اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102125953418736

مزایای مصرف روزانه پنیر لیقوان

خواص اصلی پنیر لیقوان که احتمالاً در مورد آن نشنیده اید

کد: 140102125953418736

https://bit.ly/3MWjMIz

، تبریز , (اخبار رسمی): پنیر لیقوان علاوه بر طعم بسیار مطلوب و شگفت انگیز خواص بسیار زیادی نیز بهمراه دارد که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد

خواص اصلی پنیر لیقوان که احتمالاً در مورد آن نشنیده اید
پنیر لیقوان کریم شاهد

پنیر یکی از فرآورده‌های لبنی است که به‌صورت روزانه در وعده‌های غذایی مختلف توسط عموم مردم مصرف می‌شود و باتوجه‌به اینکه ماده اولیه آن شیر است خواص آن نیز از شیر فرآوری شده تبعیت می‌کند. پنیر لیقوان نیز از این قاعده مستثنی نیست و خواص پنیر لیقوان فرآوری شده از شیر تازه گوسفندی یا بز بیش از سایر انواع پنیر است.

پنیر لیقوان حاوی باکتری‌های مفید است

به‌صورت طبیعی باکتری‌های زیادی در بدن انسان زندگی می‌کنند که به دو دسته باکتری‌های مفید و مضر تقسیم می‌شوند. در هنگام بیماری تعادل این باکتری‌ها به‌هم‌خورده و باکتری‌های مضر غالب می‌شوند. در چنین شرایطی می‌بایست تعادل باکتری‌ها در بدن متناسب شود.

پروبیوتیک‌ها از باکتری‌های مفید ساخته می‌شوند که بر سلامت و عملکرد بدن تأثیر مستقیمی دارند. پروبیوتیک‌ها باعث بهبود گوارش و هضم مواد غذایی می‌شوند و می‌توان گفت برای دستگاه گوارش بسیار مفید هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

یکی از خواص اختصاصی پنیر لیقوان نسبت به سایر پنیرها این است که در فرایند تولید پنیر از باکتری‌های تولیدکننده پروبیوتیک استفاده می‌شود؛ بنابراین کسانی که دچار سوءهاضمه هستند و نمی‌توانند لبنیات مصرف کنند می‌توانند پنیر لیقوان را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

پنیر لیقوان پروتئین بالایی دارد

پنیر دارای پروتئین است: پروتئین برای تشکیل بافت‌های عضلانی نقش اصلی را ایفا می‌کند و برای بدن حیاتی است. بسیاری از ورزشکاران نیز در برنامه غذایی خود از پروتئین استفاده می‌کنند. خواص پنیر لیقوان به‌ دلیل اینکه از شیر گوسفند تهیه می‌شود نسبت سایر پنیرها پروتئین بالاتری داشته و گزینه‌ای ایده‌آل برای صرف یک صبحانه مقوی به شمار می‌آید. پروتئین پنیر لیقوان به حدی بالاست که آن را در کنار محصولات گوشتی قرار می‌دهند، بنابراین کسانی که با خوردن گوشت مشکل دارند می‌توانند از خواص پنیر لیقوان استفاده کرده و پروتئین بدن خود را تأمین کنند.

پنیر حاوی فسفر است

فسفر بیش از یک درصد وزن بدن را تشکیل می‌دهد و تقریباً در همه سلول‌های بدن یافت می‌شود. عملکرد اصلی فسفر مانند کلسیم در استخوان‌ها و دندان‌هاست. بدن انسان برای ساخت و ترمیم سلول‌ها و بافت‌های بدن به فسفر احتیاج دارد. همچنین فسفر در عملکرد صحیح قلب، عضلات، اعصاب و ماهیچه‌ها تأثیر دارد.

