اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102115949418726

چرا باید میلگرد آناهیتا بخرید؟

کد: 140102115949418726

https://bit.ly/3OHyqoK

، (اخبار رسمی): شما برای خرید میلگرد، قیمت را اولویت قرار می‌دهید، یا وزن و کیفیت؟ انتخاب هر کدام از این پارامترها، مسیر انتخاب میلگرد را به‌کلی تغییر می‌دهد

چرا باید میلگرد آناهیتا بخرید؟
چرا باید میلگرد آناهیتا بخرید؟
چرا باید میلگرد آناهیتا بخرید؟
چرا باید میلگرد آناهیتا بخرید؟
چرا باید میلگرد آناهیتا بخرید؟
چرا باید میلگرد آناهیتا بخرید؟
چرا باید میلگرد آناهیتا بخرید؟
چرا باید میلگرد آناهیتا بخرید؟

فرقی نمی‌کند که در پاسخ به سؤال بالا، کدام‌یک از پارامترها را انتخاب کرده‌اید. میلگرد آناهیتا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد و این مقاله به شما کمک می‌کند تا با مشخصات مهم آن بیشتر آشنا شوید.

1. میلگرد آناهیتا چقدر قدمت دارد؟ قدمت کارخانه آناهیتا گیلان به سال 1369 باز می‌گردد، اما میلگرد آناهیتا نسبت به کارخانه سازنده‌اش، قدمت کمتری دارد. چرا که مسئولین این کارخانه در سال 1389 تصمیم گرفتند کاربری آن را عوض کنند و میلگرد آجدار را در سبد محصولات این کارخانه قرار دهند. احداث خطوط تولید میلگرد آناهیتا نزدیک به 3 سال تولید کشید و در سال 1392، نخستین میلگردهای آناهیتا وارد بازار شدند.

فولاد آناهیتا گیلان در شهرک صنعتی رشت و در نزدیکی این شهر قرار دارد و در حال حاضر، با ظرفیت 320.000 تن در سال، میلگرد تولید می‌کند. اگر قصد خرید میلگرد از درب کارخانه را دارید و پروژه شما در شمال و شمال غرب کشور قرار دارد، میلگرد آناهیتا گزینه‌ای مناسب برای شما به شمار می‌رود. همچنین اگر به قیمت روز میلگرد دقت کنید، متوجه می‌شوید که قیمت میلگرد آناهیتا بسیار مناسب است و با پرداخت هزینه حمل بار کمتر، می‌توانید میلگردی با کیفیت را برای پروژه‌تان به کار ببرید.

2. میلگرد آناهیتا چقدر تنوع دارد؟ بر اساس استاندارد روسی GOST 5781 که قدیمی‌ترین استاندارد تولید میلگرد در ایران به شمار می‌رود، میلگرد آناهیتا در گریدهای A2، A3 و A4 تولید می‌شود. البته میلگرد A4 این کارخانه سفارشی است و ممکن است فرایند تحویل آن بیشتر از سایر گریدها طول بکشد. تفاوت گریدهای مختلف میلگرد، در نوع آج آن‌ها است که در جدول زیر، نوع آج هر گرید و دسته‌بندی آن‌ها بر اساس استاندارد ملی ISIRI 3132، ارائه شده است:

 

گرید

دسته‌بندی بر اساس استاندارد ملی

نوع آج

A2

آج 340

آجدار مارپیچ

A2

آج 350

آجدار مارپیچ

A3

آج 400

آجدار جناغی

A3

آج 420

آجدار جناغی

A4

آج 500

آجدار مرکب

A4

آج 520

آجدار مرکب

 

تولید میلگرد گرید A4، برگ برنده میلگرد آناهیتا در برابر سایر رقبای آن در منطقه شمال کشور مثل میلگرد حسن رود و امیرکبیر گیلان به شمار می‌رود.

3. میلگرد آناهیتا چقدر وزن دارد؟ از آنجایی که فولاد آناهیتا گیلان میلگردهای خود را بر اساس استاندارد ملی ISIRI 3132 تولید می‌کند، وزن میلگردهای آن باید در بازه وزنی مورد تائید این استاندارد قرار بگیرد. با این اوصاف، میلگرد آناهیتا با وجود وزن سبک، در بازه وزنی استاندارد ملی قرار دارد که از نظر جدول اشتال هم مورد تائید است. چرا که جدول اشتال، از استاندارد آلمانی DIN استخراج شده و این استاندارد، یکی از منابع اصلی استاندارد ISIRI 3132 به شمار می‌رود.

گرید

سایز میلگرد MM

میلگرد آناهیتا

جدول اشتال

A2

8

4.2

5

A2

10

6.5

7.5

A3

12

9.8

10.7

A3

14

13.8

14.6

A3

16

18

18.9

A3

18

23

24

A3

20

28

29.7

A3

22

34.5

35.6

A3

25

45

46.2

A3

28

55

58

A3

32

73

75.8

    وزن یک شاخه 12 متری میلگرد (Kg) 

با نگاهی با جدول بالا، متوجه خواهید شد که وزن میلگرد آناهیتا، کمی از وزن جدول اشتال کمتر است و گرچه قیمت میلگرد آناهیتا در مقایسه با سایر رقبا ممکن است بالا به نظر برسد، اما کیفیت بالا و وزن مناسب آن، این گرانی قیمت را جبران می‌کند. چرا که اگر وزن هر شاخه از میلگرد آناهیتا را در قیمت آن به کیلو ضرب کنید، احتمالاً به قیمتی کمتر از سایر رقبا، دست پیدا می‌کنید. همچنین وزن مناسب میلگرد آناهیتا باعث می‌شود که تعداد میلگردهای موجود در هر بندیل و باری که به دست شما می‌رسد، در مقایسه با سایر میلگردها بیشتر باشد.

4. چگونه باید میلگرد آناهیتا را بخرید؟ پیش از پاسخ به این سؤال، ابتدا باید نحوه تشخیص اصالت میلگرد آناهیتا را یاد بگیرید. بر اساس استاندارد ملی تولید میلگرد، هر کارخانه باید یک علامت اختصاری برجسته را روی بدنه تمامی شاخه‌های میلگرد خود حک کند که این علامت، ترکیبی از حروف لاتین نام کارخانه، روش تولید و سایز میلگرد است. روی بدنه میلگرد آناهیتا، علامت AG CT درج می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید اصالت این میلگرد را تشخیص دهید.

برای خرید میلگرد آناهیتا هم راه‌های زیادی وجود دارد که در مورد خرید از درب کارخانه و مزایای آن، در ابتدای این متن صحبت کردیم. به‌تازگی و به علت دستور وزارت صمت، کلیه تولیدکنندگان میلگرد ملزم به عرضه محصولات خود به‌صورت هفتگی در بورس کالا شده‌اند و شما می‌توانید میلگرد آناهیتا را از بورس کالا نیز تهیه کنید.

این 2 روش، معایبی دارند که ممکن است نظر شما را در انتخاب آن‌ها، کمی عوض کند. به‌عنوان مثال، زمان‌بندی ارسال بار در این روش‌ها، توسط کارخانه تعیین می‌شود و شما باید خودتان را با آن هماهنگ کنید. یا ممکن است سایز و گرید مدنظر شما در انبار کارخانه موجود نباشد.

بهترین روش برای خرید میلگرد آناهیتا، خرید از سایت‌های فروش آنلاین آهن‌آلات است. در این سایت‌ها امکان مقایسه میلگرد کارخانه‌های مختلف از نظر وزن، قیمت و ... وجود دارد و ارسال آن‌ها معمولاً سریع و به‌روز است. کنترل کردن قیمت آهن آنلاین با آسرون، شما را از انتخاب این روش مطمئن می‌کند.

امیدواریم که اگر در انتخاب میلگرد آناهیتا شک داشتید، شک شما با خواندن این مقاله برطرف شده باشد. تحقیق و جستجو درباره میلگرد سایر کارخانه‌ها، شما را از انتخاب نهایی خود، مطمئن‌تر خواهد کرد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید