اطلاعات تماس
  • 091247*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102075941718686

مشاوره روانشناسی چیست و چه تاثیراتی در روند بهتر زندگی انسان خواهد داشت؟

کد: 140102075941718686

https://bit.ly/3vP7BpV

، (اخبار رسمی): روانشناسی مطالعه ذهن و رفتار است که شامل تأثیرات زیست شناختی، فشارهای اجتماعی و عوامل محیطی است که بر چگونگی تفکر، عملکرد و حس افراد تاثیر می گذارد

کلمه “روانشناسی” خود از واژه یونانی psyche روان گرفته شده است که در معنای واقعی کلمه به معنی “زندگی” یا “جان” است. در طول تاریخ روانشناسی، مکاتب فکری مختلفی برای توضیح ذهن و رفتار انسان شکل گرفته اند.

روانشناسی یک رشته علمی گسترده و متنوع است که شامل مطالعه اندیشه، رفتار، پیشرفت، شخصیت، احساسات، انگیزه و موارد دیگر می شود. در نتیجه، برخی از زیرشاخه های فرعی و شاخه های تخصصی پدیدار شده است. در زیر برخی از حوزه های اصلی تحقیق و کاربرد در روانشناسی آمده است:

مشاوره روانشناسی به عنوان ارائه دهنده انواع خدمات درمانی است که توسط متخصص روانشناس در مرکز مشاوره اجرا شده و این موضوع بر نحوه ی عملکرد افراد در سنین مختلف و روابطشان متمرکز است. مشاوره روانشناسی به نگرانی های عاطفی ، شغلی ، اجتماعی ، مدرسه و .... که ممکن است افراد در مراحل مختلف زندگی خود داشته باشند ، موثر خواهد بود. مشاوره روانشناسی  زمان رو به رو شدن با فشار های مختلف زندگی که در خانواده و گروه و یا سازمان ها افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند و وجود هرگونه مشکلات عاطفی و روانی و در جهت بهبود شرایط فرد و کاهش احساس پریشانی در هنگام مواجه شدن با بحران ها به صورت مشاوره حضوری مفید خواهد بود.

روانشناسی بالینی بر ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات روانی متمرکز است و روانشناسی شناختی مطالعه فرآیندهای فکری انسان از جمله توجه، حافظه، ادراک، تصمیم گیری، حل مسئله و فراگیری زبان است.

روانشناسی قیاسی نیز ​​شاخه ای از روانشناسی است که به مطالعه رفتار حیوانات مربوط می شود.

روانشناسی رشدی شاخه ای است که به بررسی رشد و نمو انسان در طول زندگی می پردازد و شامل توانایی های شناختی، اخلاق، عملکرد اجتماعی، هویت و سایر زمینه های زندگی است.

روانشناسی جنایی هم یک رشته کاربردی است که با استفاده از تحقیقات روانشناسی و قوانین موجود، بر سیستم عدالت قضایی و کیفری متمرکز است.

روانشناسی صنعتی ، سازمانی زمینه ای است که از تحقیقات روانشناختی برای ارتقاء عملکرد کار و انتخاب کارمندان استفاده می کند.

روانشناسی شخصیتی بر درک چگونگی رشد شخصیت و همچنین الگوهای افکار، رفتارها و ویژگی هایی که باعث منحصر به فرد بودن فرد می شود، تمرکز دارد.

روانشناسی اجتماعی بر رفتار گروهی، تاثیرات اجتماع بر رفتار فردی، نگرش، پیش داوری، قابلیت انطباق در جامعه، پرخاشگری و مباحث مرتبط دیگر متمرکز است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091247*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش