اطلاعات تماس
  • 021***** - 021582*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102266077818734

آشنایی با ثبت شرکت

کد: 140102266077818734

https://bit.ly/3Ml7oSG

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله قصد داریم تا درباره سامانه ثنا برای ثبت شرکت اطلاعات جامع و کاملی را خدمت شما ارائه دهیم

ثبت شرکت
آشنایی با ثبت شرکت

اگر تصمیم گرفته‌اید که با ثبت شرکت به کسب و کار خود اعتبار ببخشید و از مزایای بیشتری بهره‌مند شوید، قطعا سوال‌هایی در رابطه با مراحل و چگونگی ثبت شرکت برایتان پیش آمده است.

گرچه امروزه فرایند ثبت شرکت به دلیل آنلاین شدن، آسان‌تر از سال‌های گذشته شده است اما هنوز هم بسیاری از افراد در حین انجام مراحل ثبت، اشتباه می‌کنند و دچار دردسر و چالش‌های متعدد می‌شوند.

همچنین هر ساله تغییراتی در فرایند ثبت شرکت ایجاد می‌شود که لازم است قبل از آغاز این مسیر، نسبت به آن‌ها آگاهی کافی داشته باشید.

به عنوان نمونه، از آبان ماه سال ۱۴۰۰، کلیه اعضای هیات مدیره شرکت‌های تازه تاسیس هم باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت‌نام و کد را دریافت و سپس فرایند ثبت شرکت را شروع کنند. در غیر اینصورت، ثبت شرکت از طرف اداره ثبت شرکت‌ها رد خواهد شد.

تا چند سال قبل، برای دریافت کد ثنا باید به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه می‌کردید. اما از دی ماه سال ۱۳۹۹، با اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، “سامانه احراز هویت برخط قوه‌قضاییه” راه‌اندازی شد و تمامی مراحل ثبت‌نام در سامانه ثنا و دریافت کد ثنا، به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی انجام می‌شود.

با این اقدام، تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی از طریق این سامانه انجام می‌شود و نیازی به ارسال فیزیکی ابلاغیه‌ها به درب منازل نیست.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ثنا شرکت‌های خصوصی و تعاونی ها

  • ثبت نام ثنا اشخاص حقوقی غیردولتی شرکتهای خصوصی و تعاونی
  • مدارک مورد نیاز نامه عادی در خصوص معرفی نماینده جهت ثبت نام ثنا با امضای همه صاحبان امضای شرکت توأم با مهر شرکت
  • فتوکپی برابر اصل آگهی ثبتی آخرین تغییرات صاحبان امضا
  • نماینده معرفی شده باید ثبت نام ثنا انجام داده باشد

سامانه ثنا (ثبت نام الکترونیک) چه کاربردی دارد؟

برای اینکه بتوانید از سامانه الکترونیک قضایی و امکانات آن (مانند مشاهده ابلاغیه) استفاده کنید ابتدا باید از طریق سامانه ثنا به عنوان شخص حقیقی و
یا حقوقی ثبت نام کنید.

این ثبت نام در دو مرحله الکترونیکی و حضوری از طریق دفاتر خدمات قضایی انجام می گیرد. پس از تکمیل ثبت نام یک رمز شخصی برای شما برای انجام خدمات به صورت الکترونیک صادر می شود.

مراحل سامانه ثنا برای ثبت شرکت

1- ثبت نام شخص حقیقی در سامانه ثنا

حساب کاربری تحت شرایط زیر برای اشخاص حقیقی ایجاد می‌گردد:

ایجاد و استفاده از حساب کاربری مطابق مفاد مواد قانون آیین دادرسی الکترونیک و آیین‌نامه‌های آن انجام می‌شود. ایجاد حساب کاربری در دو مرحله انجام می‌شود:

مرحله ثبت ‌نام اولیه :

این مرحله توسط شخص متقاضی حساب کاربری از طریق سامانه ثنا یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود.

بررسی اطلاعات و احراز هویت :

این مرحله توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود. مراجعه شخص متقاضی برای انجام این مرحله الزامی است. از شخص متقاضی اطلاعات تکمیلی مانند اثرانگشت و تصویر امضا اخذ می‌گردد.

متقاضی دریافت حساب کاربری مکلف است اطلاعات مورد نیاز را به صورت صحیح و واقعی ارائه دهد.

مسئولیت قانونی صحت اطلاعات به عهده متقاضی است. متقاضی باید صحت اطلاعات ارایه شده و قبول شرایط استفاده را در دفاتر خدمات قضایی تصدیق و امضا کند.

دریافت حساب کاربری برای اشخاص ایرانی

ارائه اطلاعات کامل شناسنامه ای و ثبت اطلاعاتی که با علامت * دراین سامانه مشخص شده است و نیز ارایه پست الکترونیک (ایمیل)، شماره تلفن همراه الزامی است.

در صورت نداشتن پست الکترونیک یا شماره همراه، متقاضی باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و پس از دریافت پست الکترونیک نسبت به ثبت‌نام اقدام کند.

متقاضی طی این توافق‌نامه متعهد می‌شود در صورت تغییر هر یک از اقلام اطلاعاتی یا ضرورت اخذ اطلاعات بیشتر، جهت بروز رسانی آن در اسرع وقت اقدام کند.

متقاضی متعهد به نگهداری شناسه و رمز عبور خود می‌باشد مؤکداً توصیه می‌شود نسبت به تغییر رمز عبور به صورت دوره‌ای اقدام شود.

مسئولیت آثار قانونی استفاده از این حساب کاربری متوجه صاحب آن می‌باشد. ابلاغ اوراق قضایی با ارسال آن به حساب کاربری در سامانه ابلاغ انجام می‌شود و ارسال پیامک و رایانامه به پست الکترونیک جهت اطلاع از ابلاغ الکترونیکی می‌باشد

توصیه می‌شود از شماره همراه و پست الکترونیک معتبر و در دسترس و مطمئن استفاده شود. در صورتی که تلفن همراه یا پست الکترونیک موقتاً در دسترس نباشد، بایستی در فواصل زمانی روزانه به صورت مستقیم به سایت مراجعه شود. در صورت تمایل برای مشاهده آموزش تصویری ثبت نام سامانه ثنا برای ثبت شرکت می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

راهنمای ثبت نام سامانه ثنا برای ثبت شرکت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی بازرگان

موسسه حقوقی بازرگان آماده ارائه خدمات ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت و اخذ کارت بازرگانی به مردم عزیز ایران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021***** - 021582*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار