اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102105948418171

ترفند‌های یک گرافیست حرفه ای

کد: 140102105948418171

https://bit.ly/3ONLk4y

، (اخبار رسمی): برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای نیاز به ترفند هایی دارید که ما در این مقاله آن ها را به شما آموزش خواهیم داد

ترفند های یک گرافیست حرفه ای
ترفند‌های یک گرافیست حرفه ای

گرافیست یا همان طراح گرافیک کیست؟

گرافیست فردی است ایده پرداز ، خلاق و مسلط به رنگ و روانشناسی ترکیب رنگ ها که مهارت بالایی در استفاده از برنامه های ویرایشگر تصویر دارد و در حال تلاش برای انتقال بهتر مفاهیم با بکارگیری رنگها ، اشکال و تصاویر است.  

گرافیست یکی از افراد اصلی شاغل در هر چاپخانه است زیرا باید بتواند علاوه بر جلب نظر مشتری های با سلایق مختلف، استانداردها و  اصول طراحی را هم در طرح های خود رعایت کند. گرافیست ها علاوه بر چاپخانه ها و شرکت ها و آتلیه ها می توانند بصورت فریلنسر و دورکاری نیز مشغول به کار شوند.

حیطه کاری گرافیست ها

گرافیست ها در شغل های مختلفی می توانند مشغول بکار شوند که از جمله این مشاغل میتوان به شفل های زیر اشاره کرد:

  • طراحی کارت ویزیت ، بنر ، تراکت ، فاکتور  ، سربرگ  و... برای چاپخانه ها
  • طراحی صفحات وب
  • طراحی صفحات اپلیکشن
  • طراحی بسته بندی
  • طراحی لوگو
  • تولید کننده محتوای تصویری از جمله طراحی پست و استوری اینستاگرام
  • طراحی پلان ها وشیت بندی های معماری
  • طراحی و روتوش تصاویر در آتلیه ها

ترفند های یک طراح گرافیک حرفه ای

برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای علاوه بر داشتن تسلط کافی بر ابزار های ویرایشگر تصاویر( فتوشاپ ، ایلستریتور ،کورل و ... ) نیاز به تجربه زیاد، صرف زمان و خلاقیت دارید. شاید در ابتدای راه ،خلق یک طرح گرافیکی از صفر کمی دشوار و نیاز مند صرف زمان زیادی باشد ولی شما می توانید با مشاهده  طرح های آماده از آنها ایده بگیرید و یا حتی با ویرایش و یا تلفیق طرح های گرافیکی آماده ، یک طرح جدید ایجاد کنید.

این کار علاوه بر اینکه باعث صرفه جویی در زمان و انرژی شما می شود ، باعث می شود چشم و مغز شما به طرح های حرفه ای عادت کند و از آنها الهام بگیرد. البته استفاده از طرح های آماده فقط مختص تازه کارها نیست و اکثر طراح های حرفه ای هم دائما از این طرح ها در کارهای خود استفاده می کنند. فرض کنیم شما یک طراح حرفه ای هستید که در چاپخانه ای در شهر تهران مشغول به کار هستید. یک دندانپزشک برای تهیه کارت ویزیت کلینیک دندانپزشکی خود به شما مراجعه می کند.

شما می توانید با صرف چندین ساعت وقت و مشورت از مشتری یک طرح را از صفر ایجاد و آماده چاپ کنید.اما آیا مقرون به صرفه است که برای یک مشتری چندین ساعت وقت طراحی اختصاص دهید؟! راه بهتر این است که به سایت هایی که طرح های لایه باز آماده دارند مراجعه کنیم و از مشتری بخواهیم طرحی که به سلیقه اش نزدیک تر است را انتخاب کند، سپس  می توان با صرف چند دقیقه وقت ، نام و مشخصات مشتری را در طرح مورد نظر جایگذاری کرد و حتی رنگ بندی وفواصل و سایز ها را نیز باب میل مشتری تغییر داد.

بهترین سایت های دانلود طرح های لایه باز آماده (PSD)

فری پیک

شاید بتوان فری پیک را بزرگترین سایت در این زمینه معرفی کرد. این سایت که مجموعه بزرگی از انواع کارت ویزیت ،بنر ، تراکت ، وکتور ، موکاپ ، عکس های با کیفیت و سایر طرح های گرافیکی است منبعی غنی برای استفاده طراحان گرافیک به شمار می آید. فری پیک هم دارای طرح های رایگان است هم طرح های پرمیوم. شما میتوانید تنها با ساختن یک اکانت در این سایت روزانه تعداد محدودی از طرح های رایگان را دانلود کنید و یا به ازای پرداخت حدود 10 یورو ماهیانه از تمام طرح های سایت بصورت نامحدود استفاده کنید.

سان گرافیک

با توجه به اینکه طرح بنر های مناسبتی و تایپوگرافی های مورد نیاز ما ایرانی ها در سایت های خارجی وجود ندارد و همچنین سلیقه مردم ما در انتخاب طرح کارت ویزیت ، تراکت و بنر های مشاغل تا حدودی متفاوت تر است ، از این رو وجود منبعی از طرح های لایه باز ایرانی برای استفاده گرافیست های ما ضروری به نظر می رسد. شما می توانید انواع طرح های لایه باز را از سان گرافیک دانلود کنید.

وکتیزی

یکی دیگر از سایت های بزرگ ارائه کننده طرح های لایه باز سایت ویکتیزی است که قدمت و آرشیو کمتری از فری پیک دارد ولی می توان با مبلغی کمتر در حدود 7 دلار ماهیانه به تمام طرح های آن بصورت نامحدود دسترسی داشت.

استفاده از طرح های گرافیکی آماده مزیت های فوق العاده ای دارد ولی باید این نکته را هم در نظر گرفت که برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای باید خلاقیت را در خود پرورش دهیم و صرفا مشاهده و ویرایش طرح های آماده باعث شکوفایی خلاقیت نخواهد شد و نیاز است هر از گاهی ذهن خود را به چالش بکشیم و با استفاده از خلاقیت و ذهن خود ، موضوعی را از صفر شروع به طراحی کنیم.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی