اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102196063218767

آیا ثبت شرکت و ثبت برند اهمیتی برای کسب و کارها دارند؟

کد: 140102196063218767

https://bit.ly/37yZBS6

، (اخبار رسمی): اگر صاحب یک کسب و کار هستید و قصد دارید تا به صورت قانونی و گسترده به فعالیت‌های تجاری خود بپردازید، باید برای ثبت شرکت و برند کسب و کار خود اقدامات لازم را به عمل‌ آورید

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و قصد دارید تا به صورت قانونی و گسترده به فعالیت‌های تجاری خود بپردازید، باید برای ثبت شرکت و برند کسب و کار خود اقدامات لازم را به عمل‌ آورید. در واقع با ثبت برند و ثبت شرکت به کسب و کارتان هویت می‌بخشید و آن را تبدیل به یک کسب و کار قانونی می‌کنید.

در صورتی که این اقدامات را انجام ندهید، نمی‌توانید بستر توسعه و پیشرفت کسب و کار خود را فراهم کنید. یک کسب و کار قانونی از حمایت دولت و قانون بهره‌مند است و لزوم قانونی شدن کسب و کار، ثبت شرکت، ثبت برند و سایر کار‌های قانونی است. در ادامه به طور کامل به بررسی دلایل الزام و اهمیت ثبت شرکت و برند برای کسب و کار‌ها می‌پردازیم.

چرا ثبت برند و ثبت شرکت الزامی است؟

فرض کنید فعالیتی اقتصادی را به همراه شرکا خود آغاز می‌کنید و بعد از مدتی مجموعه‌ای دیگر مدعی می‌شود که تمام نام و اعتبار شما از آن آنهاست. در این زمان چه می‌کنید؟ بگذارید خیالتان را راحت کنیم! اگر به صورت قانونی شرکت‌تان را ثبت نکنید و برندتان را به صورت قانونی به نام خود نزنید، هر کسی می‌تواند مدعی شود که کسب و کار شما از آن اوست و شما از لحاظ قانونی هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.

وقتی که شرکت‌تان را به ثبت نرسانید، از لحاظ قانونی هم تخلف می‌کنید. در واقع بر اساس ماده 195 قانون تجارت، ثبت کلیه شرکت‌ها الزامی است. زمانی که شرکتی را به ثبت می‌رسانید، به آن هویت قانونی می‌بخشید. این یعنی اگر قراردادی بین شما و دیگر شرکا منعقد شود، بعد‌ها کسی نمی‌تواند از این قرارداد‌ها اظهار بی‌اطلاعی کند. علاوه بر این با ثبت شرکت شما به کسب و کارتان اعتبار هم می‌بخشید و افراد زیادی تمایل به همکاری با شما یا استفاده از خدمات‌تان خواهند داشت.

لزوم ثبت برند در جلوگیری از تخلفات رقبا هم مشهود است؛ یعنی زمانی که رقبا بخواهند به هر دلیلی نام برند و لوگو تجاری‌تان را به صورت قانونی به نام خود ثبت کنند، نمی‌توانند این کار را انجام دهند. ثبت برند موجب می‌شود تا مشتریان بیشتری به دست‌آورید؛ به ثبت رساندن برند همچنین موجب شناخته شدن محصولات یا خدمات‌تان توسط مشتریان هم می‌شود.

اهمیت ثبت شرکت و ثبت برند چیست؟

مجموعه که تحت عنوان شرکت‌های مختلف در ایران به ثبت می‌رسد و لوگو و برند تجاری‌اش را هم ثبت می‌کند، یعنی مقررات و شرایط قانونی مختلف در قانون کار و قانون ثبت شرکت را هم را در کسب و کارش در نظر می‌گیرد، در این صورت مشتریان اعتماد بیشتری به این کسب و کار می‌کنند. علاوه بر این بسیار از نهاد‌ها و مجموعه‌های دولتی یا غیر دولتی فقط تمایل به عقد قرارداد و همکاری با شرکت‌هایی را دارند که به صورت قانونی از قبل به ثبت می‌رسند.

حالا که به طور کامل در جریان اهمیت ثبت برند و شرکت قرار گرفتید، احتمالا این سوالات در ذهنتان وجود دارد که آیا ثبت انواع شرکت و برند فرایندی دشوار و طولانی است؟ چطور می‌توانید این اقدامات را انجام دهید؟ آیا برای ثبت برند یا شرکت به افراد متخصص و با در تجربه در این زمینه نیاز خواهید داشت یا خیر؟

آیا ثبت برند و ثبت شرکت فرایندی سخت و طولانی است؟

باید بدانید که ثبت شرکت و برند فرایند اداری و روال خاص خود را دارد که بر اساس زمینه فعالیتی کسب و کار و همچنین نوع شرکت و برند، بازه زمانی شروع تا پایان آن متغیر است. به منظور ثبت انواع شرکت و برند باید مدارک لازم را در اختیار داشته باشید و همچنین طبق ضوابط و قوانین وضع شده عمل کنید. همچنین باید بدانید که آیا شما شرایط کلی برای ثبت شرکت و برند را دارید یا خیر.

اگرچه امروزه بخشی از فرایند ثبت شرکت و برند به صورت اینترنتی و از طریق سامانه‌های مربوطه قابل انجام و پیگیری است؛ اما باید بدانید علاوه بر این بخش عمده‌ای از این فرایند باید به صورت حضوری پیگیری و انجام شود، فرایند‌های اینترنتی مربوطه نیز باید به صورت دقیق صورت پذیرد تا با چالش‌های مربوط به نواقص در مدارک و مشکل در شرایط عمومی برای ثبت برند و شرکت مواجه نشوید. با توجه به این موارد، در صورتی که اطلاعات، دانش و همچنین زمان کافی برای پرداختن به فرایند‌های مربوطه را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات شرکت های مطرح این حوزه استفاده کنید، از نمونه‌های این شرکت‌ها در دنیا می‌توان به cipc و osome اشاره نمود.

یکی از مراکز با سابقه و معتبر ایران در زمینه ارائه انواع خدمات حقوقی کسب و کارها مانند ثبت شرکت و ثبت برند، ثبت اریکه است. شما می‌توانید با مراجعه به این مجموعه در کمترین زمان ممکن و با صرف هزینه حداقلی از تمام خدمات حقوقی مربوط به کسب و کارها بهره‌مند شوید و برند و شرکت خود را ثبت کنید. علاوه بر موارد مربوط به ثبت شما می‌توانید فرایند دریافت کد اقتصادی، اخذ جواز تاسیس و ... را نیز از طریق ثبت اریکه دنبال کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