پنیر حاوی کلسیم است

استخوان‌ها و دندان‌ها در بدن انسان حاوی مقادیر بالایی کلسیم هستند و برای تقویت استخوان‌بندی و حفظ سلامتی دندان‌ها نیاز است در روز مقادیر مشخصی به بدن کلسیم وارد شود. خصوصاً بعد از سن ۲۵ سالگی که عملاً رشد استخوان‌ها به تمام رسیده و استخوان‌بندی رو به فرسایش است نیاز بیشتری به کلسیم احساس می‌شود.

یکی از خواص پنیر داشتن کلسیم بالاست که مصرف آن در طول شبانه‌روز باعث رسیدن مقادیر کافی کلسیم به استخوان‌ها خواهد شد و سلامتی و استحکام اسکلت استخوانی و دندان‌ها را به همراه خواهد داشت.

کلسیم علاوه بر خواص فوق، برای جلوگیری از بروز سرطان روده و همچنین دیابت نوع دوم مؤثر است؛ بنابراین می‌توان گفت خوردن پنیر مانع از بروز بیماری‌هایی نظیر سرطان کولون و دیابت خواهد شد.

چربی مفید پنیر لیقوان

شاید شنیده باشید چربی برای بدن مضر است ولی چربی‌ها به دو دسته مضر و غیر مضر تقسیم می‌شوند. چربی موجود در پنیر اصل لیقوان در واقع چربی اصلی شیر گوسفندی است که به‌هیچ‌وجه در هنگام فرآوری از شیر جدا نمی‌شود و یکی از دلایل نرمی و طعم خاص پنیر لیقوان همین چربی شیر است.

بیشتر مواد مغذی و خواص شیر در چربی آن نهفته است که در پنیرهای پاستوریزه صنعتی، به دلیل گرفتن چربی شیر، خواص مهم پنیر گرفته خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود کلسیم موجود در پنیر هم به‌خوبی جذب بدن نشود.

چربی شیر گوسفندی از نوع چربی مفید است. بدن انسان به این چربی احتیاج دارد و می‌توان گفت چربی پنیر گوسفندی لیقوان برای سلامت قلب و عروق مفید است.

طبع گرم از خواص مهم پنیر لیقوان است

یکی از مزایای پنیر لیقوان نسبت به سایر پنیرها داشتن طبع گرم است. پنیرهای صنعتی موجود در بازار که توسط کارخانه‌ها تهیه می‌شوند فاقد چربی هستند یا درصد چربی آنها پایین است. این موضوع سبب می‌شود طبع پنیر سرد شود. ام اس، صرع، یبوست، پوکی‌استخوان و در حالت ساده‌تر رخوت و سستی از عوارض سردی بدن به شمار می‌آیند.

چربی موجود در شیر گوسفند که در پنیر لیقوان نیز موجود است طبع آن را گرم‌تر نموده و کسانی که سردمزاج نیز هستند می‌توانند از این پنیر بدون مشکل استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کریم شاهد لیقوان

پنیر شاهد لیقوان فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ به عنوان اولین تولید کننده رسمی پنیر سنتی در دهکده خوش آب و هوای لیقوان شروع کرده است و از سال ۱۳۹۰ با نام تجاری کریم شاهد تحت نظر سازمان غذا و دارو محصولات خود را روانه بازار نموده است. واحد تولیدی پنیر کریم شاهد همواره سعی در افزایش کیفیت محصولات نموده و در این راستا تمامی محصولات خود را از مرغوب ترین شیر گوسفندی محلی با رعایت تمام موارد بهداشتی تولید نموده است به طوری که پنیر شاهد لیقوان هم اکنون جزو معروف ترین محصولات این خطه بوده و برند کریم شاهد لیقوان زبان زد خاص و عام است. تولیدی پنیر کریم شاهد لیقوان حسب تجاربی که در این چند دهه فعالیت بدست آورده توانسته است پنیری با طعم دلپذیر روانه بازار کند که بدون مواد افزودنی بوده و ضامن سلامتی مشتریان گرامی باشد. تولیدی پنیر کریم شاهد لیقوان دارنده پروانه بهداشتی کسب و کار از سازمان غذا و دارو است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی