اطلاعات تماس
  • 021664*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102105947918719

زیر و بم عرضه کتاب‌های کمک درسی در ایران

معرفی بانک کتاب پایتخت، فروشگاه آنلاین خرید کتاب های کمک درسی

کد: 140102105947918719

https://bit.ly/3FoiR0V

، (اخبار رسمی): آمارهای موجود در موسسات آموزشی نشان می‌دهد که نقش کتاب‌های کمک درسی در ایجاد عمق علاقه یک دانش‌آموز تا چه حد است و این کتاب‌ها چگونه توانسته‌اند انگیزه‌های لازم برای پیشبرد ادامه تحصیل را فراهم کنند.

معرفی بانک کتاب پایتخت، فروشگاه آنلاین خرید کتاب های کمک درسی
معرفی بانک کتاب پایتخت، فروشگاه آنلاین خرید کتاب های کمک درسی

 کتاب‌های کمک درسی بخریم؛ اما از کجا؟

بحث کتاب‌های کمک درسی در ایران، همیشه بحثی داغ و مورد توجه بوده است. این شکل از کتاب‌ها که با هدف تسهیل در درک هرچه بیشتر دروس آموزشی تهیه و تدوین می‌شوند، همواره از سوی دانش‌آموزان مورد استقبال قرار گرفته‌اند و شاید به همین دلیل باشد که هم‌اکنون شاهد فعالیت موسسات بزرگ آموزشی و همچنین موسسات نشر مختلف در این زمینه هستیم.

نیازمند نگاه مثبت

حقیقت این است که بسیاری از دست‌اندرکاران نظام آموزشی کشور، لزوم استفاده از کتب کمک درسی را به عنوان یک اصل پیشنهاد می‌کنند اما خیلی‌ها هم هستند که تصورشان نسبت به اینگونه کتاب‌ها، تصوری صرفا تجاری با هدف پول پارو کردن است.

با نگاهی اجمالی به سیر استفاده دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از کتاب‌های کمک درسی به این نکته پی می‌بریم که نفع این کار، بسیار بالاتر از ضرر آن است و بر همین اساس لازم است که موضوعات جانبی تهیه و استفاده از این نوع کتاب‌ها را با دیدی بازتر و مثبت‌تر ارزیابی کنیم.

گشایش مشکل کمبود وقت دانش‌آموزان در یادگیری

کتاب‌های کمک درسی که اوج‌گیری استفاده از آنها در ایران به سال‌های آغازین دهه ۷۰ برمی‌گردد، به دلیل روانی و ذکر مثال‌های ملموس در حوزه‌های مختلف درسی و همچنین دارابودن تمرین‌های مختلف و قابل هضم برای قشرهای مختلف تحصیلی، به عنوان یک مکمل برای نزدیک شدن هرچه بیشتر دانش‌آموزان به موضوع درس عمل می‌کنند و استفاده از آنها تا کنون در این زمینه با درصد بالایی از موفقیت همراه بوده است.

نظام آموزشی کشور ما به گونه‌ای طراحی شده است که دانش‌آموزان، خصوصا در پایه‌های ابتدایی و متوسطه را با دیدگاهی همه‌جانبه نگر پرورش دهد. یعنی این یک دانش‌آموز می‌بایست با درصدی ولو اندک از علوم متعدد آشنا شود و همین نکته ممکن است مشکلی چون کمبود زمان یادگیری را به همراه داشته باشد و در همین بزنگاه است که نیاز به وجود کتاب‌های کمک درسی بیشتر رخ می‌نمایاند.

ایجاد عمق علاقه

ممکن است شما با دانش آموزانی مواجه شده باشید که در فهم صحیح یک درس، احساس تنهایی می‌کنند و شاید مشکل خود را مشکلی لاینحل تصور کنند و در همین نقطه است که کتاب‌های کمک درسی، علاوه بر جنبه‌های مثبت آموزشی، حاوی جنبه‌های روانی مثبت هم می‌شوند و هر دانش‌آموز، بنا به فراخور استعداد خود می‌تواند با اندکی کمک گرفتن از دیگران، روحیه از دست رفته خود را بازیابی کند.

آمارهای موجود در موسسات آموزشی نشان می‌دهد که نقش کتاب‌های کمک درسی در ایجاد عمق علاقه یک دانش‌آموز تا چه حد است و این کتاب‌ها چگونه توانسته‌اند انگیزه‌های لازم برای پیشبرد ادامه تحصیل را فراهم کنند.

لزوم استفاده از مشاوران ارشد فروش کتاب‌های کمک درسی

امروزه نمی‌توان منکر تکثیر مراکزی شد که کتاب‌های کمک درسی عرضه می‌کنند و بدون شک، بسیاری از این مراکز، هدفی غیر از ارتقای بهره درسی از سوی دانش‌آموز دارند اما آیا می‌توان همه عرضه‌کنندگان را با یک چوب راند؟ جواب این پرسش یک کلمه است: خیر!

برای آگاهی از چگونگی تهیه یک کتاب کمک درسی، راه‌های مختلفی وجود دارد که بهترین آنها، گرفتن مشاوره از پیشکسوتان امر آموزش و کارشناسان حاضر در بعضی از مراکز توزیع کننده است.

تجربه ثابت کرده است که درصد بالایی از دانش‌آموزان موفق در کنکور، افرادی هستند که به اشکال مختلف، با کتاب‌های کمک درسی و دریافت مشاوره‌های دقیق سروکار داشته‌اند و بر همین اساس نمی‌توان گفت که تهیه این محصولات بدون مسیر کشف راهکارهای موجود و یافتن بهترین‌ توزیع کنندگان، مسیری درست و علمی است.

نباید عجله کنید!

برخلاف تبلیغاتی که معمولا در فضاهای مجازی یا فروشگاه‌ها و سایت‌های نامعتبر جریان دارد، داشتن وسواس مثبت و کنار گذاشتن عجله و همچنین عدم مراجعه به هر جایی که سروصدایی بیشتر برای فروش دارد را باید در تهیه کتاب‌های کمک درسی در نظر داشته باشیم.

زمان و انرژی یک دانش‌آموز، ارزشمندتر از آن است که صرف خواندن کتاب‌های غیر ضروری شود. شما برای رفع اشکال در یک درس، پیش از هر مورد دیگر به یک استاد راهنما نیاز دارید، نه کسی که در همان دید نخست سعی در سرکیسه کردنتان دارد.

بهترین نتیجه در گرو بهترین انتخاب است

با کمال تاسف باید گفت که بازار کتاب‌های کمک درسی، به بازاری رقابتی برای کسب سود  تبدیل شده است و همین امر نیاز ما به یافتن بهترین گزینه را دشوار می‌کند.

ما امروزه با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خیل عظیمی از توزیع‌کنندگان کتاب‌های کمک درسی می‌شویم که بسیاری از آنها حتی از نوشتن صحیح یک جمله در معرفی فعالیت خود عاجزند اما کل ماجرا این نیست، چون افرادی دلسوز هم در این زمینه فعالیت دارند که هدف اولیه‌شان، ارتقای سطح علمی آینده‌سازان کشور است.

بهترین تبلیغات، کیفیت محصول است

نکته‌ای که همواره باید به آن توجه داشته باشیم این است که در امر مهمی چون درس و مشق، به هیچ عنوان نباید مغلوب تبلیغات ریز و درشت بشویم. تهیه کتاب‌های کمک درسی، کاری یک نفره و از سر نیازی زود گذر نیست، پس به سراغ مراکزی بروید که همه نیازهای شما اعم از مشاوره و عرضه کتاب مناسب را یکجا در اختیار داشته باشند. آنچه که باید هرگز فراموش نکنیم این است به قول سعدی:«مشک آن است که ببوید، نه آنکه عطار بگوید.»   

پیشنهاد ما در خرید آسان

یکی از فروشگاه‌های آنلاین عرضه کتاب‌های همه سطوح درسی در ایران، بانک کتاب پایتخت است. فروشگاهی که به گواه بسیاری از دست‌اندرکاران امر آموزش و دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، یکی از بهترین عرضه کنندگان به شمار می‌رود. این فروشگاه که کلیه محصولات مکتوب، صوتی و تصویری در زمینه مسائل کمک درسی را در اختیار دارد، محصولات سفارشی مختلف در هر زمینه را در اسرع وقت، با احتساب تخفیف‌های ویژه، به اقصی‌نقاط کشور ارسال می‌کند.

این فروشگاه که به دلیل تنوع محصولات آموزشی، در زمره معتبرترین‌هاست، یکی از بخش‌های مهم خود را به ارتباط با کارشناسان اختصاص داده است که هدف آن، عرضه بدون نقص لوازم کمک درسی از مقطع پیش دبستان تا سال‌های پایانی تحصیلات دبیرستانی است.

مجموعه کارشناسی این مرکز عرضه فروش کتاب‌های کمک درسی، ایجاد خیالی آسوده در نتیجه‌گیری هر دانش‌آموز از تهیه محصولات مختلف به صورت پشتیبانی ۲۴ ساعته است.   

برای آشنایی بیشتر با محصولات این فروشگاه به سایت https://www.paytakhteketab.com/  مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021664*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | نشریات و کتاب