اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102055939018027

آشنایی با ویزای توریستی کانادا (Visitor Visa)

کد: 140102055939018027

https://bit.ly/3vLy2Ng

، تهران , (اخبار رسمی): توریست کسی است که تابعیت کشور کانادا را ندارد و بصورت قانونی از کانادا دیدن می کند. سالیانه کشور کانادا بیش از ۳۵ میلیون بازدید کننده را میزبانی می‌کند که با ویزاهای غیر اقامتی وارد این کشور می‌شوند

ویزای توریستی کانادا (Visitor Visa)
ویزای توریستی کانادا (Visitor Visa)

ویزای توریستی کانادا ،single entry یا ویزای مولتیپل کانادا multiple entry( ویزای پنج ساله کاناد) صادر می‌شود. ویزای توریستی (سینگل اینتری) به صورت مولتیپل اینتری به مدت ۵ سال صادر می‌شود.

انواع ویزای توریستی

ویزای سینگل کانادا: اگر شما ویزای سینگل (single entry) دریافت کنید، می‌توانید در طول اعتبار ویزا و پاسپورت خود، تنها یک مرتبه وارد کانادا شوید و نهایتا پس از گذشت 6 ماه بایستی خاک کانادا را ترک کنید.

ویزای مولتیپل کانادا: اعتبار ویزای مولتیپل (multiple entry) ، پنج-ساله است، یعنی شما می توانید پس از دریافت این ویزا در طول اعتبار پنج ساله آن، به دفعات و مکرر ورود و خروج به کشور کانادا داشته باشید. و البته توجه داشته باشید، که مدت زمان مجاز اقامت برای هر بار ورود به کانادا با استفاده از این ویزا، 6 ماه است. یعنی اینکه پس از 6 ماه، بایستی کانادا را ترک کنید یا درخواست تمدید اقامت کنید.

شرایط و هزینه درخواست ویزای توریستی

هزینه‌ی درخواست ویزا: این هزینه شامل دو بخش است؛ مبلغ 85 دلار کانادا (CAD) برای پروسه انگشت نگاری یا بیومتریک (Biometric) و همچنین 100 دلار کانادا برای ویزا (Visa).

مجوز کار برای ویزیتور ویزای  کانادا: طبق قوانین کانادا به عنوان یک توریست، شما اجازه کار را بطور رسمی ندارید. ولی می توانید با گرفتن تاییدیه و تحت شرایطی خاص، مجوز کار بگیرید و کار کنید.

امکان اخذ ویزای توریستی کانادا برای همه اعضای خانواده:  برای تک تک اعضای خانواده به طور مجذا درخواست و صادر می‌شود. بعنوان مثال، برای یک خانواده ۴ نفره، بایستی هر ۴ عضو خانواده ویزای مستقل دریافت کنند تا وارد کانادا شوند.

مدت زمان ویزای توریستی کانادا: بطور میانگین، صدور این ویزا حدود 100 روز زمان می‌برد که پس از سابمیت یا تایید نهایی (Submit) پرونده می‌باشد لازم به ذکر است که، این زمان می‌تواند با توجه به پروسه بررسی مدارک، سوء پیشینه و سوابق متقاضی، زمان کمتر یا بیشتری ببرد.

دلایل مرسوم دریافت ویزای توریستی

  • بازدید از اعضای فامیل و آشنایان
  • تفریحی یا سیاحتی
  • ارزیابی شرایط تجاری و کسب و کار در کشور کانادا

مراحل دریافت ویزا توریستی

سفارت کانادا در ایران دفتری ندارد، بنابراین بایستی به یکی از دفاتر وک (VAC) در خارج از ایران، به منظور انجام پروسه انگشت نگاری یا بیومتریک (Biometrics) مراجعه کنیم. 

قوانین مربوط به ویزای توریستی و ورود و خروج به کانادا

پاسخ، بله! به شرطی‌ که ویزای شما ویزا مولتیپل باشد. دقت کنید، همان‌طور که قبل‌ترهم توضیح دادیم، با استفاده از هریک از ویزاهای سینگل و یا مولتیپل کانادا، شما می‌توانید حداکثر ۶ ماه متوالی در خاک کانادا حضور داشته باشید و پس از آن بایستی کشور کانادا را ترک کنید. اما، اگر ویزای مولتیپل دارید و همچنین تاریخ انقضای ویزای شما هنوز اعتبار دارد، می توانید درخواست تمدید ویزا بدهید.

تعداد دفعات سفر و رو‌زهایی که در کشور کانادا با استفاده از ویزای مولتیپل کانادا اقامت دارید، هیچ محدودیتی ندارد؛ یعنی شما می‌توانید هر چند باری که دوست دارید وارد کانادا شوید، بشرطی‌ که ویزای شما اعتبار داشته باشد. همچنین می توانید چندین بازه ۶ ماهه متفاوت، در طول بازه زمانی ویزا و پاسپورت خود، در کانادا اقامت داشته باشید.

*مهم: توجه داشته باشید که در بدو ورودتان به خاک کانادا، آفیسر مهاجرت است که مدت زمان اقامت موقت شما در کانادا را تعیین می کند. مثلا، ممکن است آفیسر در فرودگاه به تشخیص خود، یک  تاشش ماه مجوز ورود به کانادا را به شما بدهد.

برای دریافت ویزای توریستی به کانادا، لزوما نیاز به وکیل ندارید، اما توجه داشته باشید که مراحل درخواست تا ورود به خاک کانادا را باید خیلی خوب بررسی کنید.

امکان پناهندگی به کانادا با ویزای توریستی وجود دارد؟

دلایلی که شخصی تصمیم می‌گیرد به کشور دیگری پناهنده شود مشکلات شدید اجتماعی، سیاسی و مذهبی است. شخصی می‌تواند به کانادا مهاجرت کرده و در این کشور پناهنده شود که اثبات کند در کشور خودش به یکی از دلایل گفته شده در بالا امنیت جانی ندارد. به طور خلاصه باید ثابت کند در کشور خودش جان او در خطر است. در خصوص این موضوع که آیا می‌توان با این ویزا در کانادا پناهنده شد؟ باید بگوییم خیر! پناهندگی با اخذ ویزای توریستی کانادا امکان پذیر نیست.

نحوه درخواست ویزای توریستی کانادا

کانادا سالانه میزبان میلیون ها بازدید کننده است. در واقع، سالانه بیش از ۳۵ میلیون نفر از کانادا دیدن می‌کنند تا از فرصت‌های زیادی که این کشور ارائه می‌دهد،

دو مرحله اصلی برای درخواست موفقیت آمیز ویزای توریستی کانادا وجود دارد. این مراحل عبارتند از:

روش اول: درخواست ویزای توریستی کانادا بر روی کاغذ

در این نوع درخواست شما باید پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، هماره با مبلغ مور نظر به یکی از دفاتر و در کشورهای همسایه ارائه دهید. همزمان با تحویل مدارک، امور انگشت نگاری و عکس برداری نیز باید انجام شود.

روش دوم: درخواست ویزای توریستی کانادا به صورت آنلاین

در این روش نیاز به برخورداری از کارت اعتباری، اسکنر یا دوربین برای ارائه کپی الکترونیکی از اسناد مورد نیاز خواهد بود تا بتوانید مدارک را به صورت اینترنتی برای سفارت کانادا ارسال کنید.

زمان رسیدگی به ویزای بازدید کننده کانادا

قوانین جدید ویزای توریستی کانادا به صورتی است که، زمان پردازش ویزای بازدید کننده به این بستگی دارد که متقاضی از کدام کشور درخواست می‌دهد. به طور معمول، زمان پردازش ویزای بازدیدکننده کانادا می‌تواند از چند روز تا چند هفته متفاوت باشد. اگر از داخل کانادا درخواست دهید، زمان پردازش تنها ۱۲ روز است.

شرایط تمدید ویزای توریستی کانادا

اگر با ویزای توریستی در کانادا هستید و می‌خواهید برای تمدید اقامت خود در کانادا درخواست دهید، باید وضعیت بازدید کننده را دریافت کنید. شما می‌توانید برای وضعیت بازدید کننده از داخل کانادا در اداره مهاجرت کانادا درخواست دهید. با این حال، باید قبل از انقضای وضعیت بازدیدکننده فعلی خود درخواست دهید. به عنوان یک نکته کلی، وقتی به عنوان “توریست” به کانادا می‌آیید، برای یک دوره شش ماهه به شما وضعیت بازدید کننده داده می‌شود.

اگر وضعیت بازدیدکننده شما منقضی شود اما قبلا برای تمدید درخواست داده‌اید و منتظر تمدید خود هستید، تا زمانی که تصمیم نهایی در مورد درخواست تمدید شما گرفته شود، وضعیتی دارید که به آن وضعیت ضمنی می‌گویند. اگر درخواست شما برای تمدید رد شد، می‌توانید برای  بازگرداندن وضعیت درخواست دهید، تا زمانی که درخواست شما ظرف ۹۰ روز از تاریخ رد درخواست ارسال شود.

تمدید ویزای توریستی کانادا

هنگامی که ویزای توریستی فعلی شما منقضی می‌شود، دیگر نمی‌توانید ویزای را تمدید کنید. اگر می‌خواهید در کانادا بمانید، باید برای بازگرداندن وضعیت خود درخواست دهید یا باید کانادا را ترک کنید. شما باید ظرف ۹۰ روز از تاریخ انقضای ویزای توریستی کانادا برای بازیابی وضعیت درخواست دهید.

چرا ویزای توریستی ریجکت می‌شود؟

امکان ریجکت شدن ویزای توریستی وجود دارد. اما دلایلی که باعث می‌شود ویزای متقاضی ریجکت شود چه می‌تواند باشد؟

در ادامه به بررسی دلایلی می‌پردازیم که باعث می‌شود ویزا توریستی کانادا برای متقاضی مهاجرت به کانادا رد یا ریجکت شود.

مشخص نبودن هدف از سفر

اگر اقوامی در کانادا داشته باشید این می‌تواند نکته‌ی مثبتی برای دریافت ویزای توریستی به کانادا باشد. ولی در غیر این صورت باید توضیحات کاملی در رابطه با این‌که چرا قصد دارید به کانادا بروید را ارائه کنید.

نداشتن تمکن مالی مناسب

اگر نتوانید نشان دهید که هزینه‌های سفر به کانادا را چگونه می‌خواهید پرداخت کنید باعث می‌شود ویزای شما ریجکت شود. نکته‌ی مهمی که در این زمینه باید به آن دقت نمایید این است که، برای نشان دادن این هزینه‌ها همیشه دلار آزاد را در نظر بگیرید.

نداشتن سابقه‌ی سفر خوب

به این نکته دقت کنید که بسیاری از ایرانی‌ها به ترکیه و دوبی سفر داشته‌اند. این نوع مسافرت‌ها را نمی‌توان به عنوان سابقه‌ی سفر در نظر گرفت. این به این معنی نیست که لزوما حتما باید شینگن داشته باشید و به همه‌ جای دنیا سفر کرده باشید.

اعتراض گذاشتن بر ریجکت شدن ویزای ویزیتوری کانادا امکان پذیر است؟

متقاضیانی که ویزای آن‌ها ریجکت می‌شوند می‌توانند بر روی این ریجکتی اعتراض بزنند ولی در ابتدا باید مشکل پرونده‌ای که ریجکت شده را بدانند و آن را بر طرف نمایند. پس از آن می‌توانند درخواست ویزای خود را مجدد ارائه دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون