اطلاعات تماس
  • 025*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102065939516699

چاقی نتیجه دنباله روی از فودبلاگرها

کد: 140102065939516699

https://bit.ly/38qmW8k

، قم , (اخبار رسمی): دکتر کرمانی، پزشک بنام حوزه تغذیه و سلامتی، تبلیغات بلاگرها در اینستاگرام را خیانت به سلامتی مردم می‌داند

چاقی نتیجه دنباله روی از فودبلاگرها
چاقی نتیجه دنباله روی از فودبلاگرها

دکتر کرمانی، پزشک بنام حوزه تغذیه و سلامتی، تبلیغات بلاگرها در اینستاگرام را خیانت به سلامتی مردم دانست و گفت:«کافی است یک دور در اینستاگرام بزنید و انواع و اقسام فود بلاگر هایی ببینید که غذاهایی با ارزش غذایی کم را تبلیغ می کنند و مانور شان هم روی قیمت است. این را حتی می توانید در تبلیغات تلویزیونی هم ببینید. غذاهایی با ارزش بسیار پایین و مقدار بالایی کربوهیدرات ساده که تبلیغ می شود.»

دکتر کرمانی با اشاره به این مساله که این معضل تنها به کشور ما منحصر نیست، ادامه داد: «متاسفانه در سطح جهانی، شرکت های غذاسازی، فست فودها و رستوران‌ها با تبلیغ‌های دروغین، بی رحمانه سلامت مردم را به خطر می‌ اندازند و سرمایه‌ های خودشان را افزایش می‌ دهند.»

وی در ادامه با ذکر این موضوع که فضای مجازی بلای جان مردم شده  است و امروزه، اگر بلاگرها تبلیغات کارتن‌ خوابی هم کنند مردم کارتن خواب می‌ شوند!، اضافه کرد: «ایرانی‌ها به شدت میل به فست فود پیدا کرده اند و حتی کار به جایی رسیده  است که میان  وعده  ها هم شامل چنین غذاهایی می  شود. در کنار همه  این موارد، بی تحرکی بلای جان جامعه  شده  است.کرونا و فشارهای سنگین اقتصادی باعث شده  است که در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق جامعه از حال روحی خوبی برخوردار نباشند. بدون شک، این یکی از دلایلی است که میل به تحرک و ورزش را در جامعه کم کرده  است.»

پدر علم رژیم تغذیه ایران، با اظهار نگرانی از وضعیت چاقی در کشور و وضعیت بیماری های خاموشی همچون دیابت، افزود: «بنده می توانم بدون در نظر گرفتن شرایط مالی به مردم توصیه کنم در طول روز میوه و سبزیجات زیاد استفاده کنند و در کنار تمام وعده  های غذایی پروتئین و فیبر داشته باشند؛ اما آیا همه قادر به انجام این کار خواهند بود؟ مسلماً خیر. اما واقعیت تلخ این است که بدون این مواد غذایی بسیاری از نیازهای بدن برآورده نمی  شود و به سادگی می  توانم بگویم آمار ابتلا به دیابت و انواع بیماری‌های التهابی بالا می‌رود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به این مساله که تحقیقات علمی نشان می دهد همین کربوهیدرات‌ها که بدبختانه بخش زیادی از غذای مردم را تشکیل می  دهند، عامل اصلی افزایش التهاب در بدن هستند، تصریح کرد:‌ «افزایش التهاب علاوه بر بیماری‌هایی که گفتم موجب رشد بیش از پیش ابتلا به سرطان هم می  شود که درد امروز جامعه است.»

به گفته دکتر کرمانی مواد غذایی حاوی پروتئین کامل برای بسیاری از خانواده  ها دشوار و حتی تبدیل به آرزو شده است و در حال حاضر، خانواده  ها به غذاهایی روی آورده  اند که قیمت پایین  تری دارند و به طبع مواد مغذی کمتر و نشاسته و قند بیشتری دارند که استفاده از این نوع مواد غذایی در بلند مدت متاسفانه منجر به چاقی خواهد شد.»

دکتر کرمانی در پایان ضمن درخواست از دولت و افراد تاثیرگذار در فضای اجتماعی جهت برنامه  ریزی برای تغییر سبک زندگی مردم اظهار کرد: «مهم‌ترین عامل برای داشتن زندگی سالم، تغییر نگرش مردم است. مردم نباید کاهش وزن را محدود به تغییر اعداد روی ترازو کنند. متاسفانه کاهش وزن برای بسیاری از مردم، یک هدف کوتاه مدت است؛ اما باید آن را نعمتی بدانیم که ما را پیوسته سالم و شاد نگه می  دارد. فردی که سالم است بهتر می  تواند فکر کند. عملکردش در زندگی زمین تا آسمان متفاوت خواهد بود.»

وی در نهایت تاکید کرد:‌ «تناسب اندام را یک رشد فردی فوق العاده می‌بینم. منظورم این نیست که افراد دچار اضافه وزن نمی  توانند فکر کنند، بلکه با تغییر سبک زندگی و جلوگیری از بسیاری از بیماری  ها می  توانیم زمان بیشتری به خود اختصاص دهیم و کمتر درگیر درمان شویم.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

به اندام دکتر کرمانی

گروه به اندام دکتر کرمانی، به عنوان بزرگترین گروه درمان چاقی و لاغری در خاورمیانه با اعتماد و همراهی مخاطبان خود 20سال تجربه خدمت گذاری به هم وطنان عزیز را در کارنامه خود رقم زده است. تیم به اندام دکتر کرمانی، با کمک پزشکان، کارشناسان تغذیه، فیزیولوژیست، مهندسان نرم افزار و کارشناسان محتوایی توانسته است عالی ترین خدمات تخصصی کاهش و افزایش وزن را مطابق با استانداردهای بین المللی به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد.

اطلاعات تماس
  • 025*****
[نمایش اطلاعات]