اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102105948218027

روند مهاجرت به کانادا چگونه است؟

کد: 140102105948218027

https://bit.ly/3vTJ43a

، تهران , (اخبار رسمی): روند درخواست مهاجرت به کشور کانادا زمان بر است و ممکن است پروسه کار تا چندین ماه طول بکشد. به همین خاطر باید روش‌های مهاجرت به کانادا را به خوبی بشناسید و شیوه‌ای را انتخاب کنید که هم شرایط شما در آن بهتر باشد و هم شانس بیشتری برای پذیرفته شدن درخواست‌تان داشته باشید.

روند مهاجرت به کانادا چگونه است؟
روند مهاجرت به کانادا چگونه است؟

انواع روش های مهاجرت به کانادا

 به صورت کلی در ادامه با مهاجرت کاری، سرمایه‌گذاری و تحصیلی به کانادا بیشتر آشنا خواهید شد. علاوه بر این روش‌هایی که ممکن است کمتر مورد توجه باشند مانند مهاجرت به کشور کانادا از طریق ازدواج، تولد، پناهندگی و… نیز بررسی می‌شوند تا دید جامع‌تری برای شروع به دست آورید.

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا یکی از بهترین و موفق‌ترین روش های مهاجرت به این کشور به حساب می‌آید. روش‌های مختلفی وجود دارد که مهاجرت به کانادا را از طریق کار یا شغل مهیا می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

یکی از سریع‌ترین و مهم‌ترین روش های مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری است. در این روش ابتدا فرد به صورت اینترنتی پروفایل ایجاد می‌کند و بر اساس ویژگی‌ها و شرایطی از جمله فاکتورهای زیر ، به فرد امتیاز داده می‌شود.

متقاضیان بر اساس امتیازی که به دست می‌آورند رتبه بندی می شوند. به عبارت دیگر این شیوه مهاجرتی رقابتی است. در نهایت رتبه‌های برتر دعوت می‌شوند تا برای کسب اقامت دائم کانادا اقدام کنند. توجه داشته باشید که بعد از انتخاب در بخش رتبه‌بندی، متقاضی فقط 90 روز فرصت دارد تا برای تکمیل و درخواست اقامت دائم کانادا اقدام کند.

افرادی که مهارت یا تخصص در زمینه شغلی خاصی دارند که به اقتصاد کانادا کمک کرده و در آن نقش مهمی بازی کند، می‌توانند از طریق دو روش اول که جزو برنامه‌های نیروی کار ماهر به حساب می‌آیند اقدام کنند و اقامت دائم کانادا را به دست آورند.

کسانی که مدتی است به صورت موقت (تحصیل،کار) در خاک کانادا زندگی می‌کنند و می‌خواهند اقامت دائم این کشور را به دست آورند می‌توانند از طریق برنامه تجربه کانادایی، اقدام کنند. توجه داشته باشید که برای هر یک از این روش‌ها باید شرایط خاصی داشته باشید تا درخواست شما پذیرفته شود.

مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرت استانی (PNP)

متقاضیان در همه استان‌ها و سه قلمرو موجود در خاک کانادا می‌توانند به صورت مستقل‌ از طریق برنامه مهاجرتی استانی که مخفف آن PNP است، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. جذب نیروی کار ماهر و متخصص از سرتاسر جهان به این استان‌ها با هدف رونق اقتصادی و کمک رشد و توسعه آن‌ها صورت می‌گیرد.

تمامی این استان‌ها می‌توانند بر اساس نیازی که دارند، نیروی کار ماهر مدنظر خود را کاندید کنند. در نهایت متقاضی منتخب برنامه‌های استانی می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. توجه داشته باشید که افرادی که از این طریق اقامت می‌گیرند باید در استان مربوطه ساکن شوند.

از طرفی دیگر از آن جا که استان‌ها بنا به نیاز خود برنامه‌های گوناگونی را ارائه داده‌اند؛ هر کدام از این روش های مهاجرت به کانادا دارای شرایط مختص به خود هستند. به همین دلیل برای مهاجرت به کشور کانادا از این طریق باید از مشاوره‌های تخصصی کمک بگیرید و با اطلاعات و دانش کافی اقدام کنید.

این برنامه مهاجرتی مختص ورزشکاران و فعالان فرهنگی است که می‌توانند از این روش مهاجرت به کانادا استفاده کرده و اقامت دائم این کشور را کسب کنند. لازم به یادآوری است که متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا از طریق خوداشتغالی باید تجربه کاری خوبی در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی داشته باشند و داشتن رتبه در مسابقات و برنامه‌های جهانی شانس موفقیت آن ها را افزایش می‌دهد.

مهاجرت به کشور کانادا از طریق خوداشتغالی در عین حال که شرایط آسان‌تری برای متقاضیان دارد ولی پرونده‌های آن با دقت بالاتری بررسی می‌شوند و می‌توان گفت که ماموران مهاجرتی برای پذیرش درخواست سخت‌گیری بیش‌تری می‌کنند. 

مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر

یکی از روش‌های مهاجرت به کشور کانادا از طریق جاب آفر است. در این حالت متقاضی از یک شرکت یا کارفرما در داخل خاک کانادا پیشنهاد کار دریافت می‌کند. به عبارت دیگر کارفرما عنوان می‌کند که تخصص مورد نیاز او یا شرکت مورد نظر در کانادا وجود ندارد و نیاز به تخصص و مهارت متقاضی دارد.

با این حساب فرد می‌تواند از این طریق اقامت دائم کانادا را دریافت کند. برای این کار نیز باید از طریق اکسپرس اینتری اقدام کند. جاب آفر می تواند امتیاز فرد را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش دهد و شانس گرفتن اقامت دائم کانادا را افزایش دهد. این امتیاز بین 50 برای نیروی متخصص تا 200 امتیاز برای شغل‌های اجرایی متغیر است.

مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا

یکی از روش های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی کسب و کار یا خرید یک بیزینس دیگر است. در اکثر این شیوه‌های مهاجرت به کشور کانادا، باید دارای سرمایه اولیه باشید و در کسب و کاری داخل خاک این کشور سرمایه‌گذاری کنید. به همین دلیل اگر از تمکن مالی خوب و سوابق مدیریتی یا مالکیت کسب و کار برخوردار هستید، می‌توانید از طریق یکی از روش‌های زیر اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

با ثبت شرکت در کانادا می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. به صورت کلی چهار نوع شرکت وجود دارند که باید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کرده و شرکت خود را در خاک کانادا ثبت کنید. این چهار نوع شرکت عبارت‌اند از شرکت خصوصی، شرکت مشارکتی، شرکت سهامی و شرکت تعاونی.

شما می‌توانید به صورت فدرال یا استانی اقدام به راه‌اندازی شرکت و ثبت آن کنید. به همین دلیل است که شرایط آن بسته به نوع شرکت و استان آن فرق خواهد کرد. به طور کلی مهم‌ترین شرط‌هایی که متقاضیان این برنامه مهاجرتی کانادا باید داشته باشند شامل طرح کسب و کار یا بیزینس پلن، تعیین و معرفی سرمایه‌گذار معتبر، داشتن آدرس و نام مشخص برای شرکت، پرداخت هزینه‌های مربوطه و… می‌شود. در این روش فرد با ثبت شرکت موفق به اخذ ویزای کار کانادا می گردد.

مهاجرت استارتاپی به کانادا

افراده ایده پرداز و نوآوری که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند، می‌توانند از طریق راه‌اندازی یک شرکت استارتاپی در کانادا اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. این برنامه مهاجرتی با هدف جذب افراد خلاق و نوآور به کانادا ارائه شده است و می‌خواهد بین این کارآفرینان با کسب و کارهای بخش خصوصی، گروه‌های سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارتباط ایجاد کند.

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

کانادا برای جذب کارآفرینان متخصص از سرتاسر جهان، برنامه‌های کارآفرینی استانی خود را معرفی کرده است که زیرمجموعه برنامه‌های نامزدی استانی به حساب می‌آیند. هر استان و قلمرو کانادا برنامه مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی مخصوص به خود را ارائه داده است و به همین منظور شرایط و ضوابط آن بسته به استان مورد انتخاب متقاضی، متفاوت خواهد بود.

فرد با راه‌اندازی کسب و کار در یکی از استان‌های دارای برنامه کارآفرینی و یا خرید یک کسب و کار، می‌تواند در نهایت با برآورده کردن وعده‌ها و تعهدهای خود در مدت زمان مشخص، اقامت دائم کانادا را دریافت کند. در این حالت به فرد اجازه کار و اقامت موقت داده می‌شود تا بتواند کسب و کار پیشنهادی را راه‌اندازی و مدیریت کند.

روند کار نیز به این صورت است که ابتدا باید ROI یا نامه ابراز تمایل را به اداره مهاجرتی استان مورد علاقه خود که قصد فعالیت در آن را دارید، ارسال کنید. به افراد بر اساس این نامه امتیاز تعلق می‌گیرد و در یک سیستم رقابتی، متقاضیان بر اساس امتیازهای خود رتبه‌بندی شده و رتبه‌های برتر دعوت می‌شوند تا درخواست خود را ارسال کنند. 

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا یکی از پیشرفته‌ترین و معتبرترین سیستم‌های آموزشی جهان را دارد به نحوی که تعداد زیاد از دانشگاه‌های این کشور جزو 50 دانشگاه برتر جهان به حساب می‌آیند. به همین دلیل می‌توان گفت که مهاجرت به کشور کانادا از طریق تحصیل برای افراد جذابیت خاص خود را دارد.

مهاجرت تحصیلی در مقاطع مختلف در کانادا

شما می‌توانید برای تحصیل در مقاطع مختلف مانند لیسانس یا تحصیلات تکمیلی که شامل مقاطع دکتری و فوق‌لیسانس می‌شود اقدام کرده و اقامت موقت دریافت کنید. دانشجو بین الملل اجازه کار پاره وقت حین تحصیل و پس از تحصیل نیز می‌توانید از طریق اجازه موقت کار در خاک این کشور مشغول به کار شود. همچنین این ویزا به همسر دانشجوی بین الملل درکانادا هم داده می‌شود و علاوه بر این تحصیل فرزندان زیر 18 سال او رایگان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون