اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102175958318760

چطور ممکن است بادام زمینی باعث مسمومیت سگ ها شود؟

با بادام زمینی سگ خود را به کشتن ندهید!

کد: 140102175958318760

https://bit.ly/3Fq6nWy

، (اخبار رسمی): اگر قصد دارید بادام زمینی را به غذای سگ تان اصافه کنید باید بدایند که یادام زمینی برای او مفید است یا مضر. به صورت کلی بادام زمینی برای سگ ها ضرر ندارد اما باید نکاتی درباره بادام زمینی دادن به سگ ها را بدانید. در غیر این صورت ممکن است او را به کشتن دهید.

آیا سگ ها می توانند بادام زمینی بخورند؟

پاسخ کوتاه این است که بله سگ ها می توانند بادام زمینی بخورند اما استثنائات بزرگ و مواردی وجود دارد که قبل از دادن بادام زمینی به سگ تان باید آن ها را بدانید.

بادام زمینی سرشار از مواد مغذی مفید و سالم برای سگ ها می باشد اما فقط باید در حد اعتدال مصرف شود و بادام زمینی های فاقد نمک و بدون طعم دارای پوسته های جدا شده، برای خوردن مناسب و بی خطر هستند.

مثل همیشه، قبل از به اشتراک گذاری غذاها و خوراکی های انسان ها از جمله بادام زمینی با سگ تان، باید حتماً از دامپزشک سوال کنید. مصرف زیاد بادام زمینی می تواند در کوتاه مدت باعث ناراحتی دستگاه گوارش و در دراز مدت به پانکراتیت منجر شود. همچنین ممکن است بعضی از سگ ها جویدن بادام زمینی را بدرستی انجام ندهند که این کار می تواند باعث انسداد روده شود.

اگر می خواهید سگ تان را با بادام زمینی یا محصولات دارای بادام زمینی مانند کره بادام زمینی تغذیه کنید، باید مطمئن شوید این مواد بدرستی آماده شده اند و خوردن آن ها برای سگ تان کاملاً بی خطر است. اگر این ماده غذایی بدرستی به سگ ها داده شود، می تواند غذای سالم و گاهاً مفیدی برای حیوان باشد. در اینجا مطالبی وجود دارد که باید در خصوص تغذیه بادام زمینی به سگ تان بدانید.

چگونه بادام زمینی برای سگ ها مفید است؟

بادام زمینی غنی از ویتامین ها و مواد مغذی ارزشمند می باشد. آن ها سرشار از ویتامین های B6 و E، نیاسین، پروتئین، و چربی های سالم هستند. این همان چیزی است که بیشتر سگ ها هوس خوردنش را می کنند. بنابراین سگ شما احتمالاً این دسته از خانواده مغزها را یک خوراکی خوشمزه تصور می کند.

مادامی که بادام زمینی خشک خام یا بو داده، فاقد نمک و طعم دهنده بوده و همچنین از پوسته اش جدا شده باشد، معمولاً برای خوردن و تهیه یک میان وعده سالم، بی خطر است. فقط مطمئن شوید که قبل از دادن بادام زمینی یا هر نوع غذای دیگر انسان ها به حیوان خانگی تان، با دامپزشک مشورت کرده باشید.

چه زمانی بادام زمینی برای سگ ها مضر است؟
راه های مختلفی وجود دارد که بادام زمینی می تواند برای سگ ها خطرناک باشد. هضم پوسته ها مشکل است و می تواند باعث انسداد روده شده و یا خطر خفگی ایجاد نماید. این ماده خوراکی به سختی جویده می شود. در صورت بلعیده شدن هم ممکن است باعث انسداد دستگاه گوارش گردد.

بادام زمینی سرشار از چربی است که می تواند در مقادیر مناسب، مفید باشد. بهرحال چربی بیش از حد می تواند منجربه ناراحتی معده شود و در مدت زمان طولانی ممکن است باعث پانکراتیت گردد. شما باید فقط گاهی و در حد اعتدال به سگ تان بادام زمینی بدهید. بادام زمینی نمکی دارای سدیم بسیار بالایی برای سگ ها بوده و بادام زمینی طعم دار نیز ممکن است حاوی مواد شیمیایی مصنوعی و سایر محصولاتی باشد که برای این حیوان قابل مصرف نیست. سدیم بیش از حد می تواند منجربه سمیت یون سدیم شود. اگر سگ شما یک یا دو بادام زمینی نمکی افتاده روی زمین را بخورد، نباید مشکل چندانی برایش بوجود بیاید. اما خوردن تعداد زیاد بادام زمینی می تواند باعث بروز مشکلات پزشکی جدی شود.

توجه به این نکته ضروری است که بادام زمینی یک آلرژن رایج حتی در میان سگ ها به شمار می رود. برخی از سگ ها ممکن است دچار آلرژی شوند که از درجه خفیف تا شدید متغیر است. در برخی موارد، سگ ها ممکن است از آنافیلاکسی رنج ببرند که نوعی واکنش آلرژیک بالقوه تهدید کننده زندگی می باشد. اگر علائم واکنش آلرژیک مانند سرفه، عطسه، کهیر، تورم، مشکلات تنفسی، و یا هر علائم دیگری را در سگ تان مشاهده کردید، بلافاصله با دامپزشک تماس بگیرید و دادن بادام زمینی به حیوان را متوقف کنید.

چگونه باید بادام زمینی را به سگ تان بدهید؟
ابتدا قبل از دادن بادام زمینی یا سایر غذاهای مخصوص انسان ها به سگ تان، حتماً با دامپزشک مشورت کنید. چون آن ها می توانند به شما راهنمایی کنند آیا سگ تان می تواند با خیال راحت بادام زمینی را بخورد یا خیر و اینکه چقدر از این مغز (بادام زمینی) را می توانید در یک وعده به توله سگ تان بدهید. اگر از دامپزشک تان اجازه این کار را گرفتید، بیاد داشته باشید بادام زمینی پخته شده، بو داده، یا خام معمولاً تا زمانی یک خوراکی بی خطر است که پوسته آن را بردارید و مطمئن شوید که حاوی نمک یا طعم دهنده نیست. همچنین مطمئن شوید که سگ تان جویدن بادام زمینی را بطور کامل انجام دهد تا باعث انسداد روده نشود.

یکی از راه های جلوگیری انسداد دستگاه گوارش این است که بادام زمینی را آسیاب نموده و یا به صورت کره بادام زمینی به حیوان بدهید. هنگام انتخاب کره بادام زمینی برای سگ تان مراقب باشید زیرا برخی از مارک ها حاوی زایلیتول هستند. همان شیرین کننده مصنوعی که برای سگ ها سمی است. زایلیتول همچنین در بسیاری از آب نبات ها، شیرینی ها، و دسرها نیز وجود دارد. ممکن است بخواهید کره بادام زمینی خانگی خودتان را تهیه کنید تا سالم تر و ایمن تر باشد اما همیشه برچسب مواد غذایی مبنی بر وجود هر گونه موادی را بررسی کنید که با آن ها ناآشنا هستید.

می توانید از بادام زمینی به عنوان پاداش حیوان برای انجام حقه های مد نظرتان استفاده کنید یا برای تحریک ذهنی اضافی، آن را درون یک غذای پازلی قرار دهید. به منظور مشغول نگه داشتن سگ ها برای مدتی، می توانید کره بادام زمینی را روی یک اسباب بازی مانند کونگ مالیده و حتی آن را فریز کنید تا یک خوراکی لذیذ و دلچسب در اختیار داشته باشید.

اگر از تهیه تنقلات خانگی برای توله سگ تان لذت می برید، می توانید از بادام زمینی و کره بادام زمینی در چندین دستور غذایی سگ ها استفاده نمایید. مجدداً اطمینان حاصل کنید که مواد تشکیل دهنده، حاوی زایلیتول نباشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]