانه معمولی دارای مساحت سقف کافی برای تعداد پنل های خورشیدی لازم برای تولید برق خورشیدی کافی برای تامین تمام نیازهای برق خود است.

در یک پیکربندی به خوبی متصل به شبکه، یک آرایه خورشیدی در طول روز برق تولید می‌کند که سپس در شب در خانه استفاده می‌شود. برنامه‌های اندازه‌گیری شبکه به صاحبان ژنراتورهای خورشیدی اجازه می‌دهند در صورتی که سیستم آنها انرژی بیشتری از آنچه در خانه نیاز است تولید کند، دستمزد دریافت کنند. در کاربردهای خورشیدی خارج از شبکه، یک بانک باتری، کنترل کننده شارژ و در بیشتر موارد، یک اینورتر از اجزای ضروری هستند. آرایه خورشیدی جریان مستقیم (DC) الکتریسیته را از طریق کنترلر شارژ به بانک باتری می فرستد.

سپس برق از بانک باتری به اینورتر کشیده می شود که جریان DC را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند که می تواند برای وسایل غیر DC استفاده شود. با کمک یک اینورتر، آرایه های پنل خورشیدی را می توان به گونه ای اندازه گرفت که بیشترین نیازهای بار الکتریکی را برآورده کند. جریان AC را می توان برای تغذیه بارها در خانه ها یا ساختمان های تجاری، وسایل نقلیه تفریحی و قایق ها، کابین های راه دور، کلبه ها یا خانه ها، کنترل های ترافیک از راه دور، تجهیزات مخابراتی، نظارت بر جریان نفت و گاز، RTU، SCADA و موارد دیگر استفاده کرد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید