اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102065940718678

پاراگلایدر و راه های آموزش آن

کد: 140102065940718678

https://bit.ly/3vlcesM

، تهران , (اخبار رسمی): پرواز یکی از بزرگترین آرزوهای انسان بوده و خیلی از ما دوست داریم حتی برای بار هم که شده این حس رو تجربه کنیم.

پاراگلایدر و راه های آموزش آن
پاراگلایدر و راه های آموزش آن

پرواز یکی از بزرگترین آرزوهای انسان بوده و خیلی از ما ها دوست داریم حتی برای یک بار هم که شده این حس را تجربه کنیم. ولی از طرفی کمبود امکانات و گاه هزینه های زیاد باعث شده تا از این آرزو دور بمانیم. اگه میخواهید تا یک راه آسان و کم هزینه را برایتان توضیح بدهیم با ما همراه باشید.

«پرش با چتربال » یا «پرش با پاراگلایدر» نام یک ورزش تفریحی و رقابتی است ، که رویای دیرینه بشر را تحقق بخشیده است. بطوریکه خلبان به آرامی از سطح شیب دار کوه به سمت پایین می دود و با حالتی به شکل سر خوردن در آسمان از کوه جدا می شود. خلبان برای شروع پرواز احتیاجی به انجام سقوط آزاد و یا پرش از صخره ندارد. نشست و برخاست با چتربال به نرمی و آرامی برابر با توان بدنی خلبان برای دویدن است و نکته اینکه هنگام پرواز به هیچ وجه حالت ترس از افتادن به انسان دست نخواهد داد و اصلاً قابل مقایسه با بالا رفتن از کوه و یا وحشت نگاه کردن از بالای یک ساختمان بلند نیست.

پاراگلایدر چیست؟

پاراگلایدر کوچکترین ، سبک ترین و ارزان ترین وسیله شخصی برای پرواز کردن هست. این وسیله از 3 قسمت تشکیل شده است:

  • بال یا چتر که به شکل هلال است و بالای سر شما قرار می‌گیرد و  پرواز می‌کنید
  • صندلی که در طول پرواز روی آن می نشینید و به بال متصل است
  • چتر کمکی یا چتر نجات که درون صندلی تعبیه شده است

امنیت در پرواز

پرواز با پاراگلایدر بسیار زیبا و لذت بخش است و یک رقابت شخصی همیشگی است. پرواز با آن تلفیقی از حرکات بدن و کنترل مغز است که در یک بازی فوق العاده با هم مخلوط می‌شوند. یک گروه از پرندگان مشتاق و بی تجربه می‌توانند عامل بالقوه یک حادثه باشند. اشتباهات، بی توجهی ها و خود را نشان دادن میتوانند باعث حادثه شوند.متخصصان مورد اطمینان را انتخاب کنید. قبل از آنکه خودتان دست به ماجراجویی بزنید دوره هایی را که نیاز دارید حتماً بگذرانید.

میزان سختی یادگیری فن پرواز با پاراگلایدر

یادگیری پرواز مطمئنأ به سادگی یادگیری رانندگی است. آنچه دارای اهمیت بسیاری است این است که مطالب تئوری لازم را درخصوص هواشناسی و تئوری پرواز باید فراگرفت و به دقت اجرا نمود. شاید گاهی تخطی کردن از قوانین رانندگی مارا با خطر جدی مواجه نسازد اما رعایت نکردن و بی توجهی به اصول و قوانین پرواز می تواند خطر آفرین باشد. یک خلبان پاراگلایدر باید بتواند خود را ملزم به رعایت کامل مقررات نماید و شاید این سخت ترین بخش یادگیری پرواز باشد.

راه های تجربه پرواز با پاراگلایدر چیست؟

برای اینکه بتونید پرواز کردن با پاراگلایدر را تجربه کنید دو راه پیش روی شماست:

مراحل آموزش پاراگلایدر

بعد از کلاسهای آموزش پاراگلایدر می توانید به تنهایی پرواز کنید و یا به اصطلاح سولو شوید. فرد سولو بدون حضور و نیاز به مربی می تواند در هر کجا که خواست چتر پرواز خود را باز کرده و مثل یک پرنده واقعی پرواز کند.

طی پنج مرحله می توان از یک فرد مبتدی به یک مربی پاراگلایدینگ تبدیل شد که هر کدام از آنها نیازمند تلاش و علاقمندی به این شرح است: 

  • دوره مقدماتی پاراگلایدر که مخصوص افراد بی تجربه و تازه وارد است
  • دوره مستقل موجب می شود اعتماد به نفس و مهارت خوبی کسب کنید
  • دوره اینترمدییت باعث افزایش تجربه شما می شود
  • دوره پیشرفته همه چیز در مورد پاراگلایدر را برای شما روشن خواهد کرد

دوره مربیگری پرواز می تواند مرحله ای جدید و خاص در زندگی شما باشد تا بعد از آن بتوانید دانش و مهارت خود را به علاقمندان جدید ارایه دهید.

شرایط پرواز با پاراگلایدر

شرایط پرواز و یادگیری آن ساده بوده و از سنین 15 سال به بالا همگان قادر به شرکت در کلاس ها هستند. مدرسه های پرواز می تواند شروع خوبی برای همه باشد. وزن شخص باید بین 47 تا 110 کیلوگرم باشد. البته تعلیم شاگرد با بیشتر از این وزن هم با لوازم خاص امکان پذیر است.

پرواز تفریحی : در این روش شما همراه با خلبان متبحر پاراگلایدر که گواهینامه انجام پرواز دو نفره رو داره تجربه یک پرواز لذتبخش رو خواهید داشت. برای این کار نیاز به آموزش خاصی ندارید و کافیه همراه با خلبان چند قدم در دامنه کوه بدوید تا به پرواز در بیاید. در طول پرواز تفریحی پاراگلایدر خلبان تمامی کنترل ها را به عهده خواهد داشت تا در نهایت یک فرود نرم و راحت رو تجربه کنید. پاراگلایدر تهران پیشنهاد جذابی برای ساکنین تهران و کرج هست.

آموزش پاراگلایدر : اگه بخواید خودتون یک خلبان پاراگلایدر بشید تا هر وقت که دوست داشتید بتونید پرواز کنید پیشنهاد می کنیم در دوره های آموزش پاراگلایدر شرکت کنید. همه نکاتی که در مورد پرواز تفریحی پاراگلایدر باید بدانید.

احتمالا پرواز تفریحی پاراگلایدر یکی از بهترین تجربه های شما خواهد بود به شرطی که انتخاب درستی را انجام دهید. همان گونه که پیش تر نیز گفته شد در طول این نوع از پرواز که بصورت دونفره انجام می شود خلبان تمامی کنترل را به عهده دارد. از اینرو طبیعی است که در مورد انتخاب یک خلبان خوب دقت نظر کافی را داشته باشید.

شاخصه هایی که نشانگر یک انتخاب خوب می باشد شامل موارد زیر است:

تجربه خلبان : خلبان تان ترجیحا بیش از 1000 پرواز دو نفره را انجام داده باشد

مداومت پروازی : خلبان تان حداقل 5 سال مداوم پرواز دو نفره را انجام داده باشد.

تجهیزات : تجهیزات نهایتا تا دو سال قبل باشد

گواهینامه : ترجیحا دو گواهینامه از انجمن ورزشهای هوایی و سازمان هواپیمایی داشته باشد

همه نکاتی که در آموزشگاه پاراگلایدر باید بدانید

دوره های آموزش پاراگلایدر به ترتیب شامل:

  • دوره مبتدی
  •  دوره مستقل
  •  دوره متوسطه و دوره پیشرفته

همچنین دوره های تخصصی پرواز دونفره ، مسافت یا کراس کانتری و دوره های آکروباسی پاراگلایدر نیز از دیگر دوره های آموزش پاراگلایدر می باشد. اما برای آموزش پاراگلایدر و به طور کلی یادگیری یک هنر و مهارت مهم مثل خلبانی چه ملاکهایی رو باید مد نظر داشته باشیم. در ادامه به بیان مهم ترین هاش می پردازیم.

آموزشگاه پاراگلایدر حرفه ای

آموزش پاراگلایدر فرآیندی هست که مستلزم داشتن ساختار و تشکیلات آموزشگاهی مناسب هست. مجموعه ساختار یافته و سازماندهی شده ای که با داشتن بخش های مختلف آموزشی و فنی بتونه با تقسیم وظایف خدمات خوبی رو به متقاضی آموزش پاراگلایدر بدهد. توانایی سخت افزاری و داشتن محل مناسب برای آموزش از مهمترین فاکتورهای یک آموزشگاه خوب هست.

مربی آموزش پاراگلایدر

همون طور که مشخصه مهمترین بخش آموزش مربی هست. یک مربی پاراگلایدر خوب باید توانایی فن بیان و دانش و اطلاعات تئوری بالا رو در کنار مهارت عملی قابل قبول داشته باشه و از مراجع ذیربط دارای گواهینامه مربیگری باشد.

تجربه کاری

با توجه به نوع ورزشی که انتخاب کردید مسلما داشتن تجربه کافی مجموعه آموزش پاراگلایدر بسیار حائز اهمیت هست و حدالمقدور سعی کنید تا از مربیان با تجربه برای این امر بهره ببرید.

سیلابس استاندارد

امروزه تبلیغات بسیاری در سایت های آگهی مبنی بر آموزش پاراگلایدر وجود داره که باعث ایجاد ابهام و بعضا دریافت اطلاعات غلط توسط هنرجوی متقاضی آموزش پاراگلایدر میشه. تبلیغاتی شبیه آموزش پرواز در ۳ روز و یا در ده جلسه صرفا جنبه تجاری داشته و اصولی نیست. هر دوره آموزشی استاندارد مشخص داره که برای اطلاع از اون میتونید سیلابس های هر دوره آموزشی رو جستجو کنید و از مربی مربوطه مطالبه کنید.

قیمت مناسب دوره آموزش پاراگلایدر

آموزش پاراگلایدر فرآیندی هست که با توجه به فاکتورهای مهارت مربی و تجربه کاریش ، نوع وسایل آموزشی ، تعداد جلسات آموزشی ، سیلابس آموزش و موارد دیگه میتونه در قیمت گذاریش موثر باشه.

ارائه وسایل استاندارد

آموزشگاه هایی که دارای وسایل کافی باشن و بتونن مشاوره خوب در خرید وسایل به هنرجویان بدند و حتی تسهیلاتی رو در اختیارشون بزارن در اولویت هستند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پرشین پارا

استاد مهدی کوهی از سن نوجوانی و حدودا ۱۳ سالگی در محیط پاراگلایدر بخاطره پروازهای خانوادگی حضور داشت و بعد از سپری شدن مدتی با این رشته ارتباط برقرار کرد و در سال ۱۳۸۰ شروع به پرواز کرد و توانست مراحل به سرعت و با پیشرفت قابل توجهی پشت سر بگذارد و خود را به خلبانان مطرح آن زمان برساند و سالها به عنوان یکی از بهترین خلبانهای استان تهران پروازهای انفرادی و دونفره ی خود را ادامه بدهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح