اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102145954518027

آشنایی با مهاجرت تحصیلی به کانادا

کد: 140102145954518027

https://bit.ly/3wd8qJC

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از افراد کانادا را به عنوانی کشوری پیشرفته با سیستم آموزشی قوی می‌شناسند. درس خواندن در دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی معتبر در این کشور پهناور، مزایای زیر را دارد

✔️مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به کانادا

کشور کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل در مقاطع مختلف است. سیستم آموزشی این کشور بسیار قدرتمند است و دانشگاه‌های و مؤسسه‌های آموزشی آن از جایگاه و اعتبار علمی بالایی در جهان برخوردارند.

آموزش با کیفیت بالا و نظام آموزشی پیشرفته

کیفیت تحصیلی در کانادا بسیار بالاست و اعتبار و محبوبیت دانشگاه‌های این کشور باعث شده‌ است که دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان و به‌خصوص از ایران، جذب تحصیل در کشور کانادا شوند. استانداردهای آکادمیک دانشگاه‌های کانادا بسیار بالاست و سیستم آموزشی این کشور بر کیفیت آموزش و تحصیل در آن‌ها نظارت سخت‌گیرانه‌ای دارد.

هزینه تحصیلی مقرون به صرفه!

با این که کشور کانادا جزو کشورهای توسعه یافته و پیشرفته جهان به حساب می‌آید؛ هزینه تحصیل در آن نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان کمتر است. البته توجه داشته باشید که هزینه برای دوره‌های تحصیلی مختلف، متفاوت است ولی به طور کلی نسبت به سایر کشورهای پیشرفته مانند انگلستان و استرالیا و … شهریه دانشگاه‌ها برای دانشجویان، به مقدار قابل توجهی کمتر است.

اعتبار مدارک تحصیلی در جهان

مدارک دانشگاهی که از مراکز آموزشی و دانشگاه‌های معتبر کانادا دریافت شوند، در تمام نقاط جهان از اعتبار بالایی برخوردارند. دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و… جزو 50 دانشگاه و مؤسسه آموزشی معتبر جهان شناخته می‌شوند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا

مدارکی که باید برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا ارائه دهید، در مقاطع متفاوت است. در ادامه مدارکی که به آن‌ها برای اخذ ویزا و تحصیل در کانادا نیاز خواهد داشت به تفکیک دوره تحصیلی بررسی می‌شود.

برای تحصیل در مقطع دبیرستان و اخذ دیپلم، نیاز به مدارک زیر دارید:

  • مدارک شناسایی و هویتی مانند شناسنامه، گذرنامه یا پاسپورت به همراه ترجمه 
  • کارنامه و ریز نمرات سال‌های آخر تحصیلی متقاضی (سه سال آخر تحصیل) به همراه ترجمه 
  • فرم‌ها و مدارک تکمیل شده قیم قانونی متقاضی (افراد زیر 18 سال باید در خاک کانادا دارای قیم قانونی باشند)

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

به طور کلی باید در سه مرحله، برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کنید.

1- انتخاب دانشگاه، مؤسسه یا برنامه آموزشی

شاید بتوان گفت که این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به کشور کانادا به حساب می‌آید. دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی در کانادا برای پذیرش دانشجویان خارجی، شرایط و ضوابط مخصوص به خود را دارند و به همین دلیل باید تحقیقات جامع و گسترده‌ای در این رابطه انجام دهید. باید بر اساس شرایطی که دارید مناسب‌ترین دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید از مشاوره کارشناسان با تجربه استفاده کنید.

2- برای اخذ پذیرش در دانشگاه یا مؤسسه آموزشی موردنظر اقدام کنید

بعد از انتخاب دانشگاه باید برای پذیرش در آن اقدام کنید. باید تمامی مدارک و فرم‌هایی که برای شما مشخص شده‌اند را تکمیل کنید و برای دانشگاه یا مؤسسه آموزشی مورد نظر ارسال کنید. در این قسمت باید در تکمیل مدارک خود دقت زیادی به خرج دهید تا مشکلی در روند پذیرش شما ایجاد نشود. در نهایت، نامه پذیرش را از دانشگاه مربوطه دریافت خواهید کرد که جزو الزامات اقدام برای ویزای تحصیلی است.

3- اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی

با در دست داشتن نامه پذیرش از دانشگاه موردنظر می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. در ادامه مراحلی که باید برای دریافت این ویزا طی کنید، توضیح داده خواهد شد. توجه داشته باشید که تکمیل اطلاعات، مدارک و فرم‌های مورد نیاز در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر بخواهید با موفقیت ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید, توصیه می‌شود تا در این راه از مشاوره وکلا و کارشناسان مهاجرتی استفاده کنید.

اجازه کار پس از تحصیل در کشور کانادا

پس از فارغ‌التحصیلی و پایان تحصیل، می‌توانید برای گرفتن اجازه کار اقدام کنید. شما این کار را چه از داخل خاک کانادا و چه از خارج آن می‌توانید انجام دهید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر مدت ویزای تحصیلی شما به پایان رسیده باشد، تنها 90 روز فرصت دارید تا برای دریافت اجازه کار کانادا اقدام کنید.

امکان اشتغال دانشجویان بین المللی در حین تحصیل به صورت نیمه وقت

دانشجویان بین المللی که در کشور کانادا به صورت تمام وقت در کالج و یا دانشگا‌های این کشور به تحصیل مشغول می‌باشند مجاز به انجام کار نیمه وقت به صورت 20 ساعت در هفته (80 ساعت در ماه) هستند. این بدان معناست که تمام دانشجویان می‌توانند در هنگام تحصیل در این کشور به انجام کاری نیمه وقت در فروشگاها، شرکت‌ها و … استخدام و مشغول شوند.

امکان اشتغال به کار همسر فرد دانشجو به صورت تمام وقت

اگر دانشجویی متاهل در کشور کانادا مشغول به تحصیل باشد، همسر دانشجو این امکان را دارد تا بتواند به صورت تمام وقت یعنی 40 ساعت در هفته (160 ساعت در ماه) مشغول به کار شود. این امر از این جهت به عنوان مزیت محسوب می‌شود که دانشجویان متاهل در این کشور حتی با برخورداری از حداقل میزان حقوق پایه به راحتی از پس هزینه‌های زندگی و گاها بخشی از هزینه‌های تحصیلی برآیند.

امکان تحصیل فرزند زیر 18 سال به صورت رایگان در مدارس دولتی

دانش‌آموزان بین‌المللی برای تحصیل در مدارس دولتی کشور کانادا لازم است تا هزینه‌ای در حدود 15.000 دلار را به صورت سالانه پرداخت نمایند. این در حالی است که اگر یکی از والدین دانش‌آموزان بین‌المللی در این کشور به تحصیل مشغول باشد، تحصیل در مدارس دولتی برای فرزندان زیر 18 سال آن‌ها رایگان خواهد بود. این بدان معناست که اگر فردی دارای 2 فرزند زیر 18 سال، موفق به دریافت ویزای تحصیلی در کشور کانادا شود سالانه حدود 30.000 دلار در هزینه‌های خود برد خواهد داشت.

امکان تحصیل در محیطی امن

کانادا از جمله کشورهایی است که در لیست 10‌گانه‌ی کشورهای دارای امنیت بالا قرار دارد. کشورهای موجود در این لیست از لحاظ امنیت روانی، امنیت جسمی، امنیت مالی و امنیت اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. از جمله استان‌های امن در این کشور هم می‌توان به ونکوور، تورنتو و اتاوا اشاره کرد.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

معمولاً مدرک زبان برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا مزیت محسوب شده و از متقاضی ارائه آن را درخواست می‌کنند. البته توجه داشته باشید که شرایط و مدرک زبان از دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. شما برای این که ببینید چه سطح مدرک زبان از شما خواسته می‌شود؛ باید الزامات و شرایط رشته مورد نظر و همچنین دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید را به خوبی بررسی کنید.

مواردی وجود دارند که به متقاضی فرصت داده می‌شود که مدرک زبان خود را بعد از ورود به کانادا و قبل از شروع به تحصیل دریافت کند. در برخی موارد دانشجویانی که در کشوری انگلیسی زبان و با زبان انگلیسی در دانشگاه تحصیل کرده‌ باشند، می‌توانند برای تحصیل در کانادا مدرک زبان ارائه ندهند. ابتدا دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از آن تحقیق کنید که چه نوع مدرک زبان و با چه سطحی برای تحصیل باید ارائه دهید.

انواع ویزای مهاجرت تحصیلی به کانادا

دولت کانادا ویزاهای تحصیلی زیر را ارائه داده است که متقاضیان بسته به شرایطی که دارند، می‌توانند از هر کدام از آن استفاده کنند.

ویزای تحصیلی دانش‌آموزی کانادا

متقاضیانی که زیر 18 سال سن دارند و می‌خواهند در کانادا ادامه تحصیل دهند؛ باید برای ویزای دانش‌آموزی کانادا اقدام کنند. نکته مهمی که در این نوع ویزای تحصیلی وجود دارد، الزام همراهی والدین یا سرپرست قانونی متقاضی است. 

ویزای تحصیلی دانشجویی کانادا

افرادی که بالای 18 سال سن دارند، برای ادامه تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری باید ویزای دانشجویی کانادا را دریافت کنند. در این حالت فرد حتماً باید ابتدا در یکی از دانشگاه‌های کانادا پذیرش شود و نامه پذیرش آن دانشگاه را در هنگام درخواست ویزای تحصیلی کانادا ارائه دهد.

ویزای همراه تحصیلی کانادا

از آن جا که خانواده در کشور کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است، دولت این کشور شرایطی را فراهم آورده است که همسر و فرزندان فردی که ویزای تحصیلی کانادا را دارد، بتوانند از طریق ویزای همراه تحصیلی، او را همراهی کنند و با یکدیگر وارد خاک کانادا شوند.

فرزندان که می‌توانند این نوع از ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند باید زیر 22 سال باشند. به همسر دانشجو نیز ویزای کار باز تعلق می گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون