اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102095945018027

راهنمای کامل دریافت اقامت دائم کانادا

کد: 140102095945018027

https://bit.ly/3wdHeKT

، تهران , (اخبار رسمی): مزایای اقامت دائم در کانادا، به علاوه شرایط گرفتن اقامت دائم در این کشور

راهنمای کامل دریافت اقامت دائم کانادا
راهنمای کامل دریافت اقامت دائم کانادا

کانادا کشور فرصت‌هاست و افراد زیادی از سرتاسر جهان به خصوص از ایران، قصد مهاجرت و دریافت اقامت دائم این کشور را دارند

اقامت دائم در کانادا

شاید بهتر باشد اول در مورد این موضوع صحبت کنیم که اساسا اقامت دائم کانادا به چه معناست، موسسه محبوب مهاجر سرزمین من این خدمات را به شما ارائه می دهد. کسی که اقامت دائم کانادا را داشته باشد، شخصی است که می‌تواند به صورت قانونی در کانادا زندگی کند. دولت کانادا به این فرد اقامت دائم این کشور را اهدا می‌کند و با داشتن کارت اقامت دائم(PR) فرد از تمامی حقوقی که یک شهروند کانادا دارد، برخوردار است. 

شرایط گرفتن اقامت دائم کانادا

هر کسی مجاز به درخواست اقامت دائم کاناداست اما فقط افرادی واجد شرایط، پذیرفته می‌شوند. راه‌های مختلفی برای دریافت اقامت دائم کانادا وجود دارند که در ادامه متن به صورت کامل هرکدام بررسی می‌شوند.
مهم است بدانید که هر کدام از راه‌های گرفتن اقامت دائم این کشور شرایط مخصوص به خود را دارند. اما به صورت کلی موارد زیر برای مشخص شدن اینکه شرط دریافت اقامت دائم را دارید یا خیر مورد بررسی قرار می‌گیرند:

  • سن 
  • سطح تحصیلات
  • میزان تسلط به زبان رسمی
  • میزان تسلط به زبان رسمی دوم
  •  تجربه کاری کانادایی

علاوه بر این در اکثر راه‌های موجود، بر اساس ویژگی‌هایی که دارید امتیازبندی می‌شوید و تنها کسانی که امتیاز خاصی را بتوانند کسب کنند، شرط گرفتن اقامت دائم این کشور را دارا خواهند بود. حداقل امتیاز برای شرایط و راه‌های مختلفی که از طریق آن اقدام می‌کنید متفاوت است.

مدارک لازم برای اقامت دائم کانادا

  •  IELTS (سیستم آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی) – برای ارائه نتایج آزمون زبان
  •  ECA (ارزیابی مدارک تحصیلی)
  •  سرمایه و بودجه کافی متناسب با خواسته‌های برنامه مورد نظر
  •  مدارک و گواهی‌نامه‌های تحصیلی
  • گواهی و مدارک مربوط به اسپانسر و حامیان مالی
  •  اصل و ترجمه‌های رسمی مدارک شناسایی و هویتی
  •  مدارک استخدامی و شغلی مانند فیش حقوقی، پیشنهاد شغل و …
  •  پاسپورت معتبر

چطور مقیم دائم کانادا شویم؟

برای اینکه فردی بتواند اقامت دائم کانادا را دریافت کند، راه‌های مختلفی در مقابل خود دارد. دقت داشته باشید که از هر روشی که می‌خواهید اقدام کنید، اول به دقت در مورد شرایط و مدارک آن به خوبی تحقیق کنید و با استفاده از مشاوره‌های تخصصی و کسانی که در این زمینه خبره هستند، برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید تا در مسیر انجام آن دچار مشکل نشوید. در ادامه راه‌های گرفتن اقامت دائم کانادا بررسی می‌شوند.

راه‌های گرفتن اقامت دائم کانادا

همان‌طور که قبلا نیز اشاره شده روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق آن‌ها اقدام کنید. در ادامه این روش‌ها به‌صورت کامل‌تر معرفی می‌شوند.

1. تحصیل در کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که دانشگاه‌ها و نظام آموزشی پیشرفته و معتبری دارد و به همین خاطر بسیاری از دانشجویان از سرتاسر جهان و ایران در این کشور مشغول به تحصیل هستند. یک سوال که ممکن است برای افراد پیش آید، این است که آیا از طریق تحصیل می‌توان اقامت دائم کانادا را به دست آورد.

نکته‌ای که باید بدانید این است که به صورت مستقیم و تنها از طریق تحصیل نمی‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. اما فارغ‌التحصیل شدن از یک دانشگاه معتبر در کانادا، شرایط شما برای دریافت اقامت دائم کانادا از روش‌های دیگر را بهتر و مسیر دریافت آن را هموارتر می‌کند.

شما بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید برای گرفتن اجازه کار اقدام کنید و پس از آن از طریق روش‌هایی مانند اکسپرس اینتری اقدام به دریافت اقامت دائم کانادا کنید. از آن جا که مدرک تحصیلی بالا دارید و مدت زمان مشخصی در خاک این کشور زندگی و تحصیل کرده‌اید، امتیاز بالاتری دریافت خواهید کرد و شرایط شما برای دریافت اقامت دائم کانادا بهتر خواهد بود. از طرفی دیگر پیدا کردن کار در این کشور برای شما آسان‌تر است.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا

در سیستم مهاجرتی کانادا پدیده‌ای به عنوان تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا وجود ندارد. اما بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید از طریق برنامه‌های مهاجرتی که در اختیار متقاضیان قرار گفته است مانند اکسپرس اینتری و یا برنامه‌های مختلف استانی کانادا، برای گرفتن اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

2. اقامت دائم از طریق کار در کانادا

یکی از شیوه‌های مهم دریافت اقامت دائم کانادا از طریق کار و سیستم اکسپرس اینتری است. از سیاست‌های اصلی دولت کانادا این است که افرادی که در زمینه‌های مختلف تخصص و مهارت دارند را در قالب برنامه‌های کارگان ماهر یا کارگران دارای تخصص در این کشور نگه دارد.

شما می‌توانید از طریق اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید. این شیوه به صورت رقابتی است و متقاضیان بر اساس شرایطی که دارند امتیازبندی و رتبه دهی می‌شوند. برای استفاده از این روش نیز ابتدا باید اجازه کار در کانادا را دریافت کنید و در این کشور مشغول به کار شوید.

این پروسه در دو مرحله انجام می‌گیرد. ابتدا متقاضی باید پروفایل خود را به صورت آنلاین در اکسپرس اینتری تکمیل کند و اطلاعات مختلفی مانند، تحصیلات، سن، مهارت زیان، تجربه کاری و مواردی از این دست را ارائه دهد تا بر اساس آن ها امتیازبندی شود.

3. روش سرمایه گذاری برای دریافت PR کانادا

اگر از لحاظ مالی وضعیت خوبی دارید و می‌توانید در کانادا سرمایه گذاری کنید، این امکان وجود دارد که از این طریق اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. روش‌های مختلفی در این زمینه وجود دارند که می‌توان به برنامه‌های استانی کانادا و ویزاهای کارآفرینی در استان‌ها اشاره کرد. شما با سرمایه گذاری و راه‌اندازی کسب و کار و یا خرید آن در استان‌های مختلف کانادا می‌توانید از طریق برنامه نامزدی استانی کانادا، اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

4. اقامت استارتاپ کانادا

اگر فردی خلاق با ایده‌های نو هستید می‌توانید از طریق ویزای استارتاپ کانادا، اقامت این کشور را دریافت کنید. برای دریافت اقامت دائم کانادا از این طریق باید طرح و پلن کاری و استارتاپی نوین و جدید ارائه دهید که تا به حال نمونه‌ای از آن در کانادا اجرا نشده باشد و بتوانید ثابت کنید که این کار پول ساز است و حتی می‌توانید برای آن سرمایه گذار جذب کنید و حتی اگر ایده شما خیلی قوی باشد برایش وام نیز دریافت کنید.

5. خوداشتغالی کانادا

هنرمندان و ورزشکاران می‌توانند برای اخذ ویزای خوداشتغالی اقدام کنند. برای اینکه بتوانند این نوع ویزا را بگیرند باید در رشته‌ای که فعالیت می‌کنند، مقام و رتبه‌های جهانی کسب کرده باشند. پس از مدتی نیز با به دست آوردن شرایطی خاص می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. در این روش نیز بسته به شرایط متقاضی به او امتیاز تعلق می‌گیرد و برای اینکه شرایط این نوع ویزا را داشته باشد، باید امتیاز او حداقل 35 شود.

گرفتن PR کانادا

PR مخفف عبارت Permanent residence است و به معنای اقامت دائم کاناداست. پس این عبارت همان اقامت دائم کاناداست که در مورد شرایط و نحوه گرفتن آن در این مقاله مفصل بحث شد. توجه داشته باشید که بعد از اینکه اقامت دائم کانادا را دریافت کردید، برای شما کارت PR صادر خواهد شد و تمامی حقوقی که یک شهروند کانادایی دارد، برخوردار می‌شوید. بعد از گذشت مدت زمان معینی اگر شرایط مشخص شده را داشته باشید، می‌توانید برای دریافت شهروندی کانادا اقدام کنید که برای این کار داشتن اقامت دائم کانادا الزامی است.

برای انتخاب روش مناسب و همچنین اقدام به آن از مشاورین متخصص موسسه محبوب مهاجر سرزمین من کمک  بگیرید تا بتوانید در کمترین زمان و با موفقیت اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

بهترین روش دریافت ویزای دائم کانادا کدام است؟

این موضوع تا حدود زیادی به شرایط شما بستگی دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. روش‌های مختلفی در این مقاله مطرح شده است که می‌توانید متناسب‌ترینشان را انتخاب کنید. برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید حتما از مشاورین تخصصی کمک بگیرید.

کدام روش دریافت اقامت دائم کانادا کم هزینه تر خواهد بود؟

دریافت اقامت دائم کانادا از طریق کار مانند اکسپرس اینتری و یا جاب آفر به نسبت سایر روش‌هایی که معرفی شدند، هزینه کمتری نیاز دارد. روش‌های کارآفرینی و سرمایه گذاری در کانادا به عنوان گران‌ترین روش‌های اقامت دائم کانادا محسوب می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]